2017-02-12, 15:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Och vad vill du säga mig med att citera samma tidningsuppgift som jag citerade kl 10:23 i fm? Att det som står i tidningen alltid är sant, eller att du inte orkar läsa in dig i tråden innan du postar?

Vad jag ville säga är nog fullständigt klart. Att jag missade ditt inlägg är förståeligt i en tråd son staplar spekulationer, allmänt ogillande, påståenden och förvanskningar på varandra.

Citat:
Jag efterfrågade ev. uppgifter från presskonferensen. Har du inga citat från den?

Nej, och jag förstår inte varför en presskonferens per definition skulle vara lika med sanningen.
Citera
2017-02-12, 15:30
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad jag ville säga är nog fullständigt klart. Att jag missade ditt inlägg är förståeligt i en tråd son staplar spekulationer, allmänt ogillande, påståenden och förvanskningar på varandra.

Nej, och jag förstår inte varför en presskonferens per definition skulle vara lika med sanningen.

Jo, jag förstår det men kunde inte låta bli att retas lite. Trots allt var det uppgifter från presskonferensen som jag efterfrågade, inte tidningsuppgifter.

Sanningen kommer vi aldrig åt! Vems sanning? Det finns inte någon absolut sanning.

Ingen har påstått att uppgifter från presskonferensen per definition är lika med sanningen. Nu staplar du! Men, man kan anta, med tämligen stor säkerhet, att det man hör Johaug säga på inspelningen av presskonferensen faktiskt har sagts av henne där och då. Sen om det är sanning eller lögn är en annan sak.

Det som en tidning skriver att Johaug sagt är det inte alls lika säkert att hon faktiskt har sagt.

Kan man välja är uppgifter direkt från hästens mun att föredra.
Citera
2017-02-12, 15:41
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Jo, jag förstår det men kunde inte låta bli att retas lite. Trots allt var det uppgifter från presskonferensen som jag efterfrågade, inte tidningsuppgifter.

Inga problem, men som sagt en presskonferens är väl ofta lite som »en dåres försvarstal«.
Citera
2017-02-12, 15:49
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Two male bodybuilders were recently arrested by the French customs in Strasbourg (France) in possession of 2050 tablets and 251 ampoules of various anabolic steroids. It was claimed that the steroids were for personal use and not for trafficing as suggested by the police. Urine and hair specimens were collected from both suspects to clarify the claims. Nandrolone, stanozolol, testosterone and their corresponding metabolites were identified in the urine of both subjects. After decontamination, the hair was hydrolyzed by sodium hydroxide in presence of deuterated internal standards. After extraction with ethyl acetate and silylation, the drugs were identified by GC-MS in the electron impact mode. Hair from both males were positive for nandrolone (196 and 260 pg/mg), testosterone (46 and 71 pg/mg) and stanozolol (135 and 156 pg/mg), clearly indicating steroids abuse. Although not yet recognized by the International Olympic Committee, hair analysis may be a useful adjunct to conventional drug testing in urine from athletes.
Någon kanske skulle erbjuda TJ ett lukrativt reklamfotouppdrag, med många tröjbyten där kanske några hårstrån kunde fastna, framåt nästa höst.

Alt. en snabb räd in när hon varit hos frissan.

Möjligen skulle håranalys nu, eller i alla fall när det positiva urinprovet först rapporterades, kunna säga en del om expositionstiden, något som ju vore intressant för att separera systematisk doping från snacket om salvan.

Senast redigerad av wwr 2017-02-12 kl. 16:07.
Citera
2017-02-12, 18:53
Medlem
Discgears avatar
Citat:
Citat från Dagbladet:
Samma tidning som fortsatt kallar Johnsrud Sundbys astmamissbruk för ett administrativt misstag och en hudkräm med anabola steroider för läppbalsam.
Citat:
Att jag missade ditt inlägg är förståeligt i en tråd son staplar spekulationer, allmänt ogillande, påståenden och förvanskningar på varandra.
En omedelbar förbättring vore att du lämnar tråden och tar med dig dina plattityder och personangrepp.
Citera
2017-02-12, 19:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
En omedelbar förbättring vore att du lämnar tråden och tar med dig dina plattityder och personangrepp.

Du blandar ihop mig med dina egna tillkortakommanden, men grattis till att ha nått trådens bottennivå. Ett litet tips, fokusera på att lära dig skriva och strunta i andra debattörer som du ändå inte har en aning om vilka de är.
Citera
2017-02-12, 20:45
Medlem
Discgears avatar
Citat:
Hasse Svens drämmer till med storsläggan igen. http://www.vg.no/sport/langrenn/doping/kritiserer-nye-dopinganklager-mot-norge-uetisk/a/23920869/
Detta kom att drunkna i Johaugdomen men det Svens framför är verkligt sprängstoff:
Citat:
Om jeg er snill, så kan jeg si at det finnes 12 toppløpere i langrenn fra Norge som har dopet seg. Årsaken til at de ikke ble tatt, er at det ikke fantes en test for EPO før i 2000, sa Svens torsdag kveld.
Han er sikker på at det hele må ha skjedd systematisk, fortalte han foran et titall tilhørere. Svens nevnte ikke navn torsdag. Men VG vet at han sikter til flere av Norges aller største langrennsnavn.

Svens sier han har sett på variasjonene i hemoglobin til hver enkelt utøver, samt andelen unge blodceller (retikulocytter) hos vedkommende. Han har vist materialet for fire-fem av verdens ledende forskere, forteller han.

I fredags släppte den finske forskaren Erkki Vetteniemi en bok om finsk dopning. Där framgår det att nordisk forskning med EPO bedrevs från så tidigt som i slutet av 80-talet. En sak som sticker ut är att Inggard Lereim var involverad, ännu ett FIS och Lillehammer 1994 namn. I Johaugdomen beskrevs som redan nämnts Bendiksen att ha varit medicinskt ansvarig under OS i Lillehammer.http://www.dagbladet.no/sport/slipper-epo-bombe-rett-for-lahti-vm/67011711

Citat:
Du blandar ihop mig med dina egna tillkortakommanden, men grattis till att ha nått trådens bottennivå. Ett litet tips, fokusera på att lära dig skriva och strunta i andra debattörer som du ändå inte har en aning om vilka de är.
Så har herrn skrivit ännu ett värdefullt inlägg som för diskussionen framåt.
Senast redigerad av Discgear 2017-02-12 kl. 21:12.
Citera
2017-02-13, 03:57
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Om inte mitt minne sviker mig sa Johaug vid presskonferensen den 13 oktober, att mötet med Antidoping Norge den 16 september var inplanerat. Att hon visste om på förhand. Hittar tyvärr inga utdrag från presskonferensen.
Her har vi TJs innlegg på pressekonferansen 13 oktober 2016:

https://m.youtube.com/watch?v=WJ6UwKY4sgk

Spol frem til 04.10
TJ sier hun 16 09 ble testet hjemme i Oslo "slik vi vanligvis bruker å gjør"

Litt uklar formulering. Men med min norske bakgrunn tror jeg bestemt hun mener å si at testene vanligvis gjøres hjemme i motsetning til ved konkurranse.

En annen ting er at formuleringen er påfallende siden hun har hatt 4 måneder uten testing på dette tidspunktet.
Senast redigerad av Vossevangen 2017-02-13 kl. 04:06.
Citera
2017-02-13, 07:53
Medlem
Discgears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Her har vi TJs innlegg på pressekonferansen 13 oktober 2016:

https://m.youtube.com/watch?v=WJ6UwKY4sgk

Spol frem til 04.10
TJ sier hun 16 09 ble testet hjemme i Oslo "slik vi vanligvis bruker å gjør"

Litt uklar formulering. Men med min norske bakgrunn tror jeg bestemt hun mener å si at testene vanligvis gjøres hjemme i motsetning til ved konkurranse.

En annen ting er at formuleringen er påfallende siden hun har hatt 4 måneder uten testing på dette tidspunktet.
Tack. Detta avsnitt är från den berömda tårlösa gråtlitanian som avslutades med en käck dunk i bordet. Talade hon inte fler gånger under presskonferensen? Jag har ett bestämt minne att hon sade något i stil med inplanerat möte/planlagt treff.
Citera
2017-02-13, 15:17
Medlem
Johaug har tydligen en klädkollektion, kommer den utökas med läppbalsam tro?

Någon som vet hur ofta dopingavstängda testas? Eller är det fritt fram för ännu mer balsam nu?
Citera
2017-02-13, 15:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Johaug har tydligen en klädkollektion, kommer den utökas med läppbalsam tro?

Någon som vet hur ofta dopingavstängda testas? Eller är det fritt fram för ännu mer balsam nu?

Om hon vill göra comeback måste hon anmäla sig till Wada så hon står med på deras listor och deltar i whereabouts-systemet. Det måste göra inom en viss tid innan hon syftar på att göra comeback, kommer inte ihåg hur länge nu.

En idrottare kan inte "sluta" för att undkomma dopningstester för att sedan göra plötslig comeback bättre än någonsin.
Citera
2017-02-13, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Om hon vill göra comeback måste hon anmäla sig till Wada så hon står med på deras listor och deltar i whereabouts-systemet. Det måste göra inom en viss tid innan hon syftar på att göra comeback, kommer inte ihåg hur länge nu.

En idrottare kan inte "sluta" för att undkomma dopningstester för att sedan göra plötslig comeback bättre än någonsin.

Han har ju antytt att hon "tappat suget" för skidåkning. Så med andra ord kan hon låtsas lägga av, kleta in hela kroppen i balsam och bygga upp en enorm grundstyrka och undvika tester. För att om någon månad meddela att hon har avsikt att fortsätta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in