2017-02-12, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meadowstreet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J9K0j/kalla-till-aftonbladet-mannen-i-skivarp-blev-forgiftade

Då klassas det väl ner från mord till olycka eller på sin höjd vållande till annans död.
Citera
2017-02-12, 08:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meadowstreet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J9K0j/kalla-till-aftonbladet-mannen-i-skivarp-blev-forgiftade
Ja, då är det sannolikt fulsprit det handlar om - metanol. Inte helt ovanligt i Asien, att metanol säljs som etanol, i plomberade flaskor. Kanske har sjömannen bunkrat sprit i främmande land?
Citera
2017-02-12, 08:47
Medlem
Kan det vara dessa Ritalinkapslar i allafall? Som jag skrev igår så ska det ha funnits sådana med giftigt innehåll i omlopp.
Citera
2017-02-12, 08:50
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Barame
Kan det vara dessa Ritalinkapslar i allafall? Som jag skrev igår så ska det ha funnits sådana med giftigt innehåll i omlopp.
Det kan ju vara så att de poppat lite piller, piller med helt fel styrka. I vilket fall tror jag att de alla, var för sig, petat i sig något som slog ut systemet i sömnen, inte att någon fjärde medvetet tagit dem av daga.
Citera
2017-02-12, 08:55
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, då är det sannolikt fulsprit det handlar om - metanol. Inte helt ovanligt i Asien, att metanol säljs som etanol, i plomberade flaskor. Kanske har sjömannen bunkrat sprit i främmande land?
Har svårt att se att tre vuxna personer med arbete väljer att köpa fulsprit när man kan köpa polsk finvodka för 100:- litern utan att behöva ens resa. Att de blivit förgiftade tolkar jag som att någon person aktivt gett dom något och inte att de av misstag fått i sig något som de köpt.
Citera
2017-02-12, 08:58
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Har svårt att se att tre vuxna personer med arbete väljer att köpa fulsprit när man kan köpa polsk finvodka för 100:- litern utan att behöva ens resa. Att de blivit förgiftade tolkar jag som att någon person aktivt gett dom något och inte att de av misstag fått i sig något som de köpt.
Kanske, men ibland är flaskorna fina och plomberade - omöjligt att veta innehållet innan man druckit. Piller kanske är mer troligt då, någon opiat/opioid med 20 gånger så stark styrka?
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2017-02-12 kl. 09:21.
Citera
2017-02-12, 09:19
Medlem
Kan man verkligen bli dömd för mord ifall det är så att någon sålt fulsprit och dom kolat vippen?
Citera
2017-02-12, 09:22
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Flippchill81
Kan man verkligen bli dömd för mord ifall det är så att någon sålt fulsprit och dom kolat vippen?
"Vållande" skulle jag tippa på i så fall.
Citera
2017-02-12, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Du har outat helt fel person som den i fallet aktuella J.H fattar du väl?

Notera födelseår och stavning.
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det är nog rätt JH
Citat:
Ursprungligen postat av miss-serendipity
Nej, det är det inte. Den rätta bor i Malmö och är betydligt äldre
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Man kan säga att ni båda har rätt. Rätt facebook-länk, men fel adress.
Citat:
Ursprungligen postat av miss-serendipity
Rätt Fb ja men inte rätt personuppgifter.
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Fel Jimmy angiven som BO!

Ok, så killen i Landskrona är välmående (såvitt vi vet), och Jimmi i Malmö (som stavar sitt namn annorlunda på Facebook jämfört med hur det ser ut i folkbokföringen, och är betydligt äldre än sina ödesbröder) har ställt undan tofflorna.
Jag tackar för klargörandet.
Citera
2017-02-12, 09:31
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Men att tre stycken skulle stryka med i princip samtidigt utan att kunna larma på grund av metanol låter i mina öron konstigt.
Citera
2017-02-12, 09:33
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Men att tre stycken skulle stryka med i princip samtidigt utan att kunna larma på grund av metanol låter i mina öron konstigt.
Jo, det är ju det som är så skumt, man tycker att åtminstone en skulle klara sig från döden. Vi får väl se vad vi får reda på...
Citera
2017-02-12, 09:35
Medlem
Och han som sitter häktad skulle till vilken anledning överlevt om han varit med? Tror han stuckit därifrån innan de plockat fram de dom tog. Tycker hela grejen e skit skum.

Någon har köpt något på gatan och haft med sig och han som sitter häktad har inget med de att göra. Kanske borde de ta testet på honom. Komma fram till vad exakt de fått i sig. Varför skulle deras kompis vilja ha dö på de alla tre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in