Citat:
Ursprungligen postat av
ItsmeGlenn
Om så är fallet att tex enbart icardis första if får upgrade så är det något nytt för denna upplagan av fifa jag förhåller mig till hur det fungerat tidigare. Är det massa nymodigheter så ber jag om ursäkt ...
Jag tänker i Manes fall att varför släppa en IF på 83 när han har ett redan på 84? Det tjänar EA nada på , dem har ju möjlighet att boosta spelet ytterligare när dem har chansen då dem gett honom en OTW Kort det är ju guld för dem att göra han så extrem som möjligt, mer hets mer cash i deras ficka...Dem skulle iof kunna släppa en IF 83 som ST men tveksamt då han inte spelade på den positionen ..Nej jag skulle tippa på att hans SIF blir 85
Är det nytt för i år att SIF, TIF osv kan ge mer än +1 när den kommer? Föregående år verkar SIF och TIF fått +1 i overall alltid. Dvs, att utvecklingen sett ut så här: 79 NIF, IF 82, SIF 83, TIF 84 (osv). I år verkar det vara så här: 79 NIF, 82 IF, 84 SIF, 86 TIF. Dvs, större påslag för varje IF-kort.
Kollar på Winter Upgrades från FUT16 och då har det sett ut så här:
Kane: NIF 78 -> 81
IF: 81 -> 82
SIF: 82 -> 83
TIF: 83 -> 84
Higuain: NIF 84 -> 86
IF: 85 -> 87
SIF: 86 -> 88
TIF: 87 -> 89
Om det är så att "IF-trappan" ändrats till i år har vi ingen aning ifall SIF och TIF kommer få upgrade när NIF och IF får det.
Försökte läsa på fifauteam.coms FAQ, men det enda de förklarade var att IF inte påverkas om NIFs nya overall är lägre än första IF-kortet.
Så frågan vi ställer oss är:
Om ett IF-kort uppgraderas, kommer ALLA spelarens IF-kort uppgraderas? Det verkar inte finnas några klara svar på det.
Om vi vet med säkerhet att Icardis TIF får en upgrade om NIF går från 82->84, då är det en no-brainer att köpa på sig TIF-kort... men de flesta verkar tro att TIF kommer förbli oförändrad av en sådan upgrade.