2017-02-13, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Det där är ju en cop-out, barn kan mycket väl vara önskade när de väl föds även om de upp till då inte var det . Det finns ju de som fött med avsikt att adoptera bort som sedan inte gör det.

Men du verkar inte vilja säga något konkret som är applicerbart på verkligheten. Du nöjer dig med att konstatera något uppenbart och beklaga att vi inte lever i en idealvärld.
Mer konkret än att man ska använda preventivmedel om man inte vill bli förälder kan det knappast bli...
Citera
2017-02-13, 08:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Till skillnad från dig så tycker jag inte att man använder abort istället för preventivmedel. Att du som tycker det är ok att ha oskyddat sex och döda barnet istället för att använda preventivmedel försöker moralisera om aborter är hyckleri om något.

Du tycker ju precis samma sak, du säger att kvinnan ska ha rätt att göra abort om hon har haft sex och slarvat med preventivmedel.

Hyckleriet är det alltså du som står för och det i dubbel bemärkelse, dels anser du att endast kvinnan ska ha den rätten och dels kritiserar du andra som tycker att även mannen ska samma rätt.
Citera
2017-02-13, 08:10
Medlem
Citat:
Mer konkret än att man ska använda preventivmedel om man inte vill bli förälder kan det knappast bli...

Det är ju inte konkret när man applicerar det på verkligheten. Då blir det en plattityd.
Citera
2017-02-13, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du tycker ju precis samma sak, du säger att kvinnan ska ha rätt att göra abort om hon har haft sex och slarvat med preventivmedel.

Hyckleriet är det alltså du som står för och det i dubbel bemärkelse, dels anser du att endast kvinnan ska ha den rätten och dels kritiserar du andra som tycker att även mannen ska samma rätt.
Upprepar det ÅTERIGEN då:
"Som jag skrivit tidigare så tycker jag att abort ska vara tillåtet i fall där det är stor risk att barnets liv blir ett lidande som vid våldtäkt eller missbrukande föräldrar, men inte lättvindigt som ersättning för preventivmedel."

Läs det igen och igen och igen och försök förstå vad det står och vad det innebär så slipper jag kopiera samma inlägg ytterligare en gång till och du slipper framstå som trög.
Citera
2017-02-13, 10:24
Medlem
Citat:
Det är ju inte konkret när man applicerar det på verkligheten. Då blir det en plattityd.
Om man applicerar det på verkligheten så blir det ett väldigt konkret resultat, är alla noga med preventivmedel så minskar aborterna rejält.
Citera
2017-02-13, 10:28
Medlem
Citat:
Om man applicerar det på verkligheten så blir det ett väldigt konkret resultat, är alla noga med preventivmedel så minskar aborterna rejält.

Teoretiskt ja, precis som man kan äta tårta om man svälter och brödet är slut. Frågan är om du ser det som en praktisk möjlighet att få sådan täckning att fri abort blir en icke-fråga.
Citera
2017-02-13, 10:49
Medlem
Citat:
Teoretiskt ja, precis som man kan äta tårta om man svälter och brödet är slut. Frågan är om du ser det som en praktisk möjlighet att få sådan täckning att fri abort blir en icke-fråga.
Inte så länge det finns idioter som tror att man kan ha oskyddat sex utan att det blir barn av det om man inte har gett sitt medgivande till föräldraskap.

Men att försöka få till en ökning av preventivmedelsanvändandet är den mest effektiva vägen att gå, för det kommer troligen aldrig att bli lagligt att tvångssterilisera ansvarslösa egoister.
Citera
2017-02-13, 10:54
Medlem
Citat:
Inte så länge det finns idioter som tror att man kan ha oskyddat sex utan att det blir barn av det om man inte har gett sitt medgivande till föräldraskap.

Men att försöka få till en ökning av preventivmedelsanvändandet är den mest effektiva vägen att gå, för det kommer troligen aldrig att bli lagligt att tvångssterilisera ansvarslösa egoister.

Så de här kvinnorna och männen du kallar idioter, vilka medel ska man använda för att få dem att skydda sig själva? Hur lång tid kommer det ta? Och vad ska vi göra under tiden i de fall att slarvet resulterat i graviditet?
Citera
2017-02-13, 10:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Upprepar det ÅTERIGEN då:
"Som jag skrivit tidigare så tycker jag att abort ska vara tillåtet i fall där det är stor risk att barnets liv blir ett lidande som vid våldtäkt eller missbrukande föräldrar, men inte lättvindigt som ersättning för preventivmedel."

Läs det igen och igen och igen och försök förstå vad det står och vad det innebär så slipper jag kopiera samma inlägg ytterligare en gång till och du slipper framstå som trög.

Är du emot gällande abortlagstiftning som ger kvinnan rätt att döda sitt barn även om det inte "är stor risk att barnets liv blir ett lidande som vid våldtäkt eller missbrukande föräldrar"? Är detta dina enda undantag då du anser att abort ska vara tillåtet och att abort ska nekas om inte kvinnan kan styrka dessa skäl?

Under förutsättning att det finns en pappa som vill och kan ta hand om barnet är du då emot att abort ska vara tillåtet om:
- kvinnan bara mår psykiskt dåligt?
- kvinnan är missbrukare men läkare bedömer att det ändå inte är hög risk för barnet?

Hur motiverar du att det är rätt att döda barnet för att pappan har våldtagit mamman. Varför ska barnet straffas med döden för något som någon annan har gjort om det dessutom finns andra som vill adoptera barnet?

Kom inte med ett svammelsvar nu utan ge ett klart svar på alla frågor, i annat fall bekräftar du vilken hycklare du är.
Citera
2017-02-13, 10:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Så de här kvinnorna och männen du kallar idioter, vilka medel ska man använda för att få dem att skydda sig själva? Hur lång tid kommer det ta? Och vad ska vi göra under tiden i de fall att slarvet resulterat i graviditet?

En annan fråga är förstås vilket ansvar kvinnan har för att ha oskyddat sex med dessa som hon kallar för idioter.
Citera
2017-02-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
En annan fråga är förstås vilket ansvar kvinnan har för att ha oskyddat sex med dessa som hon kallar för idioter.

Kvinnorna är ju också idioter eftersom de inte heller tar ansvaret att skydda sig enligt NeverHesitates definition. Jag använder ordet idiot i det sammanhanget, jag skulle inte själv kalla personer i den situationen för idioter.
Citera
2017-02-13, 11:18
Medlem
Citat:
Kvinnorna är ju också idioter eftersom de inte heller tar ansvaret att skydda sig enligt NeverHesitates definition. Jag använder ordet idiot i det sammanhanget, jag skulle inte själv kalla personer i den situationen för idioter.
Fast mindre idioter eftersom de vet att de har kontrollen och möjligheten göra något åt saken OM där blir en graviditet som resultat, detta har inte män.

Så är man man idag som har oskyddat sex med "okända" kvinnor och blir jätteförvånad den dag man står där med underhållsbidragsplikt...så är man klart mer idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in