2017-02-15, 08:40
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tymme
Trumps kopplingar till Ryssland kommer att följa honom så länge han sitter kvar. Och hur länge det bli får vi se.
Precis som det följer Ronald Reagan som hans största framgång. Vi lär få se gemensamt missilförsvar USA/Ryssland (Ryssland har ändå för många och bra raketer för att något missilförsvar mot dem skulle kunna fungera) och ett isolerat Kina vars regim kollapsar och ersätts av en stabil demokrati. Ryssland och USA har inga naturliga motsättningar, de är självklart allierade. Hatet mot fred med Ryssland är en av de många stora saker som kommer att slå hårt tillbaka mot den skrikande och allt mer irrelevanta hatmedian. Vi lär få se skandaler om Obamas och Clintons enorma korruption och hur de helt enkelt överlåtit åt islamistiska terrortyranner att bestämma USAs utrikespolitik.
2017-02-15, 08:42
Medlem
Jag kommer ihåg Bill Clintons riksrätt. Allt han gjorde var att pippa Lewinsky i Ovala rummet. Trump och Company är värre. Undrar när vi får se riksrätt. Före midsommar i år?
2017-02-15, 08:44
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Muslimer tror alltid de har rätt till hela världen. Undrar om profeten har sagt det? Någonstans ifrån måste deras kollektiva invasionslusta komma. Djingis Kans horder hade samma tänk.
Men bäst på detta har ändå varit européer som koloniserade resten av världen och spred "civilisation" mha gevär och kanoner, de frågade inte ens efter någon "rätt", de bara tog för sig.
Sedan fortsatte USA i samma anda.
DET är orsaken till flyktingvågorna.
2017-02-15, 08:50
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Trumps kopplingar till Ryssland kommer att följa honom så länge han sitter kvar. Och hur länge det bli får vi se.
Om det är en säkerhetsrisk att ha kontakter med Ryssland, så lär han ju inte sitta så länge till.

Sedan tycker jag att det där är nojigt, det är en bra ambition av Trump att han vill ha bättre relationer med Ryssland. Men nu passar inte det Makten i Washington.
2017-02-15, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag kommer ihåg Bill Clintons riksrätt. Allt han gjorde var att pippa Lewinsky i Ovala rummet. Trump och Company är värre. Undrar när vi får se riksrätt. Före midsommar i år?
Nja, Clinton ställdes inför riksrätt för mened. Men annars håller jag med, det är nog bara en tidsfråga innan Trump hamnar där. Det handlar i stort sett bara om att tillräckligt många republikaner ska tröttna.
2017-02-15, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Om det är en säkerhetsrisk att ha kontakter med Ryssland, så lär han ju inte sitta så länge till.

Sedan tycker jag att det där är nojigt, det är en bra ambition av Trump att han vill ha bättre relationer med Ryssland. Men nu passar inte det Makten i Washington.
Det är en väldig skillnad på bra relationer och olagliga kontakter. Om det till exempel kommer fram att Trump har affärsintressen i Ryssland, vilket inte är en högoddsare, kan det knappast räknas som ett försök att upprätthålla goda relationer mellan två stormakter.
2017-02-15, 09:03
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Men bäst på detta har ändå varit européer som koloniserade resten av världen och spred "civilisation" mha gevär och kanoner, de frågade inte ens efter någon "rätt", de bara tog för sig.
Sedan fortsatte USA i samma anda.
DET är orsaken till flyktingvågorna.

Nej det kan jag inte hålla med om. Exakt hur ser kopplingen ut mellan vita européers kolonialism och svarta samt arabers försök till invasion av hela världen i dag.

Afrika har varit utsatt för arabernas slavhandel innan de vita kom och tog över. Därefter har de svarta förökat sig över alla breddar och med deras inneboende oförmåga har de bara alternativet att fly till länder som kan försörja dem.

Asien har härar erövrat och ockuperat sedan urminnes tider. Europa har blivit lika utsatt som Kina och Indien av små länder med extrem nativitet och invasionslusta. I Mellersta östern har Perser Makedonier, Araber avlöst varandra i erövringar.

Du väljer att låtsats som bara vita har varit erövrare och skuld till allt.

Varför ska USA;s indianer betala priset för andra tiders koloniala erövringar?
2017-02-15, 09:05
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Det är en väldig skillnad på bra relationer och olagliga kontakter. Om det till exempel kommer fram att Trump har affärsintressen i Ryssland, vilket inte är en högoddsare, kan det knappast räknas som ett försök att upprätthålla goda relationer mellan två stormakter.

Så du menar alltså att Trumps prat genom hela valet om att förbättra relationerna med Ryssland var endast för att han hade $$$ i tanken?
2017-02-15, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Så du menar alltså att Trumps prat genom hela valet om att förbättra relationerna med Ryssland var endast för att han hade $$$ i tanken?
Nej, skrev jag det? Det ena behöver väl inte utesluta det andra. Läs igen så kanske du förstår. OM det visar sig att Trump har affärsintressen i Ryssland ligger han illa till. Ett enkelt sätt att täppa till de flesta motståndarna på den punkten vore att offentliggöra sina skatteuppgifter, men det verkar inte vara aktuellt av någon anledning.
Senast redigerad av tymme 2017-02-15 kl. 09:10.
2017-02-15, 09:10
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Nej, skrev jag det? Det ena behöver väl inte utesluta det andra.

Ja du skrev det mer eller mindre...

Nej
2017-02-15, 09:11
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Nej, skrev jag det? Det ena behöver väl inte utesluta det andra. Läs igen så kanske du förstår. OM det visar sig att Trump har affärsintressen i Ryssland ligger han illa till. Ett enkelt sätt att täppa till de flesta motståndarna på den punkten vore att offentliggöra sina skatteuppgifter, men det verkar inte vara aktuellt av någon anledning.

Ja håller han på med affärer under sin tid som president så är det ett problem.
2017-02-15, 09:13
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ja givetvis ligger han illa till då. Det är så självklart att det är osannolikt att att han har affärer där numer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in