2017-02-12, 09:00
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Såg inte matchen men kollar man vår startelva var den långtifrån ordinarie (aldrig ens hört talas om Melker Antonsson). Hur ställde ni upp? Fler än 1-2 startspelare?

Aja nu väntar tävlingsmatcher rönt hörnet och fan så skönt det är!

Nu var ni självfallet mycket mer b-lagsbetonat men beträffande vårt lag är det svårt att säga någon siffra om hur många som kommer starta när det är en tänkt "a-uppställning". Givetvis fler än vad ni hade dock.
Vi gjorde dessutom några byten i paus så det blev 45 minuter för en hel del gubbar.
Startelvan saknade Dahlberg, Bjärsa, och Tobbe. Sedan kan man diskutera vem som kommer starta bredvid givne Mads på mitten, känner jag JL rätt blir det iaf inte Sabah hur bra han än är. Så även där försvinner en gubbe.

Kan förövrigt bara hålla med, tävlingsmatcher (oavsett om det som i vårt fall handlar om två raka mot div.1 motstånd) skall bli otroligt skönt.
Citera
2017-02-12, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Herrejävlagud. Vaknar upp till ÖFK 4 - Sirius 0. Jag har starkt kritiserat Sirius backlinje tidigare, men att släppa 4 mål är fan inte okej.

Må så vara att ÖFK mycket väl kan vinna AS i år.
Ta inte i så du skiter ner dig. ÖFK kan om möjligt bli någon placering högre än ifjol , men lär antagligen få det tuffare när alla lagen vet hur dom spelar. En vacker dag kommer även du förstå att försäsongen bara är en fjärt i rymden.
Citera
2017-02-12, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Det var sannerligen ingen klang och jubelföreställning.

Norlings tanke med matchen var att se hur spelarna som inte är tänkta i startelvan står sig mot bra allsvenskt motstånd så han fick väl ett svar eller två på den frågan.

Själv tar jag med mig Daniel Mushitos insats, han är mycket intressant och jag tror på ett genombrott på honom i år.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Troligare att 2018 blir hans år, om nu inte AIK misslyckas helt med att värva sina två anfallare då kanske han får speltid.
Citera
2017-02-12, 11:32
Medlem
Aleopas avatar
Varför är de karnivalstämning i Djurgården för att Kim skrivit på?
Börjar bli riktigt löjligt nu när en skåning å en göteborgare kommit "hem". Åka ut till Arlanda å glytta sig för en spelare med två säsonger i laget.
Citera
2017-02-12, 11:50
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Börjar bli riktigt löjligt nu när en skåning å en göteborgare kommit "hem". Åka ut till Arlanda å glytta sig för en spelare med två säsonger i laget.
Ja. Verkar inte krävas mycket för att bli legend där. Jag förstår historien och att dom var med och tog två av deras tre guld i någolunda modern tid..men det är minst två-tre år försent. Det kan kosta mycket mer än det smakar.

Rosenberg tex..var en bit yngre när kom tillbaks. Går inte alls att jämföra.
Citera
2017-02-12, 11:54
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Verkar inte krävas mycket för att bli legend där. Jag förstår historien och att dom var med och tog två av deras tre guld i någolunda modern tid..men det är minst två-tre år försent. Det kan kosta mycket mer än det smakar.

Rosenberg tex..var en bit yngre när kom tillbaks. Går inte alls att jämföra.

Nä jag förstår att de är glada. Men utöver Arsenal har Kim spelat färst matcher i Djurgården av alla klubbar han varit i. Grasshopper eller Moskva är alltså mer hem för Kim än Stockholm.
Skoj såklart att de blir mer hajp runt Allsvenskan, ska bli intressant att se Kim på Allsvenskans sämsta plastplan efter 10 omgångar.
Citera
2017-02-12, 11:54
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Troligare att 2018 blir hans år, om nu inte AIK misslyckas helt med att värva sina två anfallare då kanske han får speltid.
Jag tror han kommer få en hel del inhopp redan i år.

Jävligt intressant spelare med sin fysik och bollkontroll.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2017-02-12, 14:48
Medlem
anteri17s avatar
Jag förväntar mig en duktig hausse av Allsvenskan i media inför premiären. Det är fantastiskt vad med kvalitet Allsvenskan består av just den här säsongen. Jag skulle säga att det är den bästa Allsvenskan de senaste 7-8 åren - längre bak i tiden har jag för dålig koll på.

De tolv bästa lagens mittfältspelare (främst spelskickliga cm men även indragna yttrar):
AIK - Thern, Olsson, Izhi
Malmö - AC, Lewicki, Eikrem
IFK N - Sjölund, Smith
ÖFK - Edward, Nouri, Bachirou
Djurgården - Walker, Källström, Mrabti
Elfsborg - Dyer, Jebali, Lundewall
Kalmar - Ismael, Elm, Romarinho, Hallberg
GbG - Mads, Seb
Häcken - Aboubakari, Friberg, Farnerud, Paulinho
Hammarby - Kennedy, Smarason, Kennedy
ÖSK - Gerzic, Mårtensson, Besara
Sirius - Gustafsson, Skoglund, Sarfo

AIK besitter en svensk fotbolls bästa fot i Izhis högerfot. Till det har man lyckats få hem en av Sveriges största talanger samt en återvändare från Holland.
Malmö har en fd landslagsspelare i bra ålder, en tidigare Serie A-fältare och en tidigare PL-fältare.
IFK N har inte ett spel som utgår särskilt mycket från centralt fält. Sjölund dock klass.
ÖFK:s fält känner inte många till. Nouri är en av svensk fotbolls klokaste hjärnor, Bachirou klass.
I DIF finns en svensk landslagslegend och en av Allsvenskans största spelbegåvningar i Mrabti.
Elfsborg har kanske AS bästa sittande fältare i Dyer, medan Jebalis och Lundewalls kreativitet är svårslaget.
Kalmar har AS spelskickligaste mittfält. Punkt. Återigen en stor gammal landslagsspelare i rätt ålder.
Man kan håna Seb, men han har många minuter i Serie A. Albaek är dansk klass.
Häcken har AS mest kompletta mittfält. Aboubakari superfin från bakplan, Friberg duktig åt båda håll. Farnerud en skicklig poängspelare dragen åt det assisterande hållet, medan en skadefri Paulinho gör 10+ mål med utgångspunkt från vänster.
Hammarby tre kreativa på mittfältet är fint som snus. Synd att spelidéen sätter käppar i hjulet. FD isländsk landslagsspelare, fd ordinarie i världens bästa spanska liga, en av Sveriges fd största talanger.
I ÖSK spelar AS bästa tia. Ingen är bättre än Besara på den rollen för tillfället. Gerzic och Mårtensson har spelat i storklubbar och är bolltrygga.
Sirius kommer med på ett hörn tack vare Sarfos bollbehandling. Så länge Sirius lyckas hålla uppe spelet kommer han alltid vara vass.

.................................................. .........

I princip alla lags tränare vill föra spelet - så sägs det iaf utåt. Den här utläggningen visar att så inte kommer vara möjligt. AIK kommer inte undgå att kunna ha mest boll i de flesta matcherna, ÖFK kommer ha mest boll i typ 28 av 30 matcher. I övrigt kommer Kalmar och Sirius ha mer boll än vad folk tror. Utpräglade possession-klubbar som Elfsborg och kanske även IFK N måste alltså hitta andra vägar till resultat än enbart ett bra förande spel. IFK N har hittat den vägen i en offensiv fyra som är Sveriges överlägset mest kontringsstarka. Ellos kommer däremot få det tufft. Häcken är totalt oberoende av matchbild tack vare sitt löjligt kompletta mittfält, etc, etc.

För att knyta an till Allsvenskans mittfältskvalitet så har vi Lewicki, Elm och Källström med gedigna landslagsmeriter. Vi har u-21-kaptenen Olsson. Vi har fått hem bra och hungriga återvändare i form av Thern, Hallberg, Besara, Hamad, Friberg mfl. Vi har spelare som färgat i stora ligor i Farnerud och Kennedy. Vi har spelare som egentligen är för bra för AS i form av AC, Eikrem, Izhi, Nouri, Ismael och Bachirou mfl. Till det finns superintressanta Sarfo, Jebali, Dyer, Edwards mfl.

Är det inte fint?
Citera
2017-02-12, 15:08
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa

Samtidigt går det inte att komma ifrån att dif inte kunde ha hittat en bättre värvning än Källström (möjligen att han kommer hem 1-2 år "för sent"). Profil, karaktär, kvalité och nostalgi i ett.

Tyvärr väldigt mycket som tyder på att dif kommer utmana både i derbymatcher och publikliga i år.
Citera
2017-02-12, 15:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Samtidigt går det inte att komma ifrån att dif inte kunde ha hittat en bättre värvning än Källström (möjligen att han kommer hem 1-2 år "för sent"). Profil, karaktär, kvalité och nostalgi i ett.

Tyvärr väldigt mycket som tyder på att dif kommer utmana både i derbymatcher och publikliga i år.
Äh, torsk mot Sirius i omgång 1 och man är back to reality
Citera
2017-02-12, 16:07
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag förväntar mig en duktig hausse av Allsvenskan i media inför premiären. Det är fantastiskt vad med kvalitet Allsvenskan består av just den här säsongen. Jag skulle säga att det är den bästa Allsvenskan de senaste 7-8 åren - längre bak i tiden har jag för dålig koll på.

De tolv bästa lagens mittfältspelare (främst spelskickliga cm men även indragna yttrar):
AIK - Thern, Olsson, Izhi
Malmö - AC, Lewicki, Eikrem
IFK N - Sjölund, Smith
ÖFK - Edward, Nouri, Bachirou
Djurgården - Walker, Källström, Mrabti
Elfsborg - Dyer, Jebali, Lundewall
Kalmar - Ismael, Elm, Romarinho, Hallberg
GbG - Mads, Seb
Häcken - Aboubakari, Friberg, Farnerud, Paulinho
Hammarby - Kennedy, Smarason, Kennedy
ÖSK - Gerzic, Mårtensson, Besara
Sirius - Gustafsson, Skoglund, Sarfo

AIK besitter en svensk fotbolls bästa fot i Izhis högerfot. Till det har man lyckats få hem en av Sveriges största talanger samt en återvändare från Holland.
Malmö har en fd landslagsspelare i bra ålder, en tidigare Serie A-fältare och en tidigare PL-fältare.
IFK N har inte ett spel som utgår särskilt mycket från centralt fält. Sjölund dock klass.
ÖFK:s fält känner inte många till. Nouri är en av svensk fotbolls klokaste hjärnor, Bachirou klass.
I DIF finns en svensk landslagslegend och en av Allsvenskans största spelbegåvningar i Mrabti.
Elfsborg har kanske AS bästa sittande fältare i Dyer, medan Jebalis och Lundewalls kreativitet är svårslaget.
Kalmar har AS spelskickligaste mittfält. Punkt. Återigen en stor gammal landslagsspelare i rätt ålder.
Man kan håna Seb, men han har många minuter i Serie A. Albaek är dansk klass.
Häcken har AS mest kompletta mittfält. Aboubakari superfin från bakplan, Friberg duktig åt båda håll. Farnerud en skicklig poängspelare dragen åt det assisterande hållet, medan en skadefri Paulinho gör 10+ mål med utgångspunkt från vänster.
Hammarby tre kreativa på mittfältet är fint som snus. Synd att spelidéen sätter käppar i hjulet. FD isländsk landslagsspelare, fd ordinarie i världens bästa spanska liga, en av Sveriges fd största talanger.
I ÖSK spelar AS bästa tia. Ingen är bättre än Besara på den rollen för tillfället. Gerzic och Mårtensson har spelat i storklubbar och är bolltrygga.
Sirius kommer med på ett hörn tack vare Sarfos bollbehandling. Så länge Sirius lyckas hålla uppe spelet kommer han alltid vara vass.

.................................................. .........

I princip alla lags tränare vill föra spelet - så sägs det iaf utåt. Den här utläggningen visar att så inte kommer vara möjligt. AIK kommer inte undgå att kunna ha mest boll i de flesta matcherna, ÖFK kommer ha mest boll i typ 28 av 30 matcher. I övrigt kommer Kalmar och Sirius ha mer boll än vad folk tror. Utpräglade possession-klubbar som Elfsborg och kanske även IFK N måste alltså hitta andra vägar till resultat än enbart ett bra förande spel. IFK N har hittat den vägen i en offensiv fyra som är Sveriges överlägset mest kontringsstarka. Ellos kommer däremot få det tufft. Häcken är totalt oberoende av matchbild tack vare sitt löjligt kompletta mittfält, etc, etc.

För att knyta an till Allsvenskans mittfältskvalitet så har vi Lewicki, Elm och Källström med gedigna landslagsmeriter. Vi har u-21-kaptenen Olsson. Vi har fått hem bra och hungriga återvändare i form av Thern, Hallberg, Besara, Hamad, Friberg mfl. Vi har spelare som färgat i stora ligor i Farnerud och Kennedy. Vi har spelare som egentligen är för bra för AS i form av AC, Eikrem, Izhi, Nouri, Ismael och Bachirou mfl. Till det finns superintressanta Sarfo, Jebali, Dyer, Edwards mfl.

Är det inte fint?
2017s bästa inlägg
Citera
2017-02-12, 16:11
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
2017s bästa inlägg

Tack. Inte särskilt välskrivet, men poängen gick fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in