Ja, då är det sannolikt fulsprit det handlar om - metanol. Inte helt ovanligt i Asien, att metanol säljs som etanol, i plomberade flaskor. Kanske har sjömannen bunkrat sprit i främmande land?
Kan det vara dessa Ritalinkapslar i allafall? Som jag skrev igår så ska det ha funnits sådana med giftigt innehåll i omlopp.
Det kan ju vara så att de poppat lite piller, piller med helt fel styrka. I vilket fall tror jag att de alla, var för sig, petat i sig något som slog ut systemet i sömnen, inte att någon fjärde medvetet tagit dem av daga.
Ja, då är det sannolikt fulsprit det handlar om - metanol. Inte helt ovanligt i Asien, att metanol säljs som etanol, i plomberade flaskor. Kanske har sjömannen bunkrat sprit i främmande land?
Har svårt att se att tre vuxna personer med arbete väljer att köpa fulsprit när man kan köpa polsk finvodka för 100:- litern utan att behöva ens resa. Att de blivit förgiftade tolkar jag som att någon person aktivt gett dom något och inte att de av misstag fått i sig något som de köpt.
Har svårt att se att tre vuxna personer med arbete väljer att köpa fulsprit när man kan köpa polsk finvodka för 100:- litern utan att behöva ens resa. Att de blivit förgiftade tolkar jag som att någon person aktivt gett dom något och inte att de av misstag fått i sig något som de köpt.
Kanske, men ibland är flaskorna fina och plomberade - omöjligt att veta innehållet innan man druckit. Piller kanske är mer troligt då, någon opiat/opioid med 20 gånger så stark styrka?
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2017-02-12 kl. 09:21.
Ok, så killen i Landskrona är välmående (såvitt vi vet), och Jimmi i Malmö (som stavar sitt namn annorlunda på Facebook jämfört med hur det ser ut i folkbokföringen, och är betydligt äldre än sina ödesbröder) har ställt undan tofflorna.
Jag tackar för klargörandet.
Men att tre stycken skulle stryka med i princip samtidigt utan att kunna larma på grund av metanol låter i mina öron konstigt.
Och han som sitter häktad skulle till vilken anledning överlevt om han varit med? Tror han stuckit därifrån innan de plockat fram de dom tog. Tycker hela grejen e skit skum.
Någon har köpt något på gatan och haft med sig och han som sitter häktad har inget med de att göra. Kanske borde de ta testet på honom. Komma fram till vad exakt de fått i sig. Varför skulle deras kompis vilja ha dö på de alla tre.