2016-03-28, 10:21
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Men ni med betonggolv. Hur känns det i kroppen efter att ha gått omkring på betong en hel dag? Det är ju ett helt stumt material som inte sviktar alls. Går ni med innetofflor, eller hur gör ni för att det inte ska göra ont i fotsulan och kännas i ryggen. Och ni som har betonggolv och småbarn, har de hjälm då eller hur undviks att de slår sig som fan när de tjongar i golvet med huvud, armbågar och knän?
Befogad fråga. På arbetsplatser där man går och står mycket så brukar man väl ofta lägga in matta som ger svikt. Men de flesta kanske inte är "på fötter" så långa stunder hemma...

Antar att man har golvvärme om man har betonggolv? Om inte måste det väl bli kallt...

Är det lätt att hålla rent?
Senast redigerad av TigerKid 2016-03-28 kl. 10:24.
Citera
2016-03-29, 01:46
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Men ni med betonggolv. Hur känns det i kroppen efter att ha gått omkring på betong en hel dag? Det är ju ett helt stumt material som inte sviktar alls. Går ni med innetofflor, eller hur gör ni för att det inte ska göra ont i fotsulan och kännas i ryggen. Och ni som har betonggolv och småbarn, har de hjälm då eller hur undviks att de slår sig som fan när de tjongar i golvet med huvud, armbågar och knän?

Är det verkligen så stor skillnad mot t.ex ett riktigt parkettgolv?

Tror iaf att ett barn som faller i golvet gör sig lika illa oavsett om det är parkett, betong eller kakel.
Citera
2016-03-29, 07:31
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Undrade hela programmet vad den intelligenta, snygga och ungdomliga kvinnan såg i en lönnfet, körkortslös fotbollsidiot med gula tänder och barnsliga vanor (sova i badkaret). Vilken nitlott till man!
Det jag tänker att hon såg var en man som totalt rätar in sig i ledet vad gäller hennes husplaner. Hon fick gå all in utan protest.
Citera
2016-03-29, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Är det verkligen så stor skillnad mot t.ex ett riktigt parkettgolv?

Tror iaf att ett barn som faller i golvet gör sig lika illa oavsett om det är parkett, betong eller kakel.

Parkett sviktar. Det gör inte betong. Kakel borde väl inte heller göra det. Men kakel är ju ofta bara på ett fåtal ställen i ett hus medan vi här hade ett betonggolv över hela bottenvåningen.
Citera
2017-01-31, 15:22
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Då var en ny säsong av Husdrömmar igång igen! Igår var det som vanligt en tillbaka blick från tidigare säsonger. Bland annat besökte de paret i Höganäs igen och paret som byggde hus i Lund.

http://www.svtplay.se/video/12140022...t-1?start=auto
Citera
2017-01-31, 18:36
Medlem
dialektikers avatar
Ganska traditionella hus på gång tror jag. Huset i ett växthus har väl varit på tapeten på nyheterna tror jag? Jag skulle inte vilja bo så, men sambon skulle tycka att det var perfekt. Olika tycke och smak kring det. Men nu får jag se det lite närmre iallafall.

De åkte tillbaka till ett modulhus, och det hela förvändes till fuskbyggarna, med inslag av tragik och sjukdom. Där försvann programmets idé.

Sen åkte de tillbaka till slackern i Lund, där tjejen fixade precis allt med huset. Jag tyckte det såg lite grått ut. Inte min smak av hus.

Malmö stack ut. Den säsongen har jag inte sett. För min del avskyvärt att bo i ett sådär avskalat, modernt bygge.
Men jag gillar bara allmogestil typ, på hus. Sån är jag. Så det är inte många hus som faller mig i smaken i det här programmet. Ändå kan jag inte låta bli att se, se vad för projekt som folk slänger sina pengar på (i sjön då anser jag ) och våndas över att de kan bo i sina objekt.
Citera
2017-02-07, 08:04
Medlem
swimmingpools avatar
Paret i det fina huset i Köpenhamn: Hur orkar dom!!! Grymt fin inredning!
Senast redigerad av swimmingpool 2017-02-07 kl. 08:29.
Citera
2017-02-07, 08:41
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Den där deisgnade trappan såg inget rolig ut, nästan livsfarlig. Men vilket läge på huset. Det är väl den delen som kallas Whiskeybältet?
Citera
2017-02-07, 09:18
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Den där deisgnade trappan såg inget rolig ut, nästan livsfarlig.
Snygg men livsfarlig.
Citera
2017-02-07, 12:14
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool

Precis, riva ner för att bygga upp igen. Nä, sånt orkar inte latmaskar som vi. Vackert hus, men inte välplanerat, jag irriterar mig på att så många hus är dåligt planerade i de här programmen. Det är primitivt att inte kunna få en lösning på en så viktiga detaljer som basala bekvämligheter.

Citat:
Snygg men livsfarlig.

Ett barn i den trappan Men de kanske inte skulle bli barnfamilj. Och sen säljer de ju ändå igen i o f s verkar det.

Hur kan folk vara så renoveringskåta. Men det ÄR folks intresse ju, det får man inse.
Citera
2017-02-12, 08:11
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:

Råkade se lite av detta avsnitt.

Nämnde de något om hur de skattar för sina vinster? Skatteverket har sedan en tid börjat gå igenom och fånga upp folk som gör som paret och skattat som inkomst av kapital. Det ska skattas som inkomst av tjänst när det så uppenbart är frågan om köp för att sälja med vinst. Vilket så klart är helt rinligt.
Citera
2017-02-12, 11:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Råkade se lite av detta avsnitt.

Nämnde de något om hur de skattar för sina vinster? Skatteverket har sedan en tid börjat gå igenom och fånga upp folk som gör som paret och skattat som inkomst av kapital. Det ska skattas som inkomst av tjänst när det så uppenbart är frågan om köp för att sälja med vinst. Vilket så klart är helt rinligt.
Men du får väl göra åtminstone en försäljning per år utan att det anses som näringsverksamhet har jag för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in