Citat:
Ursprungligen postat av
Marcly
Sen kan man ju tycka att IFKs biljettansvariga borde ha varit lite mer på tårna, i och med att våra 3000 biljetter sålde slut på drygt ett dygn. Hade man där och då gått ut med vidare information om exakt vilka sektioner MFFare skulle fortsätta köpa på hade man kanske minimerat risken för allt krångel (och eventuellt stök) som det kan nu kan bli.
Nu brukar det ju sällan/aldrig bli stökigt på sittplats. Jag har suttit på många arenor runtom i landet och även haft motståndarfans nära på Gamla, så länge bortafansen inser vilka glirningar och hån dom får fortlöper det utan problem.
Beträffande biljettansvariga så är det som alltid katastrof.
Nu är det ju inget konstigt att man inte valt att säga vilka fler sektioner ni skulle köpa på då det lätt blir att dessa då anses vara bortasektioner även dessa. Det blir ju som alltid så att bortafansen köper på sektioner närmast bortaklacken till största del.
Jag tror att man väljer att ha nån sektion åt kurvan till (z-å) som en zon dit man skickar mff-are som hamnat lite väl fel.
Totalt sett har som vanligt vår marknadsavdelning misslyckats dock. Det finns så enkla sätt att lösa det hela.
Mitt förslag hade varit att släppa till årskorsinnehavare en vecka innan övriga. Sedan ha öppet för övriga blåvitta sektioner i en månad och i början av mars se hur försäljningen gått och kunnat anpassa bortasektionen etc efter det. Givetvis hade den i grunden varit densamma men hade vi sålt otroligt bra hade man enkelt kunna säga att det bara fanns plats för de 10% ni har rätt till, men annars hade man kunnat öppna nämnda z-å t.ex.
Marknadsavdelningen är sämre än vår ekonomi t.o.m.