2017-02-12, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jo, det är ju det som är så skumt, man tycker att åtminstone en skulle klara sig från döden. Vi får väl se vad vi får reda på...

Den MGM måste ha varit med en "bit in i festen" innan han bjuder på sin "cocktail". Den MGM låtsas vara berusad och till synes festar med de övriga. De tre offren blir berusade och den MGM bjuder på sin "cocktail". I fall offren och den MGM har till vana att supa sig redlösa så kan det eventuellt inte verka konstigt om de en efter en blir så berusade att de blir helt däckade, eller ?
Citera
2017-02-12, 09:43
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enannorlundatanke
Den MGM måste ha varit med en "bit in i festen" innan han bjuder på sin "cocktail". Den MGM låtsas vara berusad och till synes festar med de övriga. De tre offren blir berusade och den MGM bjuder på sin "cocktail". I fall offren och den MGM har till vana att supa sig redlösa så kan det eventuellt inte verka konstigt om de en efter en blir så berusade att de blir helt däckade, eller ?
Dock fungerar det ju så att så länge man intagit både etanol ("vanlig" alkohol) och metanol så bryter kroppen ner etanolen först.
Det är därför man ofta behandlat metanolförgiftade med just etanol så att kroppen har fullt upp med att bryta ner etanolen och metanolen hinner gå ur kroppen utan att brytas ner.
Citera
2017-02-12, 09:44
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Tragiskt om det skulle vara falsksprit som orsakade dödsfallen, då kan det bli knepigt att döma någon för dådet.Sen att den gripne fortsätter att neka också.

http://www.metro.se/artikel/fem-dog-efter-att-ha-druckit-falsk-sprit-p%C3%A5-b%C3%A5tutflykt-xr

Citat:
Fem dog efter att ha druckit falsk sprit på båtutflykt

Citat:
En turkisk militärpolis undersöker ett parti falsk raki, turkiskt brännvin, i turiustorten Antalya
Citera
2017-02-12, 09:48
Medlem
hashs avatar
Tycker detta är märkligt, för om jag har förstått detta rätt, så har offren dött i olika rum i villan?
Citera
2017-02-12, 09:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Tycker detta är märkligt, för om jag har förstått detta rätt, så har offren dött i olika rum i villan?
Mjo, så har jag förstått det.

Är det en kvinna som är gripen hoppas jag verkligen att de vänder på alla förgiftningsstenar...
Citera
2017-02-12, 09:56
Medlem
Citat:
Mjo, så har jag förstått det.

Är det en kvinna som är gripen hoppas jag verkligen att de vänder på alla förgiftningsstenar...

En man som heter Gert Johansson enligt vad dom andra trådarna säger
Citera
2017-02-12, 10:00
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knuda82
En man som heter Gert Johansson enligt vad dom andra trådarna säger
Aha, tack. Har inte läst senaste dygnen. Vi får väl se vilken inbördes relation de hade med varandra, om de slogs om samma jobb eller hade annan business ihop. Oavsett vilket är det svårt att reda ut förgiftningar, vem som gjort vad och varför.
Citera
2017-02-12, 10:08
Medlem
Citat:
Aha, tack. Har inte läst senaste dygnen. Vi får väl se vilken inbördes relation de hade med varandra, om de slogs om samma jobb eller hade annan business ihop. Oavsett vilket är det svårt att reda ut förgiftningar, vem som gjort vad och varför.

Precis - jag tror det blir mycket svårt att fälla den MGM för mord utan det landar nog i vållande på sin höjd. Så vida inte det finns bevisning till den MGM nackdel - tidigare hot mot BO etc.
Citera
2017-02-12, 10:09
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flippchill81
Kan man verkligen bli dömd för mord ifall det är så att någon sålt fulsprit och dom kolat vippen?
Har man sålt det med uppsåtet att förgifta & ta livet av köparen så kan man säkert bli dömd för mord, kanske inte så lätt för polisen/åklagaren att bevisa detta uppsåt men iaf...
Citera
2017-02-12, 10:16
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Citat:

Vad jag förstår så är det endast en postare här som påstått att Gert är den anhållne men det finns inga belägg för det. Jag är tveksam till hela mördartemat faktiskt, det finns ingen logik i det. Den ena BO kom ju uppifrån norrland och var på tillfälligt besök. Om det handlar om överlagt mord lär target ha varit de 2 andra och att T.V strykit med för att fimpa vittne.

Mystisk historia, jag håller olycka som troligaste teori. Kolmonoxid eller någon som omedvetet köpt kass sprit.
Citera
2017-02-12, 10:19
Medlem
bagarn29s avatar
Sade inte grannarna att det varit lite fler bilar än normalt hade kört omkring där under någon dag? Kan det ha varit fler där än dessa fyra?
Citera
2017-02-12, 10:21
Medlem
Tror dom syftade på poliser då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här