Citat:
Ursprungligen postat av
RullRull
Vi vet också att det Inte finns hårda bevis mot henne, precis som jag misstänkt. Men en väldigt stark indiciekedja, frågan är om det räcker i HD?
Finns ju en uppsjö tänkbara skäl till varför afghanen ljuger om JM:s skuld, lär ju advokaten påpeka. Har det verkligen framkommit att afghanen aldrig tidigare än mordkvällen besökt stugan? Om han gjort det skulle han ju kunna hitta dit iaf. Då måste det bli svårare för åklagaren? Om afghanen läckt om Akis död lär den infon komma från dotterns afghanhingst. Kan inte föreställa mig att JM skulle berätta om ett mord för honom. Varför skulle hon göra det?
Angående hårda bevis mot JM. Där får vi nog vänta till FUP innan vi får veta exakt, men det låter ju lite svävande från det som framkommer i media.
Angående logiken i JMs agerande. Det finns så mycket i hennes agerande IMO som visar att hon inte är någon "criminal mastermind", så man ska nog inte överskatta hennes smarthet.
Några exempel:
– Tre veckor från livförsäkring till mordförsök.
– Drygt en vecka mellan utebliven livförsäkring och mord/mordförsök på föräldrar.
– Skickar SMS då hon sagt till polisen att hon sov.
– Skyllde på kollega när hon avslöjats ha sex med flyktingpojkar.
– Berättade om bästa relationen till pappan i augusti.
– Berättade om usel relation till pappan i oktober.
– Försöker muta häktespersonal att skicka brev.
Det finns fler exempel, men det var dom första jag kom på.
–