2017-02-13, 10:48
Medlem
Vet att jag har alldeles för stora tankar om mitt ex men hon är precis lika vacker utan som med smink ,
utan , super het milf
med smink , super het kvinna

.. tycker jag
Men det finns ju många många tjejer som inte alls är lika fina utan som med
Citera
2017-02-13, 11:32
Bannlyst
Smink borde förbjudas så att träsktrollen avslöjas. Iofs kan smink oftast inte rädda ett fult ansikte men det kan lyfta en 3:a till en acceptabel 6:a.
Citera
2017-02-13, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plataoplomo
Smink borde förbjudas så att träsktrollen avslöjas. Iofs kan smink oftast inte rädda ett fult ansikte men det kan lyfta en 3:a till en acceptabel 6:a.
Ja och förbjud skägg också så träsktrollen inte kan gömma sina fula nunor bakom ansiktshår.
Citera
2017-02-13, 12:35
Avslutad
Lite mascara döljer ingenting och är bara fint. Vissa karlar gömmer sig bakom sitt skägg så - fair play.
Citera
2017-02-13, 13:03
Medlem
Krongjorts avatar
Man kan alltid vira en halsduk runt huvudet så bara ögonen syns ordentligt. Föredrar kvinnor utan eller med lite smink förvisso. Skägg är knappast som smink då det växer ut naturligt. Men, är det ett tomteskägg med snöre så visst, då är det likvärdigt. Såklart kan de som önskar se annorlunda ut än de faktiskt gör påstå att de blir vackrare om de förändrar sig, men om man gillar någon som ser vacker ut endast när denne har påklistrat sig en mask, då är det en mask som är vacker, inte den som bär masken.
Citera
2017-02-13, 13:16
Medlem
knullklassons avatar
Ja, mörkrädd blir man... Har en tjej på jobbet som helt plötsligt börjat sminka sig hårt, samt färga sitt hår. Hon gick från en alldaglig 5:a till en 9:a bara så där. Hade man inte sett henne "before" så skulle man inte veta att hon är hårt sminkad, det är fan också skrämmande.
Citera
2017-02-13, 15:17
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Lite mascara döljer ingenting och är bara fint. Vissa karlar gömmer sig bakom sitt skägg så - fair play.

Vissa ja, men extremt långt ifrån alla eller majoriteten. Till skillnad från er tjejer som till 99% säkerhet sminkar er.

Så nej, absolut inte fair play.

Ska man ta det även snäppet längre så kan vi titta närmare på detaljnivå.

Många/de flesta tjejer använder (speciellt vid dejter eller utgång/middagar):

* Mascara
* läppglans/läppstift
* ögonskugga
* puder/rouge
* norpar ögonbrynen
* färgar håret
* eyeliner
med mera.....

Sen tittar vi på andra saker med:

* Fixar och målar naglarna
* Använder högklackat för att framhäva "snygga ben och rumpa" samt att se längre ut
* Push-ups för hängbrösten
* Smycken
* Klänningar med bälten över magen (så inte hullet syns)
Med mera.....

Och nu kommer vi till en annan mycket vanlig och förekommande trend:

* Siliconbröst
* Fixade läppar
* botox
* Nosejob
* Fettsugning och omplacering av fett mot tex bröst och rumpa
osv... Och nej, detta är inget som bara bimbos, modeller eller andra ytliga tjejer gör utan det har blivit så sjukt vanligt. Jag vet för jag har både vänner och bekanta som gjort detta, helt vanliga tjejer som i smyg gjort dessa saker. Vi pratar intellektuella tjejer med stabila förhållanden osv.

Så hur kan detta vara fair? Inte en JÄVLA chans

Vi män gör oftast detta:

1. Duschar
2. Rakar oss (om man inte odlar skägg)
3. Fixar frillan (om håret finns.
4. tar på oss kläder

Du får oss så som vi är naturligt.

Nu kanske jag låter bitter eller som en kvinnohatare, fel, jag älskar kvinnor men man får inte komma hit och likställa oss män med kvinnors förvillande trick med avsikt att "lura" och "förföra" mannen på ett falskt sätt.

Frågor på det?
Citera
2017-02-13, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
En halv novell skriven av RonnyKålman.
När ska ni killar lära er att långt ifrån Alla tjejer gör det som du skrev?
Det är naivt och tro att det går till så som du beskrev det, om du nu upplevt det kan jag bara beklaga.
Citera
2017-02-13, 15:36
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman

Du får oss så som vi är naturligt.

Nu kanske jag låter bitter eller som en kvinnohatare, fel, jag älskar kvinnor men man får inte komma hit och likställa oss män med kvinnors förvillande trick med avsikt att "lura" och "förföra" mannen på ett falskt sätt.

Frågor på det?

Intressant teori om sminkets evolutionsmässiga betydelse:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Female_cosmetic_coalitions
Citera
2017-02-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ja och förbjud skägg också så träsktrollen inte kan gömma sina fula nunor bakom ansiktshår.

Skägg växer dock naturligt av kroppens testosteron. Smink är yttre kemikalier! Dålig jämförelse.
Citera
2017-02-13, 16:42
Medlem
EmelindaTeTs avatar
Folk har då tyckt att jag varit finast utan smink och jag finner att det flesta svenska tjejer jag sett är fin utan smink också.
Men inget smink i världen kommer kunna dölja den där skitugly personligheten du äger, du kanske projicerar din egen fulhet på andra? Konsten att hitta skönhet i saker och ting är ju trots allt något som kräver intelligens så ä inte så arg bara för att du har ett intellektuellt djup av en tesked, en väldigt liten tesked.
Citera
2017-02-13, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Skägg växer dock naturligt av kroppens testosteron. Smink är yttre kemikalier! Dålig jämförelse.
Det var inte poängen om det är naturligt eller inte. Hur många dubbelhakor, finnar, eksem och glåmig hy tror du skägg kan förvilla bort om det så är tredagars stubb eller hipsterskägg. Tex. A.Bard verkar använda sig av sitt skägg pga. komplex. Det är ju för sjutton en fördel att skägg är naturligt för de män som vill dölja något, det blir ju en sorts ursäkt.

För övrigt har jag inget emot skägg, snarare gillar jag det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in