2017-02-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hur var det nu med att ta ekonomiskt ansvar för sitt oskyddade sex, gäller det bara män? Ja det förstås med vanlig feministlogik.

Här glömmer du igen att de aborter som sker, så är halva summan lika mycket en "förmån" som betalas för män.
Du förstår bakom varje oönskad graviditet så har du 2 ansvariga, en kvinna OCH en man, aldrig tänkt på eller hur?
Citera
2017-02-13, 19:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Här glömmer du igen att de aborter som sker, så är halva summan lika mycket en "förmån" som betalas för män.
Du förstår bakom varje oönskad graviditet så har du 2 ansvariga, en kvinna OCH en man, aldrig tänkt på eller hur?

Jag glömmer ingenting utan frågar varför inte kvinnan ska ta ekonomiskt ansvar för abort efter oskyddat sex då ni kräver att mannen ska göra det. Om kvinnan genomför aborten utan mannens önskan borde väl hon betala hela beloppet själv. Åtminstone borde inte andra än de två som haft sex vara med och betala detta.
Citera
2017-02-13, 19:27
Medlem
Citat:
Jag glömmer ingenting utan frågar varför inte kvinnan ska ta ekonomiskt ansvar för abort efter oskyddat sex då ni kräver att mannen ska göra det. Om kvinnan genomför aborten utan mannens önskan borde väl hon betala hela beloppet själv. Åtminstone borde inte andra än de två som haft sex vara med och betala detta.

Är ingen som kräver att män ska ta ekonomisk ansvar efter abort ??????
Finns inget att ta ekonomiskt ansvar för då.
Det krävs att män OCH kivnnor tar ekonomisk och visst juridiskt ansvar för barn som blir till.
Och ja en oönskad graviditet kan leda till barn även om mannen inte vill.

och nej jag anser att vi inte tjänar på att barn tvingas till världen bara för att föräldrar inte har råd med abort, vore ju idiotiskt på alla de sätt som finns och högst troligt kosta samhället avsevärt mer än de ca 10 000 tidiga aborter kostar eller runt 30 000 sena aborter kostar, vilket är rätt få av den totla mängden eller de ca 100 kr ? ett dagen efter piller kostar.
Citera
2017-02-13, 19:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är ingen som kräver att män ska ta ekonomisk ansvar efter abort ??????
Finns inget att ta ekonomiskt ansvar för då.

Ni har flera gånger sagt att män måste ta sitt ekonomiska ansvar för det oskyddade sexet, men det gäller alltså inte kvinnan då? Om en kvinna väljer abort efter att ha haft oskyddat sex borde väl hon få ta kostnaderna för det.
Citera
2017-02-13, 19:46
Medlem
FlamingBacons avatar
Genomusel video tycker jag, redan efter tolv sekunder uppstår problem. Att erbjuda någon sex är knappast något man kan göra hursomhelst, och det är förmodligen att anse som kriminella trakasserier om mottagaren inte är intresserad.

För övrigt handlar motståndet mot samtycke nästan aldrig om de scenarion som filmen tar upp. De flesta är nog överens om att man inte bör hälla te i halsen på medvetslösa personer, att om någon accepterar ditt te vid något tillfälle att du därmed har rätt att tvinga dem att dricka te närhelst du vill, eller att man inte har någon skyldighet att dricka upp sitt te när man väl har börjat.

De riktiga frågorna, som filmen uppenbarligen undviker handlar snarare om följande frågeställningar. Varför är det okej för en kvinna att bjuda en full man på te, men inte omvänt. Vad händer om en kvinna vill dricka mitt te, men senare hävdar att jag tvingade henne att dricka det? Om inga bevis finns, bör man låsa in en man om en kvinna påstår att han tvingade henne att dricka te? Varför är det olagligt att köpa Te? Varför är det något negativt att erbjuda någon te om denne inte är intresserad? Är det rimligt att detta är straffbart? Om jag erbjuder en kvinna te och hon inte är intresserad, är detta skäliga motiv för henne att begå andra brott mot mig? Om en kvinna skickar mig en bild på sitt te, är det då olagligt för mig att sprida denna bild vidare? Hur kommer det sig att det är lagligt att avbilda fiktiva mord, men olagligt att avbilda påtvingat tedrickande?
Citera
2017-02-13, 19:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, om jag krävde att mannen skulle ta ekonomiskt ansvar för abort så skulle han betala hälften.

Du har en mycket konstig syn på det där med delat ansvar -- vanligen betyder inte det att kvinnan skall betala hela priset.
Citera
2017-02-13, 19:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, om jag krävde att mannen skulle ta ekonomiskt ansvar för abort så skulle han betala hälften.

Du har en mycket konstig syn på det där med delat ansvar -- vanligen betyder inte det att kvinnan skall betala hela priset.

Möjligen han men inte som nu alla andra skattebetalare. Dessutom borde knappast han betala heller om han är emot aborten och det endast är kvinnan som vill ha den.
Citera
2017-02-13, 20:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Möjligen han men inte som nu alla andra skattebetalare. Dessutom borde knappast han betala heller om han är emot aborten och det endast är kvinnan som vill ha den.
Nej, och varför skulle andra vilja betala för män som skadar sig i sport, när de super och slåss, knarkar, mäns kriminalitet osv...

Varför skulle han inte betala - skall ansvaret delas så är det ju lika självklart att han tar kostnaden för det precis som det är självklart att han får ta sin del av kostnaden för om barnet istället föds.
Citera
2017-02-13, 20:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej, och varför skulle andra vilja betala för män som skadar sig i sport, när de super och slåss, knarkar, mäns kriminalitet osv...

Varför skulle han inte betala - skall ansvaret delas så är det ju lika självklart att han tar kostnaden för det precis som det är självklart att han får ta sin del av kostnaden för om barnet istället föds.

Nu har ni själva skrivit flera gånger att män måste betala för sitt oskyddade sex men nu plötsligt när kostnaden för abort diskuteras så svänger ni för en kvinna ska aldrig behöva betala förstås. Ni är verkligen hundraprocentiga, er inkonsekvens slår aldrig fel.
Citera
2017-02-13, 20:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nu har ni själva skrivit flera gånger att män måste betala för sitt oskyddade sex men nu plötsligt när kostnaden för abort diskuteras så svänger ni för en kvinna ska aldrig behöva betala förstås. Ni är verkligen hundraprocentiga, er inkonsekvens slår aldrig fel.
Nej, svänger inte alls. Blir det ett barn så uppstår kostnader för både mannen och kvinnan -- blir det inget barn så uppstår en kostnad för kvinnan men ingen för mannen idag.
Ökar man kostnaderna för kvinnan tillfaller givetvis halva ansvaret för den på mannen -- det blir fortfarande ingen befruktning om mannen inte befruktar kvinnan.

Det är snarare du som är helt inkonsekvent i ditt resonemang. Eller mer exakt, konsekvent anser att män inte skall behöva ta ansvar för någonting.
Citera
2017-02-13, 20:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej, svänger inte alls. Blir det ett barn så uppstår kostnader för både mannen och kvinnan -- blir det inget barn så uppstår en kostnad för kvinnan men ingen för mannen idag.
Ökar man kostnaderna för kvinnan tillfaller givetvis halva ansvaret för den på mannen -- det blir fortfarande ingen befruktning om mannen inte befruktar kvinnan.

Det är snarare du som är helt inkonsekvent i ditt resonemang. Eller mer exakt, konsekvent anser att män inte skall behöva ta ansvar för någonting.

Så den här formuleringen att män måste betala för sitt oskyddade sex lät ganska allmängiltig, mannen måste ta kostnaderna som det oskyddade sexet leder till. Men ni vill alltså inte använda samma formulering för kvinnor, föga förvånande.

Exakt vad har jag sagt som är inkonsekvent menar du, har jag någonsin sagt att män inte ska ta ansvar för ett oskyddat sex? Nu avser jag vad jag har sagt och inte vad du har tänkt så styrk ditt påstående med citat av mig.
Citera
2017-02-13, 20:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Så den här formuleringen att män måste betala för sitt oskyddade sex lät ganska allmängiltig, mannen måste ta kostnaderna som det oskyddade sexet leder till. Men ni vill alltså inte använda samma formulering för kvinnor, föga förvånande.

Exakt vad har jag sagt som är inkonsekvent menar du, har jag någonsin sagt att män inte ska ta ansvar för ett oskyddat sex? Nu avser jag vad jag har sagt och inte vad du har tänkt så styrk ditt påstående med citat av mig.
Är du helt född i farstun???

Kvinnor betalar redan för sitt oskyddade sex om det leder till befruktning, alldeles oavsett om de väljer abort eller att föda.

Ruska nu på dig bölpelle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in