2017-02-12, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najs
Tre män med finskklingande namn dör i en hus. Jag gissar att de har köp ful sprit och sedan somnat in.

Tveksamt. Snubbarna var nog inte fattiga så det lutar mer åt narkotika.
Citera
2017-02-12, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda

De 3 jag såg på facebooklänkarna tidigare såg inte ut att ha feta konton direkt. Speciellt inte Jimmy Horvath. Vill gärna veta mer om Horvath, ngn nämnde Isabell som pysslade med bedrägerier och en pojkvän i finkan?
Citera
2017-02-12, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
De 3 jag såg på facebooklänkarna tidigare såg inte ut att ha feta konton direkt. Speciellt inte Jimmy Horvath. Vill gärna veta mer om Horvath, ngn nämnde Isabell som pysslade med bedrägerier och en pojkvän i finkan?

Verkar ju vara män med arbete och utan familj så pengar har/hade dom säkert. Husägaren ska ju dessutom ha en bostadsrätt i Malmö. Gissar på knark.
Citera
2017-02-12, 02:09
Medlem
Kanske träsprit metanol?
Har jobbat en del med metanol på kemilaborationer och det har ingen "stickande" lukt som vanlig sprit. Luktar mer som vatten.
Smaken däremot skall vara gaska lik vanlig sprit tror jag kanske??
Citera
2017-02-12, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Finns det ens Sverigefinnar i Skåne? Jag tror inte jag kan minnas att jag har mött någon utanför Mälardalen/Bergslagen.
Citera
2017-02-12, 02:25
Medlem
Har jag uppfattat det rätt en Ungrare, finne och en Dansk umgås, då kan det bara vara dålig sprit/knark som är orsaken.
Citera
2017-02-12, 02:48
Medlem
Orgelnistens avatar
Fel Jimmy angiven som BO!

Senast redigerad av Orgelnisten 2017-02-12 kl. 02:50.
Citera
2017-02-12, 02:54
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Finns det ens Sverigefinnar i Skåne? Jag tror inte jag kan minnas att jag har mött någon utanför Mälardalen/Bergslagen.
Varvsarbetare i Malmö, Landskrona.
Citera
2017-02-12, 07:35
Medlem
liernos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Fel Jimmy angiven som BO!

Ser ut som en tung kille i många bemärkelser. Rom?
Citera
2017-02-12, 08:24
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter

Sverigefinnar finns förstås över hela landet. Tror du det är förbjudet för dem att flytta till vissa regioner?

Citat:
Ursprungligen postat av lierno

Eller sk tattare. Frisk ser han inte ut att ha varit heller.
Citera
2017-02-12, 08:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lierno
Ser absolut ut att han romska rötter. Inte helt ovanligt att då bo med flera män och att dricka tungt. Kanske är alla fyra dömda för olika saker, varför polisen inte direkt vill avskriva brott?
Citera
2017-02-12, 08:43
Medlem
meadowstreets avatar
Citat:
Källa till Aftonbladet: Männen i Skivarp blev förgiftade

Enligt uppgift till Aftonbladet ska de tre männen ha dött till följd av någon form av förgiftning.
Under helgen har ett intensivt polisarbete pågått och polisen väntar även svar på den rättsmedicinska undersökningen för att kunna fastställa dödsorsaken.
– Det råder fortfarande mycket oklara omständigheter kring dödsfallen och vi arbetar därför brett med utredningen, säger förundersökningsledaren Pernilla Åström, chefsåklagare på Södra Skånes åklagarkammare i ett pressmeddelande.
Åklagarmyndighetens pressjour vill inte kommentera uppgifterna om att männen kan ha förgiftats med hänvisning till den pågående utredningen.
– Vi kan inte säga något mer än vad vi skrivit i pressmeddelandet.
Inte heller polisen vill kommentera uppgifterna.
– Vi bekräftar eller berättar ingenting om några detaljer i det här skedet. Jag kan heller inte ge några kommenterar alls kring vad vi tittar på i undersökningen, säger Fredrik Bratt vid polisens ledningscentral.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J9K0j/kalla-till-aftonbladet-mannen-i-skivarp-blev-forgiftade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in