2017-02-13, 21:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
CNN gick ganska hårt mot Trump efter presskonferens med Kanadas minister och hånade honom för hans insats.

Det är väl delvis för att han själv har kört med en extremt ful och aggressiv handskakningstaktik?

Anser att det är lite fel att håna, men det var även intressant att läsa och se hur hans taktik inte fungerade nu när folk har börjat inse hans taktiker som tydligen ska vara en gammal vana från handelsdelen. (det kan leda till att han blir ännu sämre omtyckt globalt bland världsledarna men det är nog även något han kommer att avvänja sig vid)

Citat:
De tyckte att Trump inte ser ut att gilla jobbet som president.

Det är nog en fråga många har börjat ställa sig, speciellt eftersom han nu verkar inse hur långsamt det är inom politiken
2017-02-13, 21:17
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja, du har helt rätt i det. Självklart slingrar han sig då. Man blir inte president i USA om man är korkad.
Jag förmodar att i dagens politiska klimat är allt tillåtet, vilket jag tycker är synd. Det räcker med att titta på presidentens beslut och övriga ageranden utan att blanda in rena personangrepp. Så länge vi är upptagna med Trumps person missar vi att hålla koll på det han faktiskt gör.

Ja jag tror det.
Media borde koncentrera sig mer på vad han gör, men de kommer de göra med tiden, de kommer inte ha något val.
Förmodligen lägger sig chocken, om den inte redan gjort det.

Vi får väl se sen hur kongressen kommer agera också framöver, tiden får utvisa, för att använda en klyscha.
2017-02-13, 21:28
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Ja jag tror det.
Media borde koncentrera sig mer på vad han gör, men de kommer de göra med tiden, de kommer inte ha något val.

Vi får väl se sen hur kongressen kommer agera också framöver, tiden får utvisa, för att använda en klyscha.

Svenskan skriver att Wall Street inte längre reagerar på Trumps tweets.

https://www.svd.se/wallstreet-har-slutat-reagera-pa-trump-tweets/om/trumps-paverkan-pa-ekonomin

Tycker att Trump lugnat ned sig lite efter att han skrev under EO:n om immigration. Den kraschlandade ju direkt.
2017-02-13, 21:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det är ett löjligt uttryck för Trumphat.

Skulle jag nog inte säga, skulle nog säga att det är närmre sanningen än vad jag tyckte den videon var, tror ärligt talat inte han skulle ha kunnat komma så långt som han hade (oavsett hur mycket hjälp och tur han än har haft) utan att ha haft ens en grundläggande läskunskap, att han eventuellt har en icke diagnostiserad dyslexi eller liknande tänker jag inte fundera över då det inte är min ensak men jag tror inte han har lässvårigheter på det sättet.
2017-02-13, 21:35
Medlem
Mia-Rovys avatar
Angående Trumps lässvårigheter så tycker jag att det är ganska relevant ändå.

Det har ju faktiskt t.ex. ryktats om att Steve Bannon lurade till sig positionen genom att lura Trump att skriva på ett ett dokument som gav honom en plats i säkerhetsrådet, och att Trump blev arg över detta.

Även om det inte är lässvårigheter, utan att han bara inte orkar läsa dokumenten han skriver på så är det ju ändå viktigt att man hittar någon alternativ lösning för honom.

Det är inte alls bra om han skriver på dokument och han bara låtsas att han kan läsa dem. Och det är totalt livsfarligt om bara de som förser honom med dokument vet om det.

"Here Mr. President. Sign this. It's that document you asked for"

Syftar på detta:
Citat:
Mr. Priebus bristles at the perception that he occupies a diminished perch in the West Wing pecking order compared with previous chiefs. But for the moment, Mr. Bannon remains the president’s dominant adviser, despite Mr. Trump’s anger that he was not fully briefed on details of the executive order he signed giving his chief strategist a seat on the National Security Council, a greater source of frustration to the president than the fallout from the travel ban.
https://www.nytimes.com/2017/02/05/us/politics/trump-white-house-aides-strategy.html?_r=1
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-02-13 kl. 21:48.
2017-02-13, 21:36
Medlem
Citat:
Svenskan skriver att Wall Street inte längre reagerar på Trumps tweets.

https://www.svd.se/wallstreet-har-slutat-reagera-pa-trump-tweets/om/trumps-paverkan-pa-ekonomin

Tycker att Trump lugnat ned sig lite efter att han skrev under EO:n om immigration. Den kraschlandade ju direkt.

Njaa de har nog fått sina ormar på plats i vita huset.

Ganska klart att Trump och hans gäng vill gå en väg och republikanerna en annan.
2017-02-13, 21:50
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Skulle jag nog inte säga, skulle nog säga att det är närmre sanningen än vad jag tyckte den videon var, tror ärligt talat inte han skulle ha kunnat komma så långt som han hade (oavsett hur mycket hjälp och tur han än har haft) utan att ha haft ens en grundläggande läskunskap, att han eventuellt har en icke diagnostiserad dyslexi eller liknande tänker jag inte fundera över då det inte är min ensak men jag tror inte han har lässvårigheter på det sättet.

Uttryckte mig otydligt, sorry. Jag menar att videon är ett löjligt uttryck för Trumphat.
Håller med dig om ADHD.

Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Angående Trumps lässvårigheter så tycker jag att det är ganska relevant ändå.

Det har ju faktiskt t.ex. ryktats om att Steve Bannon lurade till sig positionen genom att lura Trump att skriva på ett ett dokument som gav honom en plats i säkerhetsrådet, och att Trump blev arg över detta.

Även om det inte är lässvårigheter, utan att han bara inte orkar läsa dokumenten han skriver på så är det ju ändå viktigt att man hittar någon alternativ lösning för honom.

Det är inte alls bra om han skriver på dokument och han bara låtsas att han kan läsa dem. Och det är totalt livsfarligt om bara de som förser honom med dokument vet om det.

Syftar på detta:

https://www.nytimes.com/2017/02/05/us/politics/trump-white-house-aides-strategy.html?_r=1

Jag förstår inte hur Trump har kunnat klara sig under alla decennier om han bara skriver under vad någon lägger fram för honom. Om det är sant att han skrev på dokumentet som Bannon höll fram tyder det snarare på att han litar blint på just Bannon. Det är i sig ett potentiellt livsfarligt problem.
Vi får väl se hur det blir med Bannons plats i NSC. Det ligger ju ett lagförslag i pipelinen hos kongressen som om det antas kommer att peta Bannon.
Om Trump inte vill ha Bannon i NSC kan det enkelt fixas genom en EO.
2017-02-13, 21:52
Medlem
Citat:
Kalifornien har högst % fattiga i nationen med nästan 20%

Man får vatten från andra stater och man får sin elektricitet från andra stater.

Man har störst skuld i hela nationen.

Mexiko är också ett rikt land men när man tittar bakom gardinen så gömmer sig verkligheten.

högst andel fattiga: 1)Mississippi 21,9%. 2)New Mexico, 20,6%. 3)Louisiana 19,9%. 4)Alabama19,2. 5)Kentucky 19,0......
17)Kalifornien 16,4%
Senast redigerad av Aramir2 2017-02-13 kl. 22:04.
2017-02-13, 22:01
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Ja jag tror det.

Fast problemet ligger i att Trumps politik inte alls är så "kontroversiell" som den "fria" pressen vill ge sken av. Som sagt är Trump i många avseenden Obama med en extremt infekterad retorik

Och Obama var medias gullegris. Ska man kritisera Trump för många deporteringar eller för få? Obama deporterade som bekant mycket fler per vecka (hittills).
"Muslim Ban"? Obama skärpt reglerna något enormt. Europas "vetting process" är ju typ 0.1% av Obamas.
Hetsar Trump mot Iran? Obama bombade allt och alla, fast med "drones" (som att det ändrade någonting) samt destabiliserade Libyen, Syrien och Yemen.
EO? Obamas favoritvapen för att kringgå Republikaner.
"Nuclear Option"? Obama!

Så det enda som finns kvar är just Trumps infekterade retorik och bombastiska (unpresidential..) agerande

Citat:
Det har ju faktiskt t.ex. ryktats om att Steve Bannon lurade till sig positionen genom att lura Trump att skriva på ett ett dokument som gav honom en plats i säkerhetsrådet.

Suck. Varför behöver Trump-hatarna *hitta på? (Ville första skriva ljuga, men du tycker ju att det du skriver är rimligt).

Det var inte så att Trump inte läste dokumentet utan att Trump sägs bli arg på att ingen redovisade hur "kontroversiellt och exempellös" det är att ge Bannon den positionen.

Ändrad:
Citat:
Om det är sant att han skrev på dokumentet som Bannon höll fram tyder det snarare på att han litar blint på just Bannon.
Om det fanns någon som skulle köpa det var det ju du!
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-13 kl. 22:03.
2017-02-13, 22:21
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
högst andel fattiga: 1)Mississippi 21,9%. 2)New Mexico, 20,6%. 3)Louisiana 19,9%. 4)Alabama19,2. 5)Kentucky 19,0......
17)Kalifornien 16,4%
Ändå ganska högt för "den rikaste" delstaten. Och är "illegala" med i statistiken? Den goda delstaten mer eller mindre exploaterar utsatthet "de hombes muy pobres". Por qué?!
2017-02-13, 22:31
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Suck. Varför behöver Trump-hatarna *hitta på? (Ville första skriva ljuga, men du tycker ju att det du skriver är rimligt).

Det var inte så att Trump inte läste dokumentet utan att Trump sägs bli arg på att ingen redovisade hur "kontroversiellt och exempellös" det är att ge Bannon den positionen.
Jag tror dig tyvärr inte. Vad baserar du dina påståenden på? Finns det någon källa?

- Vi vet att Trump själv säger att han inte brukar läsa igenom de flesta av de dokument han skriver på. Han har inte sagt någonting om ordrar, men jag misstänker tyvärr att det är liknande där.
- Jag finner det ännu märkligare om han skulle skriva på ett dokument han visste vad det innebar och sedan blev arg på alla andra.
- Det är knappast okänt att Bannon är en kontroversiell figur. Att Trump skulle ha missat det finner jag också osannolikt

Så jag har svårt att tro dig.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-02-13 kl. 22:43.
2017-02-13, 22:48
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Jag tror dig tyvärr inte. Vad baserar du dina påståenden på? Finns det någon källa?

- Vi vet att Trump själv säger att han inte brukar läsa igenom de flesta av de dokument han skriver på. Han har inte sagt någonting om ordrar, men jag misstänker tyvärr att det är liknande där.
- Jag finner det ännu märkligare om han skulle skriva på ett dokument han visste vad det innebar och sedan blev arg på alla andra.

Så jag har svårt att tro dig.

Vaah. Vad är din källa?
Speciellt krävs källa på det:
Citat:
- Vi vet att Trump själv säger att han inte brukar läsa igenom de flesta av de dokument han skriver på.

Citat:
- Det är knappast okänt att Bannon är en kontroversiell figur. Att Trump skulle ha missat det finner jag också osannolikt
Du missförstod mig. Det har ingenting med just Bannon att göra. Det var kontroversiellt att ge en vanlig "adviser" tillgång till NSC. Trump sägs inte veta det och därför bli arg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in