2017-02-11, 13:56
Medlem
Äre de någon som har hört ifall de är rubricerat som mord eller liknande?
Citera
2017-02-11, 13:58
Medlem
skazzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duzalol
Äre de någon som har hört ifall de är rubricerat som mord eller liknande?

ja det är rubricerat som mord
Citera
2017-02-11, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fysik34
ja det är den tjejen, men hon har så mkt mer på sig än vad som står med där. Polis och Länstyrelse får ej tag på henne då hon lever under annan adress.

Nu skall hon bo i Knislinge men sin pojkvän, som också är kriminell och har avtjönat fängelse

Hon ser ju inte lite trasig ut på bilderna på fejjan...
Citera
2017-02-11, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skazzi
Beroende på hur personerna blivit skjutna och beroende på vem som givit informationen till media behöver det inte alls vara dessinformation. Kan finnas orsaker till att man undanhållt den informationen av olika anledningar eller helt enkelt att man inte viste det vid tillfället då informationen gavs.

Att undanhålla information är inte dessinformation, om du nu mot förmodan tycker det så är det något polisen alltid har och kommer alltid att syssla med.

Igår sade polisen att de inte misstänker något brott. Om de då sett skottskador kallar jag det desinformation.
Citera
2017-02-11, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Var det inte en granne som sa att det kom brandbilar först? Det kan vara sängrökning och en glödbrand i madrassen som rökfyllt huset, och sedan har någon utifrån känt lukten och sett att huset var rökfyllt och larmat.
I en del kommuner med helvetes lågt till polis och ambulans skickar man det man har. Ofta räddningstjänst eftersom de har bättre lokaltäckning än de andra två. Detta för att de har defibrillator och kan påbörja livräddande insatser som HLR. Svårare än så är det inte - behöver inte vara eld inblandat över huvud taget.

Jag är medveten om att detta är individuellt för kommuner och hur det funkar i Skurup är jag inte säker på. Dessutom är det kontroversiellt på grund av orsaker som dock inte hör till ämnet.
Citera
2017-02-11, 14:18
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Igår sade polisen att de inte misstänker något brott. Om de då sett skottskador kallar jag det desinformation.

Precis, självklart är det så - om inte offren skjutit varandra i en självmordspakt (och det var därför polisen påstod att inget brott hade begåtts igår), men tror inte detta är fallet här, hehe...
Citera
2017-02-11, 14:26
Medlem
J.H har en uppsjö av gamla välkända missbrukare från Malmö på sin FB-vänlista.
Citera
2017-02-11, 14:43
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoFeelings
Jag tänkte redan tidigt på kvällen detta är inga killar som hänger på fejjan.
För det vi VET är att det handlar om 3 män och ägaren var sällan i huset.

Närmast till hands dom har blivit rökförgiftade. Det snackas om Zigenare det kan vara så men
namnen som nämns är finnar Vayrynen så det är bara att leta efter Finska Zigenare och ingen har fått en träff ?

Men samtidigt så tänker jag Finska Zigenare syns och märks https://www.youtube.com/watch?v=hSjaOM7Bewk och grannarna har inte nämt detta?

Ett fall som är lika förbryllande som hemskt. Kan det vara så att grannarna kallar dom för vanliga ?
Finnar kan väl handskas med eld?
De är ju visst aktiva på Fejjan bevisligen!
Citera
2017-02-11, 14:52
Medlem
Nrebellions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Spännande vändningar i ärendet!
Finns sammanfattning om MGM, BO, sammanhang osv?

Nä, frågade efter en tidspann i ett tidigare inlägg gällande BO's, fick ett PM och tänkte nu så, men det var inget relevant as usual.

Kan ingen länka de tre BO's fb?

Det är ett himla snack om zigenare/romer i tråden. Väldigt flashback-atypiskt, men så vitt jag vet är varken Horvrath eller Väyrynen särskildt zigenska namn. Horvrath är väl judiskt..? : )
Citera
2017-02-11, 14:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nrebellion
Nä, frågade efter en tidspann i ett tidigare inlägg gällande BO's, fick ett PM och tänkte nu så, men det var inget relevant as usual.

Det är ett himla snack om zigenare/romer i tråden. Väldigt flashback-atypiskt, men så vitt jag vet är varken Horvrath eller Väyrynen särskildt zigenska namn. Horvrath är väl judiskt..? : )

Finns i inlägg 306 i tråden.
Citera
2017-02-11, 15:03
Medlem
howlets avatar
Citat:

Horváth is a common Hungarian surname. It was adopted from Slavic. It is an older version of the noun "Hrvat" which is the Croatian-language name for a Croat, (Hungarian: Horvát). The surname "Horvat", without the "h" still exists and is the most frequent surname in Croatia or the Croatian diaspora. "Horváth" is the 4th most most common surname in Hungary and the most common in Slovakia
Citera
2017-02-11, 15:03
Medlem
Citat:

Läser du i rätt tråd? I denna tråden har väl iofs zigenare nämnts men mest i förbifarten och länkar till deras FP-profiler finns i tråden.

Rätt stavning är iaf Horvath så nu vet du det åtminstone, lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in