Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-12, 22:26
  #625
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillaprinsen
Vad heter BOs förutom A*i? Har bara sett initialer i tråden.

Ari Huhtinen
Citera
2017-02-12, 22:28
  #626
Medlem
Gorillaprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knuda82
Ari Huhtinen

De andra två alltså skulle jag kanske ha specificerat.
Citera
2017-02-12, 22:33
  #627
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillaprinsen
De andra två alltså skulle jag kanske ha specificerat.

Jimmy Horvath och Tapio Väyrynen
Citera
2017-02-12, 23:27
  #628
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janne325
Om brottsrubriceringen är mord och man har en misstänkt för tre mord, varför väljer man isåfall att släppa honom?

Brottsmisstanken kan ha sänkts från "skäligen" till "kan misstänkas"?
Citera
2017-02-12, 23:35
  #629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
En bekant till honom har nämn det
Han blir inte alltid trevlig av för mycket alkohol
Eh... jag frågade efter en källa för ditt påstående, det där svaret var väl ingen källa ? Har du en länk eller liknande ?
Citera
2017-02-12, 23:44
  #630
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Ja men fortfarande misstänkt.
Kompis med JH. Han kanske drack eller drogade mindre för att han skulle iväg på något arbete eller familj dagen efter och därför klarade sig. Nästan hundra på att detta är en tragisk olycka med metanol eller dåligt knark.

Har jobbat med metanol vid kemilaborationer, men lukten skiljer absolut från etanol.
Tycker lukten av metanol påminner mycket starkt om vatten, medan ren etanol har en kraftigt stickande lukt.
Har däremot aldrig provsmakat metanol så vet inte direkt hur det smakar?

Försäljningen av metanol är idag mycket reglerad, och för en vanlig person omöjligt att köpa.
En kompis som ville ha det till sitt spritkök, för det sotar ingenting, lyckades få tag det från en speedway-förare. (Det finns förresten gaskök som heller inte sotar)
__________________
Senast redigerad av Hultabultan 2017-02-12 kl. 23:52.
Citera
2017-02-12, 23:57
  #631
Medlem
lasternassummas avatar
Jag är lite tveksam till metanol/träsprit-hypotesen, även om den är ett alternativ…
Jag har inte testat, men jag har några intryck.

Det tar ett tag eftersom det är nedbrytningsprodukter som dödar.
Man bör märka att något är fel och hinna larma innan man blir hjälplös.
I blandning med etanol är det betydligt mindre farligt eftersom kroppen bryter ner etanol före metanol.

Kan det ha varit något helt annat, om det var en förgiftning? I så fall vad?
Om det verkat snabbt så borde inte alla hinna testa. Om det verkat långsamt borde någon ha hunnit larma.
Vad innebär det att den misstänkte släppts? Gick han innan det dödande "intogs"? Visste han vad som var på g, men inte att det skulle vara farligt?

Bara några tankar…

Om det inte är något brott så kanske vi inte får veta. Om någon har lurat på dom gift så är ju det ett allvarligt brott.

Citera
2017-02-13, 00:08
  #632
Medlem
Om mgm haft ont i magen och haft svårt att röra sig så är boutulism en trolig orsak. Kanske har det växt bakterier på dåligt diskade plankor på en returang eller dåligt kött som legat i frysen etc .kanska åt dom inte samma kött ,det kan ju var en förklaring till att det finns en levande mgm.
Citera
2017-02-13, 00:10
  #633
Medlem
Redas avatar
Det är nog så att MGM var den ende som lämnade huset levande och därför är misstänkt för mord men av åklagaren släppt på låg misstankegrad. Efter utredning och obduktion, som kan ta veckor, kommer fallet säkert att avskrivas som en tragisk olycka.
Citera
2017-02-13, 00:22
  #634
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag är lite tveksam till metanol/träsprit-hypotesen, även om den är ett alternativ…
Jag har inte testat, men jag har några intryck.

Det tar ett tag eftersom det är nedbrytningsprodukter som dödar.
Man bör märka att något är fel och hinna larma innan man blir hjälplös.
I blandning med etanol är det betydligt mindre farligt eftersom kroppen bryter ner etanol före metanol.

Kan det ha varit något helt annat, om det var en förgiftning? I så fall vad?
Om det verkat snabbt så borde inte alla hinna testa. Om det verkat långsamt borde någon ha hunnit larma.
Vad innebär det att den misstänkte släppts? Gick han innan det dödande "intogs"? Visste han vad som var på g, men inte att det skulle vara farligt?

Bara några tankar…

Om det inte är något brott så kanske vi inte får veta. Om någon har lurat på dom gift så är ju det ett allvarligt brott.


Det är som du skriver att metanol är i sig inte giftigt, utan dess nedbrytningsprodukt myrsyra.
Om man samtidigt dricker vanlig sprit (etanol) blockeras nedbrytningen av metanol, för kroppen prioriterar nedbrytning av etanolen först.

Fortsätter man supa (etanol) tillräckligt länge försvinner metanolen med utandning och "pisseri" innan den vållar skada! Och så behandlar man alla misstänka förgiftningsfall med träsprit på sjukhus, alltså med fortsatt fylla på etanol!

Kommer ihåg så långt tillbaka som 1960-talet när det inte var alls samma restriktioner för träsprit.
Då var förgiftningar relativt vanliga, men efter förbud för försäljning av metanol på 1970-talet till allmänheten har det endast varit ett fåtal fall.

Dessutom är metanolförgiftning med dödlig utgång en oerhört plågsam process, som varar kanske ett dygn eller så med stor pina.
__________________
Senast redigerad av Hultabultan 2017-02-13 kl. 00:30.
Citera
2017-02-13, 01:22
  #635
Medlem
PWNSTARZoCOMs avatar
en tjejkompis drack en oöppnad flaska vodka, hon blev helt farligt väck av några drinkar så hon fick åka in. När dom tog tester när hon kom in så visade det sig vara subutex i blandningen bl.a
Citera
2017-02-13, 01:32
  #636
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janne325
Om brottsrubriceringen är mord och man har en misstänkt för tre mord, varför väljer man isåfall att släppa honom?

Man kanske avvaktar med att sänka misstanken eftersom de har större och mer möjligheter (utredningstekniska) vid en högre misstankegrad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback