Citat:
Det kan man givetvis inte, men det är lätt att ta reda på.
Antingen tillfrågar man den man ska ha sex med hur denne ser på en eventuell graviditet, eller så skiter man i det och tvingar motparten till underlåtelse med hjälp av staten.
Att kunna säkerställa att ett barn får två föräldrar som älskar både varandra och barnet ska självklart vara högre prioriterat än en enskild kvinnas egoism och nuvarande system gynnar dessa kvinnor, det är skräddar sytt för dem. Att låta varje individ ha rätt över sitt eget liv är också överordnat en kvinnas önskan att diktera andra människors liv.
När nu ordet samtycke är så trendigt som det är tycker jag faktiskt att det är rätt konstigt att feminister med näbbar och klor är emot alla former av samtycke när det kommer till föräldraskap. Feministers rätta färger är tydliga i varje fall.
Antingen tillfrågar man den man ska ha sex med hur denne ser på en eventuell graviditet, eller så skiter man i det och tvingar motparten till underlåtelse med hjälp av staten.
Att kunna säkerställa att ett barn får två föräldrar som älskar både varandra och barnet ska självklart vara högre prioriterat än en enskild kvinnas egoism och nuvarande system gynnar dessa kvinnor, det är skräddar sytt för dem. Att låta varje individ ha rätt över sitt eget liv är också överordnat en kvinnas önskan att diktera andra människors liv.
När nu ordet samtycke är så trendigt som det är tycker jag faktiskt att det är rätt konstigt att feminister med näbbar och klor är emot alla former av samtycke när det kommer till föräldraskap. Feministers rätta färger är tydliga i varje fall.
Och det "gamla" systemet gynnande mäns egoism. Och "ditt" system med juridisk aborträtt gynnar egoistiska män ännu mer.
Sen ursäkte men hur vet du att meningen med en kvinnas val att behålla ett barn handlar om "en kvinnas önskan att diktera andra människors liv"? Vore inte detta fruktansvärt kontraproduktivt?
Personligen kan jag inte komma på en enda poäng eller "nöje" med att se till att tvinga någon att betala för någon annan som jag själv dessutom tvingas betala för OCH ta hand om själv 100%.
Är det inte hyfsat självcentrerat gå runt och tro att kvinnors val alltid kretsar kring män?
Tror du kan vara rätt säker på att kivnnors val av att 1. föda 2. ta hand om helt själv 3. betala och ansvara för faktiskt handlar om något annat än att ställa till det för fadern.