2017-02-13, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Annan karriär kan betyda rapartist, fotbollsproffs, hemmafrukarriär (huckleflickorna). Det är deras huvudspår men om det skiter sig är plan-B att bli kriminell.

Eller terrorist. Flera av de som anslöt sig till IS från Europa var faktiskt fotbollsspelare eller rapartister .
Citera
2017-02-13, 12:00
Medlem
it-takes-2s avatar
Man kan inte låta bli att undra hur Malmö och Sverige sett ut idag om vi hade stannat utanför EU och tillämpat kontrollerad invandring av arbetskraft och kvotflyktingar?

Vi är idag så vana vid att förhålla oss till alla biverkningar och övergrepp som massinvandringen resulterat i att vi inte längre ens kan drömma och fantisera om ett gott och tryggt samhälle. Kostnaden för experimentet uppgår till 100-tals miljarder kronor varje år.

Tänk vilken infrastruktur, skola, vård, försvar och annat vi hade kunnat ha om vi lagt säg 300-miljarder årligen de senaste 30 åren på dessa områden. Då hade vi även haft råd att finansiera hela UNHCR's verksamhet på egen hand och kunnat hjälpa åtskilliga miljoner flyktingar att få en tryggare tillvaro.

När ett passagerarplan hamnar i nöd är huvudregeln alltid "hjälp först dig själv, sedan de andra". Varför fungerar det svenska samhället tvärtom? Och varför var vi tvungna att ta hit så många per capita?
Citera
2017-02-13, 13:37
Avslutad
http://www.friatider.se/ygeman-g-r-det-sv-rt-att-vara-kriminell

Citat:
Under måndagen besöker inrikesminister Anders Ygeman (S) Malmö för att diskutera stadens stora problem med invandrarrelaterad brottslighet. Hans lösning: göra det svårt att vara kriminell.

Citat:
Enligt BRÅ visar underrättelserapporter och intervjuer med poliser att en stor del av de senaste årens många skjutningar i själva verket startat genom slumpmässiga konflikter mellan två kriminella. Det kan handla om en obetald narkotikaskuld, en bilaffär som strulat eller att någon pratat för länge med någon annans flickvän.
Eller med andra ord; lättkränkta och impulsstyrda individer från muslimska kulturer, och dåliga gener, som bråkar över rena skitsaker. Och ju fler sådana Sverige importerar, ju fler mord, skjutningar och bråk över petitesser.
Problemet kan härledas direkt till asylinvandringen som Sverige har ägnat sig åt i stor skala i decennier.
Senast redigerad av GenesisP 2017-02-13 kl. 13:43.
Citera
2017-02-13, 13:43
Medlem
Fikabordsrasistens avatar
"Rakel Chukri menar att skildringar av staden tenderar att överdrivas, polariseras och inte minst politiseras. Det ger i sin tur skenet av att Malmö är en plats där människor i skräck inte kan leva ett normalt liv längre.

Jag har i flera år sagt att det finns starka rasistiska krafter som gör allt för att använda Malmö som exempel på att mångkultur inte fungerar, säger hon."

http://www.dn.se/kultur-noje/krishard-eller-foredome-strid-om-malmobilden/
Citera
2017-02-13, 13:46
Avslutad
Citat:
Jag har i flera år sagt att det finns starka rasistiska krafter som gör allt för att använda Malmö som exempel på att mångkultur inte fungerar.

Men LOL. Vadå "använda Malmö som exempel"? Malmö driver ju sig själv med den befolkningen staden har. Rasisterna har ingen makt över Malmöbornas (kriminella) handlingar.

Slutsats: "Mångkultur" är skit.
Senast redigerad av GenesisP 2017-02-13 kl. 14:36.
Citera
2017-02-13, 14:11
Medlem
swebarbs avatar
malmö är en förlorad stad sen länge, varken politiker, polis eller invånarna själva kan ens göra nåt, rätt så tragiskt när man ser eländet varje dag på all skit vi har importerat in
Citera
2017-02-13, 14:39
Medlem
Ördögs avatar
Tysk public service-radio och -TV jämför Malmö med Chicago.

Malmö - Schwedens Chicago
http://www.tagesschau.de/ausland/gewalt-malmoe-101.html

Ett par stycken i snabböversättning:
Citat:
Knappt 300 000 invånare, av vilka runt en tredjedel är invandrare, som mest lever tillsammans med varandra i nergångna betongstadsdelar som Rosengård. (I originaltexten talas om Plattenbau-stadsdelar, efter det tyska ordet för prefabricerade betongelement). Malmö lider av hög arbetslöshet, har ont om pengar och ett stort problem - våldet!

Bara för några veckor sedan blev Ahmed Obaid nerskjuten vid en bushållplats i Rosengård. Varför - det vet ingen. Han gick i skola, tillhörde inte något gäng. Var han på fel plats vid fel tidpunkt? Uppenbarligen. Ahmed var 16 år och blev det senaste offren i en mordserie, som eskalerat sedan förra hösten.
(Den tyske reportern hade ännu inte hört om mordet i går kväll.)

Och så vidare ... En svensk kommentar:

http://store.blogg.se/2017/february/schweden-pa-tapet-aven-i-tyskland.html
Citat:
Inte alls bra på sikt. Tyskar gillar vår natur som alla vet och om de får reda på allt skit som händer, inklusive om våra vägpirater som tyska medier snart börjar skriva om igen, så kan turismen påverkas ordentligt.

Men jag överdriver väl som vanligt.

Men hustruns systerson med familj, boende i München, väljer i år att semestra i Italien i stället för som de brukar i Sverige.
Citera
2017-02-13, 14:45
Medlem
Tampiss avatar
Jag älskar mitt Malmö över allt annat. Verkligen älskar. Om jag varit bortrest så sköljer det allehanda positiva känslor över mig när jag åker över bron och ser Turning Torso, jag känner lugnet när Hyllie närmar sig, glädjen när jag närmar mig Möllan. Jag är kort och gott "himma".

Än så länge känner jag mig absolut trygg i stan och har aldrig haft skäl att vara orolig, men tyvärr har människor i min närhet börjat känna oro och att de är otrygga.

En anhörig bor på Kantatgatan och har därmed varit nära både det ena och det andra när det gäller mord, dråp, mordförsök, uppeldade bilar och så vidare. Personen har än så länge tagit det med ro, men på sistone har det börjat påverka människan.
När hon skulle åka buss häromdagen insåg hon att mannen bredvid henne vid hållplatsen hade på sig en skyddsväst (kan också vara så att hon inbillade sig det hela, som sagt har hon börjat påverkas av allt skit). Hon blev rädd/nervös och valde då att förflytta sig ett par meter bort. Då hör hon en moped komma körandes i full fart vilket får henne att ärligt talat nojja ur. Hon ser framför sig hur mopedisten ska skjuta ner skyddsvästen och att hon blir fångad i ett kulregn.
Ingenting hände, det var bara en vanlig mopedist som körde förbi, men rädslan satt kvar i henne hela bussresan och ett tag därefter.
Förra året patrullerade ett par balla grabbar i skyddsväst parkeringsplatsen vid hennes hus. De vaktade en tom parkeringsplats som då tillhörde ”chefen”. Folk som försökte parkera på den tomma platsen blev bortjagade.
Det finns en mängd såna här ”småincidenter” som i kombination med större händelser såsom mord och mordförsök skapar en otrygghet som ligger och bubblar. Läser man att en person avrättats på Möllan (i princip på torget) så bygger det på känslan av att vad som helst kan hända när som helst.

Som sagt känner jag mig fortsatt trygg i Malmö och jag ränner runt lite överallt när jag är ute på äventyr, men det är många som börjar ge upp. Många som pratar om att lämna stan och så vidare.
Detta gör mig jävligt ledsen. Det här är Malmö, staden där jag och mina polare växte upp och blev de människor vi är idag. Det är inte rätt att folk jag känner ska ”jagas” ut ur sin stad. Ska folk flytta från Malmö så ska det vara på deras egna villkor, att de vill ha hus på landet eller vad fan som helst. Men inte över rädsla att bli skjuten av misstag eller nåt. Jag är uppriktigt knäckt över det här.
Citera
2017-02-13, 14:50
Avstängd
konstapels avatar
Jag vill återigen påpeka hur jäkla motbjudande det är att Sveriges tredje största stad - och den stad i Sverige som geografiskt har bäst förutsättningar för att lyckas, tar emot hela fem miljarder kronor av våra skattepengar bara för att hålla sig flytande.
Att det inte blir mer diskussion kring detta är förvånande.

Skatteutjämningssystemet kom till för att glesbygdskommuner med svag skattebas skulle kunna erbjuda likartad kommunal service som bättre ställda kommuner. Inte för att en storstad ska kunna koppla in parasitsnabeln i systemet och ta emot mer pengar än vad samtliga kommuner i hela Norrland får årligen och på det viset upprätthålla något slags sken av normalitet när de egentliga förhållandena är det motsatta.
Citera
2017-02-13, 14:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Jag vill återigen påpeka hur jäkla motbjudande det är att Sveriges tredje största stad - och den stad i Sverige som geografiskt har bäst förutsättningar för att lyckas, tar emot hela fem miljarder kronor av våra skattepengar bara för att hålla sig flytande.
Att det inte blir mer diskussion kring detta är förvånande.

Skatteutjämningssystemet kom till för att glesbygdskommuner med svag skattebas skulle kunna erbjuda likartad kommunal service som bättre ställda kommuner. Inte för att en storstad ska kunna koppla in parasitsnabeln i systemet och ta emot mer pengar än vad samtliga kommuner i hela Norrland får årligen och på det viset upprätthålla något slags sken av normalitet när de egentliga förhållandena är det motsatta.

Jag håller med. Och pengarna som de får av andra kommuner måste ha ökat genom åren, vilket visar att läget bara blir värre och värre. Malmö är redan en stad i konkurs.

Att man inte pratar om det offentligt, är som du säger motbjudande.
Citera
2017-02-13, 15:35
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag håller med. Och pengarna som de får av andra kommuner måste ha ökat genom åren, vilket visar att läget bara blir värre och värre. Malmö är redan en stad i konkurs.

Att man inte pratar om det offentligt, är som du säger motbjudande.

Frågan är hur länge det kan fortgå. Malmö kommuns problem kommer bara att eskalera och var går då gränsen? Hur mycket pengar kan de få innan staten sätter stopp eller ett maxtak? 10 miljarder? 20 miljarder? 30 miljarder?

Det här är som sagt pengar som ska gå till mindre bemedlade kommuner. Att Malmö hamnat i den kategorin är enbart att tillskriva deras mångkulturvurmande och de röd-grönas misskötsel av kommunens ekonomi.
Citera
2017-02-13, 15:38
Medlem
surban81s avatar
I Malmö bor två sorters människor. Muslimer och svagsinta svenskar.

Rumpkräm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in