Citat:
Ursprungligen postat av
Neverhesitate
Upprepar det ÅTERIGEN då:
"Som jag skrivit tidigare så tycker jag att abort ska vara tillåtet i fall där det är stor risk att barnets liv blir ett lidande som vid våldtäkt eller missbrukande föräldrar, men inte lättvindigt som ersättning för preventivmedel."
Läs det igen och igen och igen och försök förstå vad det står och vad det innebär så slipper jag kopiera samma inlägg ytterligare en gång till och du slipper framstå som trög.
Är du emot gällande abortlagstiftning som ger kvinnan rätt att döda sitt barn även om det inte "är stor risk att barnets liv blir ett lidande som vid våldtäkt eller missbrukande föräldrar"? Är detta dina enda undantag då du anser att abort ska vara tillåtet och att abort ska nekas om inte kvinnan kan styrka dessa skäl?
Under förutsättning att det finns en pappa som vill och kan ta hand om barnet är du då emot att abort ska vara tillåtet om:
- kvinnan bara mår psykiskt dåligt?
- kvinnan är missbrukare men läkare bedömer att det ändå inte är hög risk för barnet?
Hur motiverar du att det är rätt att döda barnet för att pappan har våldtagit mamman. Varför ska barnet straffas med döden för något som någon annan har gjort om det dessutom finns andra som vill adoptera barnet?
Kom inte med ett svammelsvar nu utan ge ett klart svar på alla frågor, i annat fall bekräftar du vilken hycklare du är.