2017-02-13, 23:28
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag förstå varför Djurgårdare älskar värvningen av Källström. Personligen tror jag att han givetvis kommer hålla Allsvensk klass men kanske inte att han kommer färga så mycket som de hoppas på. Dessutom lär det kosta mer än det smakar vad gäller ren kvalitet just nu. Däremot handlar det inte bara om kvalitet på plan utan om en hemvändare med gediget facit.
DIF har gjort en hel del affärer som har smakat mer än det kostat, det är så utrymmet skapats. Såna affärer letas ju fortfarande. Badji är en som inkommit, Koné är en annan. Således är det spåret inte släppt.

Jag gillar det för att jag alltid gillat Källström och för att det finns fler värden i det än bara det rent sportsliga. Även om han inte skulle dominera mittfältet så finns det ju inte en chans att han inte ersätter Faltsetas helt, fullt och lite till. Även den värste pessimisten måste väl förstå att det är en förstärkning av rang?
Citera
2017-02-14, 04:07
Medlem
Ambivalens_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Farnerud den äldre har kommit hem och dominerat. Farnerud den yngre likaså. Tidigare har Kennedy gjort, så även förra året. Elm dominerade ifjol när han väl hade återhämtat sig från all skit. Taco-Anders kom hem och dominerade. Varför i helvete skulle inte Källström komma hem och dominera?
Nu tycker jag iofs att Källström är en bra värvning som tidigare visat att han kan dominera i Allsvenskan, men samtliga dessa du nämner gjorde comeback när de var ca 4-5 år yngre än vad Källström är nu (och Svensson bytte dessutom position till mb, vilket jag har svårt att se Kim göra). Sen finns det exempel på hemvändare där det gick sämre. Majstorovic, Mjällby, Chippen, Shaaban var alla meriterade landslagsmän som hade svaga comebacks, främst pga skador. Möjligen att Kim är klassen bättre än dessa och att han sällat varit skadad i karriären gör ju skaderisken mindre, men klart risken ökar med åldern. Tittar man på Djurgårn specifikt har de haft många spelare med skadebekymmer senaste åren (vilket får en att befara att konstgräset skördar sina offer). DIFs senaste hemvändare, som iofs är två klasser sämre än Kim, gjorde ganska mediokra comebacks. Men visst, får han vara skadefri så borde han kunna göra jättebra ifrån sig, särskilt om DIF lyckas hitta nån mer rörlig grovjobbare eller tvåvägsmittfältare bredvid honom (mitt hopp faller på Kerim Mrabti).

Jag undrar hur Djurgårn tänkt formera mittfältet, för jag kan inte tänka mig att de tar in en till mittfältare?

Kör de 4-4-2 som Özcan diskuterat och ofta spelat innan så har Kim ena cm och Kabir ena Yttermitt, antagligen Mange andra yttermitt. Det känns som det blir för offensivt balanserat med Mrabti bredvid KK, eller? Kevin Walker känns just nu som en reserv till Kim då de är alltför lika i spelstilen.

Kör man en 4-2-3-1 variant kan jag tänka mig att Kevin tar plats bredvid Kim för att balansera defensiven och Mrabti tar offensiv CM. Sabovic, Karlström och Hansson (som spelat lite CM på försäsongen) gissar jag nöter bänk till en början.
Citera
2017-02-14, 09:53
Avslutad
AIK kan skänka Avdic till blåvitt och låt Daniel Mushito vara fjärde anfallare anser jag
Citera
2017-02-14, 10:04
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
AIK kan skänka Avdic till blåvitt och låt Daniel Mushito vara fjärde anfallare anser jag

Nä tack. Det räcker så.
Citera
2017-02-14, 12:36
Medlem
Avdic kommer blomstra iår. Vissa spelare behöver tid för att anpassa sig i en storklubb. En anfallare minst behövs in dock. På tal om Kongo Kim så kommer han inte palla konstgräset, som för övrigt är det sämsta i AS.
Citera
2017-02-14, 13:21
Medlem
MrSkargards avatar
GIF Sundsvall har värvat den 19 år gamla mittfältaren Jaudet Salih från IFK Haninge i Division 2. Mer spännande än så blir nog inte den här Silly Season-dagen.
Citera
2017-02-14, 13:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flippchill81
Avdic kommer blomstra iår. Vissa spelare behöver tid för att anpassa sig i en storklubb. En anfallare minst behövs in dock. På tal om Kongo Kim så kommer han inte palla konstgräset, som för övrigt är det sämsta i AS.

Det kan svårt även med bytet plast-gräs-plast det lär slita på kroppen rejält.
Citera
2017-02-14, 14:25
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
GIF Sundsvall har värvat den 19 år gamla mittfältaren Jaudet Salih från IFK Haninge i Division 2. Mer spännande än så blir nog inte den här Silly Season-dagen.
Glädjen på kontoret efter den värvningen är obeskrivlig...
GIF fortsätter alltså värva ner i seriesystemet och visst laget har bra potential men tar inte laget steg i år så är det superettan nästa...
Citera
2017-02-14, 15:41
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Glädjen på kontoret efter den värvningen är obeskrivlig...
GIF fortsätter alltså värva ner i seriesystemet och visst laget har bra potential men tar inte laget steg i år så är det superettan nästa...
Jag bara älskar pessimismen som finns hos er giffers! Det finns nog inget annat lag som har så pessimistiska anhängare. Helt underbart
Citera
2017-02-14, 16:39
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jag bara älskar pessimismen som finns hos er giffers! Det finns nog inget annat lag som har så pessimistiska anhängare. Helt underbart
Xtroe som smittat mig...
Jag ska inte döma ut laget än men det är ju inget starkt lag vi kan ställa på plan i dagsläget. Hallenius-Wilson skrämmer fan inte ens nykomlingarna.
Laget känns spännande men det kan bli pannkaka men det kan också bli "väldigt" bra.
Citera
2017-02-14, 17:21
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Xtroe som smittat mig...
Jag ska inte döma ut laget än men det är ju inget starkt lag vi kan ställa på plan i dagsläget. Hallenius-Wilson skrämmer fan inte ens nykomlingarna.
Laget känns spännande men det kan bli pannkaka men det kan också bli "väldigt" bra.

Det är inte sämre än Eero/Skon-Avdic i alla fall
Citera
2017-02-14, 17:34
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Varför i helvete skulle inte Källström komma hem och dominera?

Andra stycket: håller inte med. Man bör inte vara rädd för att sticka ut, framförallt inte när det gäller genuin kärlek till något eller någon (DIF och Källström).

Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Jag gillar det för att jag alltid gillat Källström och för att det finns fler värden i det än bara det rent sportsliga. Även om han inte skulle dominera mittfältet så finns det ju inte en chans att han inte ersätter Faltsetas helt, fullt och lite till. Även den värste pessimisten måste väl förstå att det är en förstärkning av rang?

Jag har inga bra argument. Det är bara en känsla jag har men jag kommer inte argumentera om någon annan tror något annat. Att han sedan är bättre än vad Djurgården redan har betvivlar jag inte. Menar mer att den förmodade pengen han kostar kontra kvaliteten han kan bidra med kanske inte är så bra som många vill få det till. Men så är det som OleYeller skriver att det finns fler värden i en sådan värvning utanför det rent sportsliga.

Angående Arlanda; jag är som sagt kluven. En sida gillar det och en annan tycker det är pinsamt. Överlag tycker jag fotbollsramsor blir lite pinsamma när det inte är en hel klack som sjunger dem i rätt miljö. Det blir lite mjäkigt. Dessutom hör man hur falskt folk sjunger när det är, relativt, få som sjunger (sådant brukar jämna ut sig på match) :-P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in