2017-02-10, 15:55
Medlem
GurkHelvetes avatar
Jag har börjat spela Starwars Online, och ska köpa en sak in-game. När man trycker på en knapp i spelet så ska webbläsaren öppnas. Den gör inte det.

Istället får jag en ruta som frågar om jag vill använda en app eller standard webbläsaren. Dock finns det inget att välja, och knappen OK är inaktiv. Det går inte att komma vidare. Riktigt frustrerande. Finnes det någon lösning, så spelet kan öppna köp-sidan i webbläsaren så jag kommer vidare?

Mvh
GurkHelvete
Citera
2017-02-10, 17:14
Medlem
Alienware m14x, inget ljud i varken inbyggda högtalare eller hörlurar när jag kopplar in dom. När jag kör ljudtest rör sig grejen som visar att ljud ska finnas men inget hörs. Hände tidigare när jag satte datorn i viloläge när jag var inne i spel och fixades då genom omstart. Omstart fungerar inte nu och jag har laddat hem det enda jag får upp under ljud på alienwares download/drivrutiner sida. Känns som att jag kan ha missat nåt helt uppenbart men varken snabbknapparna på tangentbordet eller ludkontrollen i aktivitetsfältet hjälper mig, båda är på full fräs. körde nåt diagnostiktest från windows som alienware länkade till men det var bara frågan "hör du detta ur rätt högtalare" och jag hörde inget alls.

Nån som har nån aning om vad det kan vara? är ljudkortet kört o det är dags att ge upp?

Extra irriterande eftersom macbooken la av med annat problem imorse, är det min totalt tekniskt inkompetenta flickvän som har lykats diskret sätta båda ur spel för att få mer uppmärksamhet kanske?
Citera
2017-02-10, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GurkHelvete
Jag har börjat spela Starwars Online, och ska köpa en sak in-game. När man trycker på en knapp i spelet så ska webbläsaren öppnas. Den gör inte det.

Istället får jag en ruta som frågar om jag vill använda en app eller standard webbläsaren. Dock finns det inget att välja, och knappen OK är inaktiv. Det går inte att komma vidare. Riktigt frustrerande. Finnes det någon lösning, så spelet kan öppna köp-sidan i webbläsaren så jag kommer vidare?

Mvh
GurkHelvete

Prova att installera nån extra webbläsare/uppdatera den du har.
Citera
2017-02-10, 17:33
Medlem
GurkHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTyk
Prova att installera nån extra webbläsare/uppdatera den du har.

Prövat att byta till Edge, samt installerat firefox vid sidan av. Inget av dom kan övertala windows att det finns en webbläsare att använda till endamålet.
Citera
2017-02-10, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Windows extended disc cleanup.
Windows update minitool.
Ccleaner, endast för filrensning. EJ registret.
Bättre Av än Windows inbyggda.
Autorun - för att hantera uppstarts program.
Who crasched - vid eventuellt behov.
DISM när inte sfc /scannow räcker till. Finns i Os`et och är bara ett kommando.

RAM rens för de som behöver.

Det mesta som behövs finns redan inbyggt i Os`et så det behövs inte så mycket för hanterandet av detsamma.
Tackar!
Citera
2017-02-10, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GurkHelvete
Prövat att byta till Edge, samt installerat firefox vid sidan av. Inget av dom kan övertala windows att det finns en webbläsare att använda till endamålet.

Vet inte om jag förstår din fråga rätt. Men har du varit på inställningar och valt en annan webbläsare som standard? I så fall ska allt som ska öppnas med en webbläsare köras med det valet.
Citera
2017-02-11, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTyk
Nån som har nån aning om vad det kan vara? är ljudkortet kört o det är dags att ge upp?

Har du alltså inget ljud till nånting?

Gå in i Kontrollpanelen>Ljud och testa olika ljud där, om du hör nåt.

Hör du nåt då så är det ju inte fel på nåt ljudkort.

Sen kan du skriva
trouble
i >Start>Sök, så får du upp ett gäng med förslag på olika slags fixar.
Tror ordet
trouble
funkar även i svensk Win10.
Citera
2017-02-11, 16:58
Medlem
Isnatts avatar
Behövs antivirusprogram när man har windows 10? Jag surfar så som karlar gör; Flashback, porr, länkar härifrån, osv
Citera
2017-02-11, 17:10
Medlem
Servals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Behövs antivirusprogram när man har windows 10? Jag surfar så som karlar gör; Flashback, porr, länkar härifrån, osv

Jag kör bara med Defender, det i kombination med lite sunt förnuft har varit tillräckligt för mig iaf.
Citera
2017-02-11, 17:21
Medlem
Citat:

Precis som Serval gör. Dock har jag en rad många olika tillägg i FF som förhindrar smittorisken.
Citera
2017-02-11, 18:14
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serval
Jag kör bara med Defender, det i kombination med lite sunt förnuft har varit tillräckligt för mig iaf.
Ok. Kanske ska hoppa ladda ner det antivirus som jag har betalat licens för förra året. Har ny dator nämligen och har inte gjort det än.
Sunt förnuft tror jag mig ha men man vet ju aldrig och har ingen koll på hur bra datorns egna skydd är, om det är lika bra som ett 'köpes-skydd'.
Citera
2017-02-11, 19:09
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ok. Kanske ska hoppa ladda ner det antivirus som jag har betalat licens för förra året. Har ny dator nämligen och har inte gjort det än.
Sunt förnuft tror jag mig ha men man vet ju aldrig och har ingen koll på hur bra datorns egna skydd är, om det är lika bra som ett 'köpes-skydd'.

Info - https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/windows-10/.

Man bör även för bra säkerhet göra minst någon form av backup.
Se programet i min signatur ↓ ↓ ↓ .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in