2017-02-14, 17:32
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Vi kan bara spekulera om vad som pågår i Vita Huset, men när fyra anonyma källor talar med Breitbart och ger olika skäl till varför Priebus måste försvinna så är det en varningssignal för mig. Jag ser framför mig en administration i totalt kaos där ledaren inte leder.
Breitbart och alt-right har alltid varit emot Priebus, Ryan etc.
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Njaa Flynn är ju ett speciellt fall här, efter att Flynn fick sparken av Obama så blev USA hans fiende nummer ett.

Han åkte till och med och blev allierad med Putin.

Trump gjorde misstaget att inte titta på historian korrekt och lita på folk som varnande honom om Flynn.

Istället gick Trump efter hjärtat med någon som hjälpt honom under valet.

Men det är ganska osannolikt att Flynn bara tog och ringde ryska ambassadören utan att först få "godkänd"...

Citat:
Yashar ‏@yashar 22m22 minutes ago

Senator @LindseyGrahamSC says he has not seen transcripts of Flynn's calls with the Russians but wants to see them ASAP.
Jag med
2017-02-14, 17:36
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://thehill.com/policy/national-security/319383-flynn-deputy-k-t-mcfarland-expected-to-leave-role-report#.WKMtFSK-KKU.twitter
Fler som förväntas avgå i spåren av Flynn. En supermaktledare som har hela byxan nerdragen och som inte kan hålla ihop det är inte alls bra för US eller världen.
Det är väl ganska klart att somliga av Flynns stab avgår. Inget märkligt med det. Det förstår du väl?
2017-02-14, 17:44
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Flynn stepped down amid mounting pressure on the Trump administration to account for its false statements about Flynn’s conduct after The Washington Post reported Monday that the Justice Department had warned the White House last month that Flynn had so mischaracterized his communications with the Russian diplomat that he might be vulnerable to blackmail by Moscow.

Citat:
The White House appears to have let its repeated false statements about Flynn stand for weeks after that notification from Yates, and has yet to account for what it did with the warning she conveyed. The disclosures about Flynn have added to the swirling suspicion about the Trump administration’s relationship with Moscow — suspicion based in part on Trump’s repeated expressions of admiration for Russian President Vladi*mir Putin.

https://www.washingtonpost.com/world/national-security/michael-flynn-resigns-as-national-security-adviser/2017/02/13/0007c0a8-f26e-11e6-8d72-263470bf0401_story.html?hpid=hp_rhp-banner-main_flynnreigns-1138pm:homepage/story&utm_term=.43793bb0b6f4

Det verkar som WH har försvarat Flynn trots uppenbara varningar om hans aktiviteter.
Och Trump administrationen har delgett falska påstående under en längre tid gällande Flynn.
Busted!

'LOCK HER UP!': Lt. Gen Michael Flynn
https://www.youtube.com/watch?v=UFBAjhxjQ90

Flynn har tur att dom inte låser in honom. What goes around comes around.
Senast redigerad av Moosky 2017-02-14 kl. 17:49.
2017-02-14, 17:50
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Vi kan bara spekulera om vad som pågår i Vita Huset, men när fyra anonyma källor talar med Breitbart och ger olika skäl till varför Priebus måste försvinna så är det en varningssignal för mig. Jag ser framför mig en administration i totalt kaos där ledaren inte leder.
Breitbart är så kopplad till Bannon också så det kan inte gärna bli nån avspänd stämning mellan Priebus och Bannon när Breitbart kör sån här propagandadrive mot Priebus. Jag skulle vilja se Breitbart vara lite smidigare i den här turbulenta perioden, men de verkar inte kunna det. Deras klick är i slutändan viktigare än USA:s framtid. Kikebart - såna är de.

Edit: Och nu gör många i mainstream poängen att "Bannon attackerar Priebus via Breitbart". Så klart. Men jag tror inte det. Bannon vill inte se det här utan de är de (i bästa fall...) efterblivna kräken på Breibart som frifräser och förstör.
Senast redigerad av baggebo1 2017-02-14 kl. 18:09.
2017-02-14, 17:55
Medlem
Citat:

Trump tvingades ta med Priebus för att få en länk till GOP-etablissemanget. Att alt-right-falangen eller vad man ska kalla den inte gillar Priebus är inte direkt en hemlighet.

Trump har även som vana att ha rådgivare som konkurrerar med varandra.

Jag håller med om att Priebus ska bort, men att skylla på Trumps ledarskap blir direkt felaktigt.
2017-02-14, 18:01
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Trump tvingades ta med Priebus för att få en länk till GOP-etablissemanget. Att alt-right-falangen eller vad man ska kalla den inte gillar Priebus är inte direkt en hemlighet.
Rättelse: Alt-Right-falangen representeras framförallt av Daily Stormer. Deras linje är att inte kritisera Trumps val och samarbetspartners om det inte är alldeles uppenbart nåt skumt i görningen. Inte spekulera och sprida massa rykten.

Breitbart verkar gilla att göra allt så osmidigt som möjligt och hjälpa Washington Post, New York Times och de andra i deras försök att förstöra Trumps administration. Men de är inte Alt-Right utan snarare Alt-Light. I just Breitbarts fall är kanske Alt-Kike den bästa benämningen.
2017-02-14, 18:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Trump drar sig tillbaka mot sina egna och folk han litar på?

Tror att han börjar kolla över axeln efter senaste veckans händelser och läckor.

Det är väl kanske inte det bästa tecknet för hans egna del, jag hoppas som sagt att han gör en total utrensning nu medan han har chansen och sätter folk som han känner att han faktiskt kan lita på att de skall samt kan sköta sitt jobb
2017-02-14, 18:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Men det är ganska osannolikt att Flynn bara tog och ringde ryska ambassadören utan att först få "godkänd"...

Menar du att Flynn ringde på order av Trump?
2017-02-14, 18:41
Medlem
Som jag skrev så är det många bollar att hålla i luften för Trump just nu. Jag kan räkna upp fem bollar (eller bowlingklot), men det finns säkert fler.

1. The deep state gör allt för att avsätta honom. De nöjer sig inte förrän han får gå. Läs det här som är skrivet av en f.d. NSA spion och Trump-hatare om ni inte tror mig.

http://observer.com/2017/02/donald-trump-administration-mike-flynn-russian-embassy/

2. Strider inom administrationen. Trump kan inte veta hur många som egentligen är lojala med honom och hur många som är femtekolonnare som arbetar för oppositionen. Med tanke på alla läckor så är den senare kategorin betydande i storlek.

3. Kongressen som drar benen efter sig för att sabotera för Trump. Om en chans dyker upp för att åtala så kommer de att ta den.

4. Media. Enough said.

5. Omvärlden, i synnerhet Europa kommer att göra vad de kan för att pusha tillbaka.

Att hantera ett enda av dessa bowlingklot är en heltidsuppgift. Fem på en gång är för mycket.
2017-02-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Han är full.

Flynn trodde det var fritt fram att göra som han ville liknade förra gången han fick sparken.

Att Flynn ljög för Pence visar att han ringde efter egen vilja, och banden till Ryssland visade sig vara allvarligare än någon trott.

Bara bra att han fick sparken, bra för Trump med idioten hade säkert ställt till med något riktigt allvarlig och fått Trump impeachment längre fram.
2017-02-14, 18:45
Medlem
E.Merckxs avatar
House Oversight Committee Chairman Jason Chaffetz säger att man inte kommer att göra någon undersökning om före detta National Security adviser Michael Flynn kontaktakter med Ryssland, eftersom Flynn avgick själv så menar han att det inte faller inom hans Jurisdiktion.

Jason Chaffetz hänvisar till The House Intelligence Committee i stället:

Intelligence chair Devin Nuñes säger att han inte heller har några planer på att undersöka Flynn ännu i alla fall, utan han mer tänker på att undersöka läckorna:

Jake Tapper✔ @jaketapper

House Intel Chair @DevinNunes says Cmte will look into IC leaks of Flynn/Russia call.

Demokraterna kommer så klart att gnälla, men vem bryr sig, dom har ingen makt ändå.

http://thehill.com/homenews/house/319410-gop-chairman-oversight-wont-investigate-flynn
2017-02-14, 18:54
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Typ. Det var nog INTE en order, men att Trump kände till att Flynn skulle "fixa" ryssarna utan att veta alla detaljer. Möjligt att Trump inte visste att det var "olagligt" att göra det som President-elect.

Flynn pratar med ambassadören.
Putin säger att han inte ska kasta ut amerikanska diplomater.
Trump skriver

Citat:
Donald J. Trump ✔ @realDonaldTrump
Great move on delay (by V. Putin) - I always knew he was very smart!
8:41 PM - 30 Dec 2016

No fucking way att det inte var orkestrerat

http://www.reuters.com/article/us-usa-trump-russia-idUSKBN14X1YX
Citat:
On Dec. 29, U.S. President Barack Obama announced he had ordered the expulsion of 35 Russian diplomats suspected of being spies and imposed sanctions on two Russian intelligence agencies over their involvement in hacking U.S. political groups.

The administration told Russian Ambassador to the United States, Sergei Kislyak, an hour before the decision was made public, one of the sources said.

The phone calls between Flynn and Kislyak were first reported by Washington Post columnist David Ignatius.

A Trump official confirmed one phone conversation between the two men on Dec. 29, and said their understanding was they did not discuss the sanctions.

Citat:
Han är full.
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-14 kl. 19:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in