Citat:
Ja, hyckleri här är ologiskt, det håller jag med om alla dagar veckan.Ologisk kommentar.
Var det inte nyss så att du såg mord som problem??
Att morden sker med vapen betyder inte att vapnen i sig är anledningen. Motiven kan vara hämnd, avundsjuka och annat. Vapnen i sig jämnar ut samhällets våldskapital. Man behöver inte vara snabb, ha kontakter eller ha stora muskler för att vinna i våld/hot. Vem som helst kan skaffa ett vapen.
Kan du lägga upp siffror? Vad jag vet så finns det inget vapenregister och jag tror det är svårt att få fram exakt statistik.
Stödjer jag hans ban? Jag är själv ganska osäker på huruvida det är lämligt eller ej att banna sju länder som inte samarbetar med USA vad gäller bakgrundskontroller. Antagligen så vet Donald Trump bättre då han har tillgång till hemlig information gällande det rådande säkerhetsläget. Varför ska jag lyssna på dig istället för Trump?
Var det inte nyss så att du såg mord som problem??
Att morden sker med vapen betyder inte att vapnen i sig är anledningen. Motiven kan vara hämnd, avundsjuka och annat. Vapnen i sig jämnar ut samhällets våldskapital. Man behöver inte vara snabb, ha kontakter eller ha stora muskler för att vinna i våld/hot. Vem som helst kan skaffa ett vapen.
Kan du lägga upp siffror? Vad jag vet så finns det inget vapenregister och jag tror det är svårt att få fram exakt statistik.
Stödjer jag hans ban? Jag är själv ganska osäker på huruvida det är lämligt eller ej att banna sju länder som inte samarbetar med USA vad gäller bakgrundskontroller. Antagligen så vet Donald Trump bättre då han har tillgång till hemlig information gällande det rådande säkerhetsläget. Varför ska jag lyssna på dig istället för Trump?
Ja, mord är alltid ett problem, så varför skulle jag inte se det som ett problem?
Men igen så vill man hellre jaga nollvision på en liten siffra, och helt ignorera åtgärder på en stor, som +~10000 döda.
Såklart vapen är ett problem för morden och den frikostiga "utdelningen av dessa.
Ska vi se här, i USA där man har +~10000 mord av vapen, där ska man absolut inte ha bakgrundskoll.
Men islamister som har 17 eller mindre döda per år, dom ska man stoppa alla.
Men vapen ska man inte göra nått åt, det är hyckleri utan dess like.
Vill du ta reda på hur många vapen man uppskattar det finns, så ta reda på det själv.
Men varför skulle jag ljuga om att det är så många vapen att det skulle räcka med mer än ett vapen per invånare för?
Men visst är du intresserad ta reda på det själv.
Visst stödde/stödjer du hans ban i och med du tycker 17 döda är hemskare än +~10000 döda.
Som man inte vill göra ett skit åt, och ha bakgrundskoll eller omfattande bakgrundskoll varför ska inte det gå ha?
Är du rädd mordsiffrorna går ned?
Sen är det oerhört roande och läsa dina inlägg, där du blåser upp fåtal mord i Sverige och gör detta till ett större problem än dessa +~10000 döda i USA av skjutvapen.
Ser Sverige ligger på en niondeplats i antal vapen per capita, USA etta med ~113st per 100 invånare.
Och siffrorna talar tydligt i USA ligger och plaskar ibland U-länder och länder som har stora drogkarteller.
Och först på 21:e plats kommer ett annat välordnat västland, och Finland.
Sen roligt du jämför med Sverige, så som har som har en bakgrundskoll och som har så få döda av skjutvapen.
Hysteriskt roligt sen se hur du fäktar vilt i försvara och förminska antalet döda i USA av vapen och svarar med att någon bakgrundskoll ska de inte ha.
Hysteriskt roligt.