2017-02-07, 17:33
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Han får mycket hat av tre anledningar som jag ser det:

1.Han är en kaxig och arrogant person. Hade han varit ödmjuk så hade han knappt haft några belackare överhuvudtaget.

2.Han är väldigt framgångsrik. Alla framgångsrika personer, oavsett om de är ödmjuka eller arroganta får alltid en drös hatare efter sig. Det är alltid så i dagens värld.

3.Svensk media höjer honom till skyarna och har gjort så ända sedan han slog igenom i Malmö, sent 90-tal. Svensk media hyllar honom för mycket, ofta när han inte riktigt förtjänar det också. Det leder till att många blir less på hypen kring honom. Detta är inte Zlatans fel utan medias fel men resultatet av detta bli ändå att folk blir trötta på att se och höra hans namn hela tiden.

Det har ingenting att göra med hans utländska påbrå, det är jag 100% säker på. Det finns så otroligt många andra svenska atleter (och i synnerhet fotbollsspelare) som är framgångsrika som har utländskt påbrå, precis som Zlatan och de får ingen skit för det. Finns ju till och med folk som är svarta. Som Musstafa Mohammed och Ymer-bröderna. De får ingen skit för det. Så jag tror inte det har någonting med saken att göra. Utan det är honom som person som är problemet i denna fråga.
1. Ja, det är bilden vi har om honom. Men kolla på hans familj. Hans fru inte bara gifte sig med honom utan även stannar. Många förklarar det med pengar vilket inte stämmer då hon har så hon klarar sig. En svensk kvinna stannar inte hos ett svin.
2.
3. Ja, där har vi en anledning även jag är trött på.

I övrigt hoppas jag du har rätt.

Men ni båda som komenterat mig glömde den viktiga punkten i mitt inlägg. Dvs det han indirekt gjort för svensk fotboll.
Citera
2017-02-07, 17:34
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Nej, han är född i Sverige. Det finns ju de som hävdar att Malmö inte är svenskt i.o.f.
Exakt. Zlatan är svensk. Det roliga är ju att dom som försöka göra poänger och försöker pika "rasister" hävdar att han är invandrare. Typexempel på hur snett debattklimatet är i landet. Inte minst i det offentliga rummet. Ska man pika får man pika rätt.
Citera
2017-02-07, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
1. Ja, det är bilden vi har om honom. Men kolla på hans familj. Hans fru inte bara gifte sig med honom utan även stannar. Många förklarar det med pengar vilket inte stämmer då hon har så hon klarar sig. En svensk kvinna stannar inte hos ett svin.
2.

Men ni båda som komenterat mig glömde den viktiga punkten i mitt inlägg. Dvs det han indirekt gjort för svensk fotboll.

Hur Zlatan är "på riktigt" är helt irrelevant för vi känner honom inte privat. Det är som han är som offentlig person som är av intresse. Och där är han arrogant och det är nog den enskilt största anledningen till att han har extra många belackare.

Citat:
Jojo. Men i sverigevänners ögon är jag gränsfall med mitt Flanderska blod

Men nog är han hatad av vissa enbart pga hans ursprung.

Klart han är det. Alla som hatar har olika anledningar till att göra det. Men jag tror ändå att det är en minoritet som ogillar Zlatan pga vart hans föräldrar är ifrån. Största anledning tror jag som sagt är för att han är väldigt kaxig och frispråkig.
Senast redigerad av terribilis 2017-02-07 kl. 21:34.
Citera
2017-02-08, 21:05
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Precis, okunniga som babblar att han är invandrare men saken är att många tror att han invandrade till Sverige.
Jag ogillar Zlatan då han är urtypen för invandrare i hur han beter sig och jag ogillar den stereotypiska invandraren.
Ogillar även honom som fotbollsspelare även om han såklart är den bästa svensken någonsin och är ett unikum.

Att så många runkar innan de somnar till honom är jag oförstående till, och framförallt när det är personer som inte är invandrare eller längst ner i näringskedjan som gör det.

Att man inte gillar honom som person kan jag förstå, men som spelare? Är det inte estetiskt tilltalande eller något annat?
Citera
2017-02-08, 21:11
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Exakt. Zlatan är svensk. Det roliga är ju att dom som försöka göra poänger och försöker pika "rasister" hävdar att han är invandrare. Typexempel på hur snett debattklimatet är i landet. Inte minst i det offentliga rummet. Ska man pika får man pika rätt.

Hans föräldrar är ju invandrare så i någon mån är han ju en produkt av invandring.
Citera
2017-02-08, 21:32
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Hans föräldrar är ju invandrare så i någon mån är han ju en produkt av invandring.
Jo..Men hur många är inte det?? Och hur långt ska man räkna? En förälder? Två generationer? Ja, vilka länder ska "räknas" (frågan är relevant). Finns ju problem i resonemanget. Hade Zlatans föräldrar kommit från säg..Norge, hade vi aldrig funderat på det, trots att det är exakt samma sak om man ska föra det resonemanget.
Senast redigerad av Steff83 2017-02-08 kl. 21:34.
Citera
2017-02-08, 22:32
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Att man inte gillar honom som person kan jag förstå, men som spelare? Är det inte estetiskt tilltalande eller något annat?
Egentligen så gillar jag den spelartypen, droppande forward, spelskicklig så det är väl egentligen jag som inte kan skilja på spelare och person. Hans gester(som han dragit ner på) är ju något som stört mig mycket vilket gjort att jag aldrig kunnat gilla honom och plus på det hans dryga attityd.
Citera
2017-02-10, 18:11
Medlem
Han bröstar upp sig direkt när han anländer till en ny klubb för att markera, och därav förmånerna.
2017 och tydligen fungerar alpha hane metoden fortfarande.

Blir bara patetiskt när han svamlar om erövringar samt skriva historia, och i åtanke att det är fotboll han utövar.
Hårda tider väntar för afton blaskan när skorna läggs på hyllan, men dom lär nog fortsatt hitta totalt intetsägande artiklar så fort han öppnar munnen.
Citera
2017-02-10, 18:22
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Han bröstar upp sig direkt när han anländer till en ny klubb för att markera, och därav förmånerna.
2017 och tydligen fungerar alpha hane metoden fortfarande.

Blir bara patetiskt när han svamlar om erövringar samt skriva historia, och i åtanke att det är fotboll han utövar.
Hårda tider väntar för afton blaskan när skorna läggs på hyllan, men dom lär nog fortsatt hitta totalt intetsägande artiklar så fort han öppnar munnen.
Vilka förmåner snackar du om?

Menar du att han inte har skrivit i historieböckerna eller dominerat ligorna han spelat i?

Artiklarna skrivs för att intresset finns. Om folk slutar klicka och läsa kommer artiklarna sakta men säkert bli färre.
Citera
2017-02-11, 19:38
Medlem
Citat:
2.

när gifte sig Z?
Citera
2017-02-11, 19:41
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
när gifte sig Z?
Skönt att läsa riktigt bra inlägg som fokucerar på rätt saker.
Citera
2017-02-12, 02:30
Medlem
BarryHeros avatar
Vad var det för typ av missar Zlatan stod för idag? Sportbladet nämner det på 3-4 ställen i sin artikeln om matchen men ingenting om vad för slags missar det var. Gjorde målvakten jätteräddningar? Var Zlatan ofokuserad?

"Vann igen trots Zlatans missar"

"Zlatan Ibrahimovic brände flera lägen."

"Zlatan Ibrahimovic fick flera gyllene lägen att öka på sin totala målskörd i ligaspelet till 16 mål.
Han missade samtliga."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/ne57a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in