Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Farnerud den äldre har kommit hem och dominerat. Farnerud den yngre likaså. Tidigare har Kennedy gjort, så även förra året. Elm dominerade ifjol när han väl hade återhämtat sig från all skit. Taco-Anders kom hem och dominerade. Varför i helvete skulle inte Källström komma hem och dominera?
Nu tycker jag iofs att Källström är en bra värvning som tidigare visat att han kan dominera i Allsvenskan, men samtliga dessa du nämner gjorde comeback när de var ca 4-5 år yngre än vad Källström är nu (och Svensson bytte dessutom position till mb, vilket jag har svårt att se Kim göra). Sen finns det exempel på hemvändare där det gick sämre. Majstorovic, Mjällby, Chippen, Shaaban var alla meriterade landslagsmän som hade svaga comebacks, främst pga skador. Möjligen att Kim är klassen bättre än dessa och att han sällat varit skadad i karriären gör ju skaderisken mindre, men klart risken ökar med åldern. Tittar man på Djurgårn specifikt har de haft många spelare med skadebekymmer senaste åren (vilket får en att befara att konstgräset skördar sina offer). DIFs senaste hemvändare, som iofs är två klasser sämre än Kim, gjorde ganska mediokra comebacks. Men visst, får han vara skadefri så borde han kunna göra jättebra ifrån sig, särskilt om DIF lyckas hitta nån mer rörlig grovjobbare eller tvåvägsmittfältare bredvid honom (mitt hopp faller på Kerim Mrabti).
Jag undrar hur Djurgårn tänkt formera mittfältet, för jag kan inte tänka mig att de tar in en till mittfältare?
Kör de 4-4-2 som Özcan diskuterat och ofta spelat innan så har Kim ena cm och Kabir ena Yttermitt, antagligen Mange andra yttermitt. Det känns som det blir för offensivt balanserat med Mrabti bredvid KK, eller? Kevin Walker känns just nu som en reserv till Kim då de är alltför lika i spelstilen.
Kör man en 4-2-3-1 variant kan jag tänka mig att Kevin tar plats bredvid Kim för att balansera defensiven och Mrabti tar offensiv CM. Sabovic, Karlström och Hansson (som spelat lite CM på försäsongen) gissar jag nöter bänk till en början.