2017-02-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Precis vad jag skrev, du har inte svarat på frågorna och kan därför inte citera något svar. Du är både en hycklare och en lögnare.
Återigen:
Jag har upprepat mig tillräckligt mycket för att du inte förstår vad du läser och bara tramsar. Läs igenom vad jag skrivit tidigare i tråden så hittar du svaren där.
Citera
2017-02-14, 23:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Återigen:
Jag har upprepat mig tillräckligt mycket för att du inte förstår vad du läser och bara tramsar. Läs igenom vad jag skrivit tidigare i tråden så hittar du svaren där.

Gör dig inte löjlig, vi ser alla att du inte kan citera ett enda inlägg där du har svarat på frågorna. Du ljuger och hycklar.

Om du inte ljuger kan du lätt göra det pinsamt för mig genom att citera svaren men det kommer du inte göra eftersom du inte har svarat.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2017-02-14 kl. 23:06.
Citera
2017-02-14, 23:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagtsul
Samtyckeslag ja om det INTE blir en godtyckeslag där bevisbördan ENBART ligger på ena parten.
Ja, där är vi överens.

Citat:
Flashback är till för människor som vill ifrågasätta precis allt mellan himmel och jord och helst på ett provocerande sätt för att få igång en diskussion.

Om du har problem att förstå det så har du nog problem i verkligheten med.
Tack för att du berättar det för mig -- jag är ju rätt ny och oerfaren här och det är bra om mer erfarna hjälper mig att greppa konceptet innan jag gör bort mig...
Citera
2017-02-15, 00:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Återigen:
Ett tips - lämna diskussionen med "Bananen" - det spelar ingen roll om du bemöter hans frågor eller inte - han kommer aldrig erkänna att du gjort det utan går ner på bokstäver till slut bara för att få tjafsa ..

Ta möjligheten du har. Gör en Flashback-abort och ignorera honom, för så länge du följer med i den irrelevanta spiral han drar in dig på så ger du näring åt "bananbebisen" ...
Citera
2017-02-15, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Här glömmer du igen att de aborter som sker, så är halva summan lika mycket en "förmån" som betalas för män.
Du förstår bakom varje oönskad graviditet så har du 2 ansvariga, en kvinna OCH en man, aldrig tänkt på eller hur?

Män kan inte göra abort. Alltså kommer inte gratis aborter män till del. Abort är enligt svensk lag inte mannens ansvar.

Vid många aborter så är pappan emot aborten.
Citera
2017-02-15, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är ingen som kräver att män ska ta ekonomisk ansvar efter abort ??????
Finns inget att ta ekonomiskt ansvar för då.
Det krävs att män OCH kivnnor tar ekonomisk och visst juridiskt ansvar för barn som blir till.
Och ja en oönskad graviditet kan leda till barn även om mannen inte vill.

och nej jag anser att vi inte tjänar på att barn tvingas till världen bara för att föräldrar inte har råd med abort, vore ju idiotiskt på alla de sätt som finns och högst troligt kosta samhället avsevärt mer än de ca 10 000 tidiga aborter kostar eller runt 30 000 sena aborter kostar, vilket är rätt få av den totla mängden eller de ca 100 kr ? ett dagen efter piller kostar.

Vadå tvingas till världen? Föds barnen mot sin vilja?

Samhället tjänar på att det föds fler barn och skulle därför inte förlora på att aborttalen sjunker.
Citera
2017-02-15, 03:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, där är vi överens.

Betyder det att du vill att även kvinnan ska behöva styrka att hon fått samtycke till sex med mannen?
Citera
2017-02-15, 04:19
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ja, där är vi överens.

Tack för att du berättar det för mig -- jag är ju rätt ny och oerfaren här och det är bra om mer erfarna hjälper mig att greppa konceptet innan jag gör bort mig...
Haha, den var min nattens highlight!
Älskar den sortens humor.
Citera
2017-02-15, 04:27
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ett tips - lämna diskussionen med "Bananen" - det spelar ingen roll om du bemöter hans frågor eller inte - han kommer aldrig erkänna att du gjort det utan går ner på bokstäver till slut bara för att få tjafsa ..

Ta möjligheten du har. Gör en Flashback-abort och ignorera honom, för så länge du följer med i den irrelevanta spiral han drar in dig på så ger du näring åt "bananbebisen" ...

Ja du har lärt dig att det bästa du kan göra när du är överbevisad är att fly.

Om hon hade rätt kunde hon annars citera inlägg där hon har gett svar som hon påstod. Då skulle det bli pinsamt för mig som hävdar hon inte kan det eftersom några sådana svar inte finns.

Men detta kommer inte hända eftersom hon ljuger när hon säger att hon har svarat på de frågor hon fick. Istället kan hon bara upprepa att svar finns utan att ge exempel på något svar.

Du har rutin på det här och vill komma in och rädda din lögnaktiga kompis.
Citera
2017-02-15, 06:46
Medlem
Citat:
Gör dig inte löjlig, vi ser alla att du inte kan citera ett enda inlägg där du har svarat på frågorna. Du ljuger och hycklar.

Om du inte ljuger kan du lätt göra det pinsamt för mig genom att citera svaren men det kommer du inte göra eftersom du inte har svarat.
Att du inte har lyckats förstå när jag skrivit att jag tycker att rätten till abort ska finnas men att en abort ska vara en sista utväg och absolut ingen ersättning för preventivmedel, det problemet ligger helt hos dig.

Att du sedan tycker att det är bättre att vara konsekvent och knulla oskyddat och använda abort som preventivmedel, än att ha den åsikt jag har om att abort är en sista utväg och absolut inget preventivmedel, det får stå för dig.

Att du inte heller lyckats förstå när jag skrivit att ingen ska tvingas bära och föda ett barn den inte vill ha mot sin vilja, det ligger också helt hos dig.

Du gör det tillräckligt pinsamt för dig själv. Genom ditt tramsande framstår du som en grälsjuk person som inte förstår vad du läser och egentligen inte bryr dig om det, eftersom du inte är ute efter att diskutera utan bara vill tramsa och tjafsa.

Citat:

Ja, jag upptäckte det tidigare i tråden när jag upprepade min åsikt tydligt flera gånger, och han i svarsinläggen ändå påstår att jag har en annan åsikt än den jag nyss skrivit och som vem som helst kunnat läsa.
Citera
2017-02-15, 06:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Att du inte har lyckats förstå när jag skrivit att jag tycker att rätten till abort ska finnas men att en abort ska vara en sista utväg och absolut ingen ersättning för preventivmedel, det problemet ligger helt hos dig.

Att du sedan tycker att det är bättre att vara konsekvent och knulla oskyddat och använda abort som preventivmedel, än att ha den åsikt jag har om att abort är en sista utväg och absolut inget preventivmedel, det får stå för dig.

Att du inte heller lyckats förstå när jag skrivit att ingen ska tvingas bära och föda ett barn den inte vill ha mot sin vilja, det ligger också helt hos dig.

Du gör det tillräckligt pinsamt för dig själv. Genom ditt tramsande framstår du som en grälsjuk person som inte förstår vad du läser och egentligen inte bryr dig om det, eftersom du inte är ute efter att diskutera utan bara vill tramsa och tjafsa.

Ja, jag upptäckte det tidigare i tråden när jag upprepade min åsikt tydligt flera gånger, och han i svarsinläggen ändå påstår att jag har en annan åsikt än den jag nyss skrivit och som vem som helst kunnat läsa.

Istället för att skriva det inlägget kunde du ha svarat på frågorna jag faktiskt ställde, varför gjorde du inte det?

Eller så kunde du ha citerat inlägg där du redan har svarat på de frågor du fick och gjort det pinsamt för mig, då hade du visat att jag har fel när jag påstår att du inte har svarat.

Här kommer frågorna igen:
Är du emot gällande abortlagstiftning som ger kvinnan rätt att döda sitt barn även om det inte "är stor risk att barnets liv blir ett lidande som vid våldtäkt eller missbrukande föräldrar"? Är detta dina enda undantag då du anser att abort ska vara tillåtet och att abort ska nekas om inte kvinnan kan styrka dessa skäl?

Under förutsättning att det finns en pappa som vill och kan ta hand om barnet är du då emot att abort ska vara tillåtet om:
- kvinnan bara mår psykiskt dåligt?
- kvinnan är missbrukare men läkare bedömer att det ändå inte är hög risk för barnet?

Hur motiverar du att det är rätt att döda barnet för att pappan har våldtagit mamman. Varför ska barnet straffas med döden för något som någon annan har gjort om det dessutom finns andra som vill adoptera barnet?

Kom inte med ett svammelsvar nu utan ge ett klart svar på alla frågor, i annat fall bekräftar du vilken hycklare du är.

Trots min uppmaning var det alltså ändå ett svammelsvar där du inte berörde dessa frågor som du kom med.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2017-02-15 kl. 07:12.
Citera
2017-02-15, 07:20
Medlem
Citat:
Istället för att skriva det inlägget kunde du ha svarat på frågorna jag faktiskt ställde, varför gjorde du inte det?

Eller så kunde du ha citerat inlägg där du redan har svarat på de frågor du fick och gjort det pinsamt för mig, då hade du visat att jag har fel när jag påstår att du inte har svarat.

Här kommer frågorna igen:
Är du emot gällande abortlagstiftning som ger kvinnan rätt att döda sitt barn även om det inte "är stor risk att barnets liv blir ett lidande som vid våldtäkt eller missbrukande föräldrar"? Är detta dina enda undantag då du anser att abort ska vara tillåtet och att abort ska nekas om inte kvinnan kan styrka dessa skäl?

Under förutsättning att det finns en pappa som vill och kan ta hand om barnet är du då emot att abort ska vara tillåtet om:
- kvinnan bara mår psykiskt dåligt?
- kvinnan är missbrukare men läkare bedömer att det ändå inte är hög risk för barnet?

Hur motiverar du att det är rätt att döda barnet för att pappan har våldtagit mamman. Varför ska barnet straffas med döden för något som någon annan har gjort om det dessutom finns andra som vill adoptera barnet?

Kom inte med ett svammelsvar nu utan ge ett klart svar på alla frågor, i annat fall bekräftar du vilken hycklare du är.

Trots min uppmaning var det alltså ändå ett svammelsvar där du inte berörde dessa frågor som du kom med.
Återigen, läs mina tidigare inlägg. Om du inte orkar det så kan du genom att enbart läsa och försöka förstå det inlägg du nyss svarade på, räkna ut vad mina svar är på alla frågor du ställde. (För att förtydliga: Svaren på fråga 1 och 2 besvaras i första stycket, och svaren på de följande tre frågorna besvaras i tredje stycket)

Grälsjukt tramsande är jag inte intresserad av, och du har tydligt visat att det är vad du är ute efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in