Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-11, 20:40
  #1
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Jag skulle vilja diskutera något som antagligen för alltid kommer att ändra spelplanen för mångkulturen.

Jag frångår min vanliga rutin och hänvisar till en film för bakgrund av Paul Joseph Watson, bloggaren från Sheffield vilken hade stor påverkan i presidentvalet.

https://youtu.be/avb8cwOgVQ8

Paleokonservatism och nationalism är på väg att bli det nya rätta, den nya protestkulturen. 1% av generation X var konservativa som tonåringar, 2% av millennials men 15% av generation zero (födda detta årtusende) - med reservation för exakta siffror.

Dessa tonåringar känner bara till ett samhälle där alla auktoritetspositioner innehas av proponenter för globalism och multikulturalism. Dessutom har de fötts i och behövt växa upp under mångkulturella betingelser, som dessutom har förstärkts under deras korta levnad. De kan av egen erfarenhet mycket om det dysfunktionella tillstånd som är ett mångkulturellt samhälle, samtidigt som de från ovan, av lärare, journalister, politiker och kändisar, ständigt får höra hur underbart utopiskt det är att växa upp som främling i sitt eget land.

Som jag har upprepat här många gånger: alla människor som ideligen gnuggas mot främmande folk blir stärkta i sin egen etnicitet (om de inte adopterar främlingens kultur och förlorar sin egen) vilket på sikt gör att svenskarna blir mer som syrianer, polacker, finnar, ungrare osv. Dvs som andra folk i världen.

Resultatet: 2017 års ungdomar vänder sig mot de styrande glädjelösa puritanerna på det enda sätt de kan: genom att röra sig mot nationalism/konservatism. Har ni f ö hört talas om fashwave?

Den enda skillnaden gentemot 1977 är att Sex Pistols kamp mot det rådande etablissemanget fick gillande stöd av de progressiva MSM. I dag finns det ingen etablerad institution inom kultur eller media som skulle stödja ungdomens rörelse högerut. Internets frihet är viktigare än någonsin, detta eftersom en fungerande demokrati egentligen kräver en livlig och fri press som ger utrymme för alla röster. I frånvaro av denna är internet demokratins enda hopp.
__________________
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2017-02-11 kl. 21:11.
Citera
2017-02-12, 12:53
  #2
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Jag skulle vilja diskutera något som antagligen för alltid kommer att ändra spelplanen för mångkulturen.

Jag frångår min vanliga rutin och hänvisar till en film för bakgrund av Paul Joseph Watson, bloggaren från Sheffield vilken hade stor påverkan i presidentvalet.

https://youtu.be/avb8cwOgVQ8

Paleokonservatism och nationalism är på väg att bli det nya rätta, den nya protestkulturen. 1% av generation X var konservativa som tonåringar, 2% av millennials men 15% av generation zero (födda detta årtusende) - med reservation för exakta siffror.

Dessa tonåringar känner bara till ett samhälle där alla auktoritetspositioner innehas av proponenter för globalism och multikulturalism. Dessutom har de fötts i och behövt växa upp under mångkulturella betingelser, som dessutom har förstärkts under deras korta levnad. De kan av egen erfarenhet mycket om det dysfunktionella tillstånd som är ett mångkulturellt samhälle, samtidigt som de från ovan, av lärare, journalister, politiker och kändisar, ständigt får höra hur underbart utopiskt det är att växa upp som främling i sitt eget land.

Som jag har upprepat här många gånger: alla människor som ideligen gnuggas mot främmande folk blir stärkta i sin egen etnicitet (om de inte adopterar främlingens kultur och förlorar sin egen) vilket på sikt gör att svenskarna blir mer som syrianer, polacker, finnar, ungrare osv. Dvs som andra folk i världen.

Resultatet: 2017 års ungdomar vänder sig mot de styrande glädjelösa puritanerna på det enda sätt de kan: genom att röra sig mot nationalism/konservatism. Har ni f ö hört talas om fashwave?

Den enda skillnaden gentemot 1977 är att Sex Pistols kamp mot det rådande etablissemanget fick gillande stöd av de progressiva MSM. I dag finns det ingen etablerad institution inom kultur eller media som skulle stödja ungdomens rörelse högerut. Internets frihet är viktigare än någonsin, detta eftersom en fungerande demokrati egentligen kräver en livlig och fri press som ger utrymme för alla röster. I frånvaro av denna är internet demokratins enda hopp.

Det tror jag är en riktig iakttagelse. Och bortsett från förstahandsupplevelser av mångkulturs- och genusteoretiskt vansinne verkar den nära nog lagbundna drift som får unga i alla tider att vilja distansera sig från föräldragenerationens normer och värderingar. Om nu föräldragenerationen gått all in för normkritiskt upphävande av allt som konstituerat ett hittills ganska väl fungerande samhälle blir det rätt naturligt att revoltera genom att söka sig till motsatta ideologiska strömningar. Vad skulle kunna irritera sådana som Tiina Rosenberg eller Kitimbwa Sabuni mer än konservativa ungdomar? Birgitta Olsson och Veronica Palm tuggar fradga. De ännu mer imbecilla vänsterfanatikerna fortsätter bara gå på i sitt obearbetade trotssyndrom.

Young Conservatives är en rätt så intressant sida och där adresseras bland annat just barnsligheten i de "progressivas" tanklösa interventionistiska automatbeteende:
Citat:
Tired of the Foolishness, GOP Exec. Shuts Down Protesters With 2 Perfect Words
As a person matures, they become more conservative. It’s the way life goes.

You start to earn more money and you want to keep it. You begin believing babies should be given the chance to live. Things like that.

You’re not exactly a bad person just for thinking more logically no matter how the left tries to frame it.

Today’s Democrats are simply children who have yet to grow up. They have perpetual Peter Pan syndrome, and people are really freakin’ tired of it.

With just two words, a GOP executive shut down a protesting crowd beautifully…

Mötet vänsterpacket intervenerade mot denna gång:
Citat:
When Pasco County GOP secretary Bill Akins got on stage to speak about the failings of Obamacare, claiming that elderly people go before “death panels” because of the law, the crowd erupted into screams and boos — but Atkins wasn’t having any of it.

“They do. Yes, they do. It’s in there folks. You’re wrong,” Akins can be heard saying over the noise.
Och de två orden?
Citat:
“OK, children. Alright, children,” he added, mocking the rowdy crowd.

Reaktionen från Young Conservatives:
Citat:
“OK, children!”

HAHAHAHAHA!

Ya gotta love it.

At this point, I think most liberals understand that they’re caricatures of themselves, but since they have Saturday Night Live and the mainstream media on their side they press forward.

Oh, well.

Trump is president.
http://www.youngcons.com/tired-of-th...perfect-words/

Om unga tänker och reflekterar i sådana här banor finns fortfarande hopp om en bättre morgondag. Och jag tror unga människor med intellekt och moralisk kompass i någorlunda behåll faktiskt rör sig högerut, det finns liksom inget rimligt alternativ. BH-brännarfeministerna fick avkomma som yppiestylade sig och lekte framgångsrika. Yuppiegenerationsfeministerna som underkände varje biologisk könsskillnad fick könsförvirrad avkomma som hätskt jagar avvikare från homo- och rasifieringsnormer och som neurotiskt experimenterar med analsex och underlivskosmetik vid sidan av icke-binaritet.

Okej ungar, okej. Men det räcker nu. Nu lägger vi undan alla fittmössor och fittkostymer, tillsammans med läderbögsrekvisitan och religiösa idiotsymboler och växer upp. Skulle ungdomar nuförtiden kunna säga till sina föräldrar, lärare, journalister och politiker. Och förresten, det finns en tydlig korrelation mellan hög MENA-invandring och ökad otrygghet, så lägg ner.

Ungar!
Citera
2017-02-12, 14:33
  #3
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Resultatet: 2017 års ungdomar vänder sig mot de styrande glädjelösa puritanerna på det enda sätt de kan: genom att röra sig mot nationalism/konservatism. Har ni f ö hört talas om fashwave?
Just Fashwave är ju ett bra exempel på hur revolterande ungdomar lyckas reta gallfeber på etablissemanget. Inte sedan punken har någon rörelse så effektivt lyckats trolla vuxengenerationen.

I dagens skitnödigt ängsliga PK-samhälle så är det dessutom enklare än någonsin att chocka etablissemanget. Det räcker att du sitter på ditt pojkrum med något gratis musikprogram i datorn, skapar lite monoton loop-baserad synthmusik som du lägger upp på nätet. Inga provocerande texter behövs, du bara kallar dig för Cyberhitler eller liknande & kallar låten Galactic Lebensraum så förvandlas hela musikpressen till Siewert Öholm & börjar skrika på motåtgärder & förbud.

Fashwave är ju musikaliskt identisk med den genre som kallas Synthwave & flera bloggar & liknande som kan betecknas som alt-right lägger upp spellistor som till stor del är "vanlig" Synthwave, vilket då gör att åsiktspoliser börja jaga dessa artister med någon slags pervers guilt by association-logik & kräver att dessa tar avstånd.

Givetvis är det inte så att alla synhpojkar blivit nazister. Det är väl att jämföra med när 68-ungarna hade massmördare som Mao, Stalin & Che Guevara på sina plakat, bara för att retas med föräldragenerationen.

Att trolla dagens vänster är lika enkelt som att stjäla godis från barn. Vänstermedia dillar om att Trump är en ny Hitler. Vad gör ungdomar som delar Trumps åsikter? Inte fan börjar dom försöka argumentera sakligt mot den falska brunstämplingen i kamp mot hela medieetablissemanget. Nej istället gör man någon monoton synthlåt & lägger upp en bild på Trump med hakkorsarmbindel. Trollandets ädla konst blir allt mer förfinad.

Shadilay kamrater.

https://www.buzzfeed.com/reggieugwu/fashwave

https://www.theguardian.com/music/mu...-the-far-right
Citera
2017-02-12, 16:48
  #4
Medlem
anenomes avatar
Ja, jag tror det ligger något i detta, men vad har Paul Joseph Watson och palocons med varandra att göra? Inte mycket.

PJW är en klassisk liberal, vilket inte är helt olikt vad den organiserade konservatismen i USA idag faktiskt är.

Ta Paul Ryan, Talmannen i Kongressen, som anses vara en perfekt conservative - han är för i princip öppna gränser, amnesti för illegala invandrare, har varit för TTP, för frihandel och militär intervention utomlands, är positiv till globalism och erkänner mångfald (diversity) som det högsta goda.

Den nuvarande organiserade konservatismen i USA kom från kretsen kring William Buckley och tidskriften National Review, som betonade antikommunism, fria marknader och liten stat och "family values". Denna sammanblandades med neokonservatismen som kom från ett gäng tidigare Trotskister samlade kring den judiska tidskriften Commentary som framförallt bidrog med en liberal militär interventionism för globalt demokratispridande.

Vidare, när kalla kriget vanns av väst, fanns det inte längre någon plats för antikommunism och den nationalism som varit implicit i denna och istället blev företagsfalangen, representerad av Chamber of Commerce, med sin önskan om billiga mexikanska arbetare och globalismen tongivande inom den organiserade konservatismen. Vidare har högern i USA, precis som i Europa, inte förmått göra något motstånd mot vänstern i moralfrågor och tycker därför ungefär som vänstern gjorde för 20 år sedan. För 20 år sedan tyckte vänstern att homosexuella skulle accepteras men inte få gifta sig, idag tycker republikanerna samma sak (Eller snarare har de redan passerat detta och är jätteglada om de kan hitta en homosexuell "conservative" att föra deras talan).

Paleokonservatismen är nationalistisk, populistisk i det att den ser till den vita arbetar- och medelklassens intressen, den är öppen för tanken om genetiska skillnader mellan raser och tror inte på jämlikhet mellan könen, är fientligt inställd till tanken på att USA skulle ha varit ett genomruttet samhälle innan Martin Luther King, denna godhetens kämpe, räddade USA, man är mot homorättigheter, mot militär interventionism utomlands med mera med mera. Man är vidare antiliberala i det att man inte tror på jämlikhet, varken mellan raser eller kön, och värdesätter ordning framför frihet. Där dagens "conservatives" är närmast nyliberala och ser människor som hyperindividualiserade, utbytbara kuggar i ett stort ekonomiskt maskineri ser paleocons västvärldens människor som del av en västerländsk tradition och som bärare av en unik identitet, som både speglar och formar samhället.

Vad PJW, som är för ett färgblint samhälle, till viss del positiv till homorättigheter (Bara inte i identitetspolitik-formen de har idag), positiv till feminism (Bara inte tredjevågen-feminism och dess identitetpolitikform den har idag) och med en mycket frihetlig världsåskådning har gemensamt med paleocons, förutom ett förakt för vänstern och SJWs och en skepticism mot massinvandring, är dock ytterst oklart. PJW tycker i moralfrågor precis det som vänstern tyckte för 20-30 år sedan, för övrigt.

PJW är mycket närmre Milo Yiannopoulous, som beskriver sig själv som "culturally libertarian", än paleokonservatismen, som är djupt konservativ i moralfrågor. Paleocons och PJWs idealsamhälle skiljer sig åt avsevärt.
Citera
2017-02-12, 16:54
  #5
Medlem
Vimurs avatar
Intressant!

Det är en mycket trolig utveckling efter det ideologiska experiment som yngre generationer av västerlänningar i allmänhet och svenskar i synnerhet har utsatts för. Det är direkt beklämmande att se historielösa och identitetsförvirrade svenska ungdomar försöka finna sin plats i ett samhälle där andra etniska grupper ogenerat hänger sig åt självförhärligande och chauvinism (ofta helt ogrundat).

Det blev ingen mångkulturell smältdegel som utlovat och antagligen börjar alltfler svenska ungdomar inse att de är de enda som har tvingats förneka sin särart. Det är en blåsning och ett svek av gigantiska mått som uppenbarligen redan genererar ilska och frustration. Det är så sorgligt att se svenska ungdomar påbörja denna process och famla efter ett ursprung som i decennier har förnekats och t.o.m. hånats. De måste gå till originalkällorna för att undvika det ständiga vänsterfilter som lagts över allt från museer till nationaldagsfirande och folkmusikfestivaler.

Svenska unga män har dessutom berövats nästan alla förebilder de kan relatera till. De män som har format vår kultur och nation - kungar, fältherrar och vetenskapsmän har misstänkliggjorts, förringats och smetats ned med normkritiska anklagelser. Det går inte att forma en konstruktiv manlig identitet som ung svensk i vårt bisarra samhällsklimat och ingen orkar i längden leva i total självförnekelse. Jag är övertygad om att motreaktionen lär växa, politiska trender har avlöst varandra under historiens gång och vår tid är inget undantag.

Det här kan jag se trots att jag själv har en bakgrund inom vänstern och inte är SD-anhängare. Jag förstår varför unga svenska män dras till SD och konservatismen. De tillhör den grupp som har förlorat mest på det ideologiska experimentet och inte bara sina uttjatade "privilegier" utan, om man drar det till sin spets, rätten att existera på egna villkor. Få grupper accepterar en sådan utveckling utan att på något sätt slå tillbaka.
Citera
2017-02-12, 17:16
  #6
Moderator
Strix m/94s avatar
Mycket intressant!

I min ungdom så var de som offentligt kallade sig konservativa, mest intresserade av att bra kostym och dricka punsch, men hade mycket dimmiga begrepp om vad konservatismen innehåll rent politiskt. Nu tror jag att man kan skymta en mer mogen konservatism, som både berör bevarandevärda ideologiska frågor och ett nymornat intresse för nationen som statsidé.

Det är väl inte så säkert att det är denna inriktning som konservativt intresserade ungdomar i förstone tänker på, men genom att de iakttar och börjar förstå de problem som Sverige, och hela Västerlandet, står inför, så kan de måhända mogna politiskt/ideologiskt och efterfråga både mer utbildning på området och en tydligare konservativ politik. De kommer helt säkert att stöta på motstånd i detta från etablissemanget, vilket också kommer att ge dem intressanta erfarenheter.

Säkert kommer det att finnas problem med en dylik ungdomsrörelse, ty det gör det ofta med ungdomsrörelser, men låt oss se varthän det utvecklas innan vi dömer.
Citera
2017-02-12, 20:54
  #7
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Ja, jag tror det ligger något i detta, men vad har Paul Joseph Watson och palocons med varandra att göra? Inte mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Intressant!

Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Mycket intressant!

Tack för alla svar!

Till att börja med vill jag poängtera att jag nämnde både paleokonservatism, nationalism och fashwave i trådstarten och att således alla dessa riktningar omfattas i trådämnet (rubriken har jag inte satt själv). Det är inte meningsfullt för oss att snöa in på ideologiska spetsfundigheter. Ingen tänkande människa ser ju ideologiskt släktskap mellan Edmund Burke och Gabriele D'Annunzio. Dock blir ett omfamnande av endera behandlat som samma tankebrott under rådande paradigm och det är just detta som eldar på ungdomen. Denna kommande revolt blir kanske mindre riktad mot föräldrarna (som själva med stigande ålder och insikt rör sig mot konservativa ståndpunkter) och mer mot samhällsparadigmet. Som Vimur skrev har våra ungdomar berövats de hjältar och myter som utgjort den svenska berättelsen.

Ytterligare en faktor är den tilltagande automatiseringen som gör att färre av de mindre begåvade behövs (samtidigt som de mindre begåvade blir fler).

http://www.laboratoryequipment.com/n...ection-society

I det växande "proletariatet" av människor som inte behövs i ekonomin får de ingen annan identitet kvar än sin etnicitet. De kommer därför att odla denna (och ha tid till det, på sin medborgarlön).
Citera
2017-02-12, 21:33
  #8
Medlem
Den nya, självskapade makteliten av opinionsbildare på sociala medier som Twitter och Youtube är som jag ser det ett levande bevis för de egna teserna. Alla är self made, åsiktskapitalister som med karisma och/eller skarpsinne skapat sina egna åsiktsplattformar.

De visar att en återgång till traditionella värden, till manlig reson och stridbarhet fungerar på en (någorlunda, minsta lilla) fri marknadsplats för idéer. Det vita patriarkatets revansch och tjusning.

Eller - för att använda en annan bild jag brukar använda - det mångkulturella samhällsexperimentets friktion har laddats i atmosfären och väntade bara på åskledare. Efterfrågan på en konservativ, i realiteten reaktionär form av vit identitetspolitik, av nationalism har funnits länge och vuxit i takt med verklighetens scenförändring. Men nu har en kritisk massa nåtts.
Citera
2017-02-12, 22:33
  #9
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Den nya, självskapade makteliten av opinionsbildare på sociala medier som Twitter och Youtube är som jag ser det ett levande bevis för de egna teserna. Alla är self made, åsiktskapitalister som med karisma och/eller skarpsinne skapat sina egna åsiktsplattformar.

De visar att en återgång till traditionella värden, till manlig reson och stridbarhet fungerar på en (någorlunda, minsta lilla) fri marknadsplats för idéer. Det vita patriarkatets revansch och tjusning.

Eller - för att använda en annan bild jag brukar använda - det mångkulturella samhällsexperimentets friktion har laddats i atmosfären och väntade bara på åskledare. Efterfrågan på en konservativ, i realiteten reaktionär form av vit identitetspolitik, av nationalism har funnits länge och vuxit i takt med verklighetens scenförändring. Men nu har en kritisk massa nåtts.

Ja, det kan vara så. 90-talistungdomarna har fått mycket spott och spe för sin lathet och allmänna oduglighet, söndercurlade som de är. och mycket tyder på att kritiken till stora delar är korrekt. 00-talets ungdomar kanske måste vara/bli av ett annat virke. De har på bara skinnet fått känna på mångkulturens gissel och de har nog i stor utsträckning förnekats sin rätt till det nationella kulturarvet i såväl skola som kulturliv.

Att det då uppstår en reaktion är fullt naturligt. Om det kan bli så att den kritiska massan börjar nås, så kommer etta att leda till betydande politiska förändringar i Sverige, ty den nationella krisen är här nu - och den måste tas om hand. Då duger inga floskler om "allas lika värde", ty det kan vem som helst se saknar sanningsunderlag - det krävs ett återställande av ett fungerande Sverige.
Citera
2017-02-17, 19:35
  #10
Medlem
konstapels avatar
Om det är just paleo vet jag inte men ja, det finns ett visst stöd för TS tes. SOM har också märkt en betydligt mer konservativ inställning bland 80- och 90-talister än de äldre generationerna i sina undersökningar, vilket är hoppfullt.
__________________
Senast redigerad av konstapel 2017-02-17 kl. 19:59.
Citera
2017-02-17, 21:34
  #11
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Om det är just paleo vet jag inte men ja, det finns ett visst stöd för TS tes. SOM har också märkt en betydligt mer konservativ inställning bland 80- och 90-talister än de äldre generationerna i sina undersökningar, vilket är hoppfullt.

Notera att jag inte själv betonade paleokonservatism utan att jag ser den som en av flera icke-vänster-strömningar som växer i västvärlden.

En annan besläktad observation är humorn. De progressiva krafterna har använt humor som murbräcka i sin kulturkamp sedan början av 60-talet. De har ständigt banat väg för förändring genom att förlöjliga patriotism, aristokrati och militarism. Som Peter Hitchens skrev i The Abolition of Britain, konservativ humor har bara varit kraftfull i progressiva totalitära stater, och då mest som icke-politisk, cynisk humor. Är vi kanske där nu? När jag jämför memerna från trumpister och progressiva i USA är det i dag de förstnämnda som är fyndigast. Kanske är det orätt att kalla det för konservatism men det finns en ny känsla i luften och denna uppsnappar yngre människor fortare än andra.
Citera
2017-02-17, 23:51
  #12
Medlem
Visst börjar man se en ny sorts ungdomskultur, en ungdomskultur som inte är politiskt korrekt. Men även om den lutar åt höger så tror jag inte att den är vare sig homogen eller speciellt ideologiskt.

Aktuell i dagarna är ju Pewdiepie. Och han är nog rätt så representativ för denna nya ungdomskultur som utmanar politiskt korrekta tabun med hjälp av nya medier. Likaså var ju denna ungdomskultur bidragande till Trumps framgångar såsom gräsrotsproducenter av memes.

Att det verkar gro något av en "högervåg" bland unga gäller mer än i Sverige och USA. Nyligen såg jag något i flödet på sociala medier, en notis om att Le Pen var som populärast bland unga i Frankrike.

Ideologiskt uppfattar jag att denna unga "högervåg" täcker allt från libertarianer till nazister, och att gränsen däremellan är lite flytande. Den välkände libertarianske profilen Stefan Molyneux har under bara det senaste året tagit flera steg i riktning mot nazismen.

Så visst är det spännande och intressanta tider. Och antagligen sker mycket av detta tack vare de möjligheter som Internet ger.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback