2017-02-15, 06:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Ologisk kommentar.

Var det inte nyss så att du såg mord som problem??

Att morden sker med vapen betyder inte att vapnen i sig är anledningen. Motiven kan vara hämnd, avundsjuka och annat. Vapnen i sig jämnar ut samhällets våldskapital. Man behöver inte vara snabb, ha kontakter eller ha stora muskler för att vinna i våld/hot. Vem som helst kan skaffa ett vapen.

Kan du lägga upp siffror? Vad jag vet så finns det inget vapenregister och jag tror det är svårt att få fram exakt statistik.

Stödjer jag hans ban? Jag är själv ganska osäker på huruvida det är lämligt eller ej att banna sju länder som inte samarbetar med USA vad gäller bakgrundskontroller. Antagligen så vet Donald Trump bättre då han har tillgång till hemlig information gällande det rådande säkerhetsläget. Varför ska jag lyssna på dig istället för Trump?
Ja, hyckleri här är ologiskt, det håller jag med om alla dagar veckan.

Ja, mord är alltid ett problem, så varför skulle jag inte se det som ett problem?
Men igen så vill man hellre jaga nollvision på en liten siffra, och helt ignorera åtgärder på en stor, som +~10000 döda.

Såklart vapen är ett problem för morden och den frikostiga "utdelningen av dessa.
Ska vi se här, i USA där man har +~10000 mord av vapen, där ska man absolut inte ha bakgrundskoll.
Men islamister som har 17 eller mindre döda per år, dom ska man stoppa alla.
Men vapen ska man inte göra nått åt, det är hyckleri utan dess like.

Vill du ta reda på hur många vapen man uppskattar det finns, så ta reda på det själv.
Men varför skulle jag ljuga om att det är så många vapen att det skulle räcka med mer än ett vapen per invånare för?
Men visst är du intresserad ta reda på det själv.

Visst stödde/stödjer du hans ban i och med du tycker 17 döda är hemskare än +~10000 döda.
Som man inte vill göra ett skit åt, och ha bakgrundskoll eller omfattande bakgrundskoll varför ska inte det gå ha?
Är du rädd mordsiffrorna går ned?

Sen är det oerhört roande och läsa dina inlägg, där du blåser upp fåtal mord i Sverige och gör detta till ett större problem än dessa +~10000 döda i USA av skjutvapen.

Ser Sverige ligger på en niondeplats i antal vapen per capita, USA etta med ~113st per 100 invånare.
Och siffrorna talar tydligt i USA ligger och plaskar ibland U-länder och länder som har stora drogkarteller.
Och först på 21:e plats kommer ett annat välordnat västland, och Finland.

Sen roligt du jämför med Sverige, så som har som har en bakgrundskoll och som har så få döda av skjutvapen.
Hysteriskt roligt sen se hur du fäktar vilt i försvara och förminska antalet döda i USA av vapen och svarar med att någon bakgrundskoll ska de inte ha.
Hysteriskt roligt.
2017-02-15, 07:02
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men varför skulle jag ljuga om att det är så många vapen att det skulle räcka med mer än ett vapen per invånare för?
Orka debattera med en latmask.

Som sagt, något intresse för dina idéer är ytterst svagt på den amerikanska landsbyggden. Kanske just för att vapen är en viktig del av deras kultur. Om du inte gillar det så är du fri att hålla dig utanför deras gränser.
2017-02-15, 07:02
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ja, hyckleri här är ologiskt, det håller jag med om alla dagar veckan.

Ja, mord är alltid ett problem, så varför skulle jag inte se det som ett problem?
Men igen så vill man hellre jaga nollvision på en liten siffra, och helt ignorera åtgärder på en stor, som +~10000 döda.

Såklart vapen är ett problem för morden och den frikostiga "utdelningen av dessa.
Ska vi se här, i USA där man har +~10000 mord av vapen, där ska man absolut inte ha bakgrundskoll.
Men islamister som har 17 eller mindre döda per år, dom ska man stoppa alla.
Men vapen ska man inte göra nått åt, det är hyckleri utan dess like.

Vill du ta reda på hur många vapen man uppskattar det finns, så ta reda på det själv.

Visst stödde/stödjer du hans ban i och med du tycker 17 döda är hemskare än +~10000 döda.
Som man inte vill göra ett skit åt, och ha bakgrundskoll eller omfattande bakgrundskoll varför ska inte det gå ha?
Är du rädd mordsiffrorna går ned?

Sen är det oerhört roande och läsa dina inlägg, där du blåser upp fåtal mord i Sverige och gör detta till ett större problem än dessa +~10000 döda i USA av skjutvapen.

Ser Sverige ligger på en niondeplats i antal vapen per capita, USA etta med ~113st per 100 invånare.
Och siffrorna talar tydligt i USA ligger och plaskar ibland U-länder och länder som har stora drogkarteller.
Och först på 21:e plats kommer ett annat välordnat västland, och Finland.

Sen roligt du jämför med Sverige, så som har som har en bakgrundskoll och som har så få döda av skjutvapen.
Hysteriskt roligt sen se hur du fäktar vilt i försvara och förminska antalet döda i USA av vapen och svarar med att någon bakgrundskoll ska de inte ha.
Hysteriskt roligt.

Säg det till offren för WTC där äckelen ville bygga en Moské också...

Samtidigt så undrar jag om du är villig att förbjuda alllllllllllt som kan användas som vapen om vi skall följa din idiotiska tankegång du vet vanliga matknivar och annat som funkar väldigt bra till att mörda med...

Vad jag inte fattar med idioter som dig är att ni verkar tro att det är en absolut rättighet att muslimer ska få komma in i USA.
2017-02-15, 07:07
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke

Samtidigt så undrar jag om du är villig att förbjuda alllllllllllt som kan användas som vapen om vi skall följa din idiotiska tankegång du vet vanliga matknivar och annat som funkar väldigt bra till att mörda med...

Vad jag inte fattar med idioter som dig är att ni verkar tro att det är en absolut rättighet att muslimer ska få komma in i USA.

Enligt USA:s konstitution har muslimer exakt samma rätt att komma till USA som någon annan. Det finns inte så mycket mer att diskutera om just den saken
2017-02-15, 07:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Orka debattera med en latmask.

Som sagt, något intresse för dina idéer är ytterst svagt på den amerikanska landsbyggden. Kanske just för att vapen är en viktig del av deras kultur. Om du inte gillar det så är du fri att hålla dig utanför deras gränser.
Ingen siffra som någon är överraskad över, och antalet skjutvapen.
Och galet enkelt att googla om man så önskar.

Ingen som sagt att de på landsbygden inte ska få köpa vapen.
Utan det är bara vissa som inte får, som mentalt sjuka och brottslingar.
Brottslingar får inte rösta men de får köpa vapen.

Sen har vapenlagen redan haft sitt syfte, så rent så sett kan man stänga den butiken och ändra till superrestrektiva vapenlagar.
Dessa vapenlagar var i syfte i grunden att ha och skydda sig emot yttre hot av större magnitud än enskilda.
Så ytterligare en sak man kan plocka bort i USA, liksom elektorerna som inte har nått syfte längre.
2017-02-15, 07:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke

Rätt tydligt du är en rasist.

Hur som helst, alla som blir dödade är en tragedi, men två fel blir inte ett rätt.
Så varför gör man inte åt något man kan göra åt?
(Utom det uppenbara)
Det är liksom inte svårt att göra nått på området och minska dödade.
Som tex inga vapen till brottslingar och mentalt sjuka.

Mord sker med andra vapen, det är inget konstigt med detta.
Men menar du detta ska göra så man låter vapen vara såpass låg reglerade bara för folk dör av andra saker?
Sicken roande inställning och galet tokigt.

Senaste jag kolla så har USA religionsfrihet.
Hade du sagt att USA rätt och stoppa vissa personer, så hade jag inte sagt nått.
Men när man svänger över det till muslimer som du gör, så blir allt fel bara.
2017-02-15, 07:36
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Enligt USA:s konstitution har muslimer exakt samma rätt att komma till USA som någon annan. Det finns inte så mycket mer att diskutera om just den saken

Uhm nej, ingen har någon rätt att få invandra till USA, alla har samma brist på den rätten snarare.
2017-02-15, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Om två veckor är detta med Flynn helt bortglömt. Vet förresten någon på rak arm vad rubrikerna handlade om för två veckor sedan? Döende s.k. nyhetsmedia skriker sig hesa tills de sista som ännu försöker lyssna på dem blivit döva.
Trumps kopplingar till Ryssland kommer att följa honom så länge han sitter kvar. Och hur länge det bli får vi se.
2017-02-15, 08:17
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Uhm nej, ingen har någon rätt att få invandra till USA, alla har samma brist på den rätten snarare.

rent logiskt är det ju samma sak. Genom historien så har USA växlat mellan släppa in i stort sett alla och att begränsa invandringen. Men man gör inte skillnad på personers religionstillhörighet.

Så.....uhm jo.
2017-02-15, 08:19
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B

Muslimer tror alltid de har rätt till hela världen. Undrar om profeten har sagt det? Någonstans ifrån måste deras kollektiva invasionslusta komma. Djingis Kans horder hade samma tänk.

Allt fler utvecklade länder kommer att stoppa allt större mängder invaderande horder. USA går i spetsen men det beror nog på att det kommit tillvägs ände. Horderna bryter ner deras samhälle och civilisation.
2017-02-15, 08:32
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon

Jaså? Vart står det skrivet i konstutionen? Det är SCOTUS som avgör vad konstutionen säger och inte du.
2017-02-15, 08:38
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Rätt tydligt du är en rasist.

Hur som helst, alla som blir dödade är en tragedi, men två fel blir inte ett rätt.
Så varför gör man inte åt något man kan göra åt?
(Utom det uppenbara)
Det är liksom inte svårt att göra nått på området och minska dödade.
Som tex inga vapen till brottslingar och mentalt sjuka.

Mord sker med andra vapen, det är inget konstigt med detta.
Men menar du detta ska göra så man låter vapen vara såpass låg reglerade bara för folk dör av andra saker?
Sicken roande inställning och galet tokigt.

Senaste jag kolla så har USA religionsfrihet.
Hade du sagt att USA rätt och stoppa vissa personer, så hade jag inte sagt nått.
Men när man svänger över det till muslimer som du gör, så blir allt fel bara.

Sen när vart muslimer en ras din jävla fåne

Så brottslingar skall alltså inte få använda något alls som kan användas som vapen? Ska det äta soppa med händerna?

Jo USA har rätt att stoppa muslimer om de vill du bestämmer liksom inte vad USA får och inte får göra... I skitland et Jemen får du inte ens komma in om du är ateist inte hör jag dig eller andra tomtar gnälla om det.

Jaså? Vad bra att USA har religionsfrihet då har du inga invändningar på om folk som har samma religiösa övertygelse som aztekerna kräver sin rätt i USA och hänvisar till religionsfrihet sen att man skär ut hjärtat medans det pumpar på människor spelar väl mindre roll eller hur ? Jag menar Religionsfriheten är viktig.
Senast redigerad av korvbenke 2017-02-15 kl. 08:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in