2017-02-07, 02:20
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .pimm.
Du som spelade high stakes på Full Tilt _efter_ att de tagit bort nivåerna du påstod att du spelade?

Pajasmytoman

Lite kul att du faktiskt orkar leta upp gamla inlägg från förr.
Klart man lirat ett par nävar PLO på fyllan, vem har inte det? Dock fortfarande en stor skillnad på att vara en heltidsspelare än att ta skott ett par enstaka ggr.
Jag gillade på den tiden gambling och höga insatser, svårare än så är det inte.

Vore tacksam om du nästa gång du tänkt citera mina inlägg, ger svar på min frågeställningar istället för att skriva en massa trams som tillför noll. Har du problem med att jag vunnit lite deg på PLO vid ett par tillfällen för ett par år sen på fyllan så är det nog avundsjuka som spelar in skulle jag tro, då du inte verkar ha råd att spela H.S, utan sitter och rotar fram gamla trådar från år tillbaka.

Ge mig i stället svar på vad du tänker och funderar på inför kommande plattform hos Svenska Spel.
Senast redigerad av Realisten73 2017-02-07 kl. 02:31.
Citera
2017-02-07, 02:27
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
2015 påstod du att du spelade 100/200 PLO:

(FB) Svenska Spels poker-SM 2015

(FB) Svenska Spels poker-SM 2015

Stämmer att jag den kvällen spelade H.U PLO /200 mot summerBURST. Variansen den kvällen var sjukligt stor och vi bombade ganska bra. Det är typ enda gången jag spelat så högt, PLO. Som du kan se i inlägget ovanför så var det inte alls ovanligt att jag spelade på nivåer jag inte hade en aning om på fyllan. Sökte spänningen och snabba cash. Att jag gick vinnande från bordet den kvällen handlade enbart om tur. Jag hade inte en susning om vad jag sysslade med då. Sen dess har man bättre koll och insett värdet av B.R (Bankroll Management)

Har nu i alla fall börjat grinda 2/4 PLO och trivs på den nivån.
Senast redigerad av Realisten73 2017-02-07 kl. 02:30.
Citera
2017-02-09, 21:05
Medlem
På nästan alla Heads up-borden från 5-10 och uppåt sitter det EN person. Vad beror det på? Varför spelar de inte med varandra istället för att bara sitta där?
Citera
2017-02-09, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
På nästan alla Heads up-borden från 5-10 och uppåt sitter det EN person. Vad beror det på? Varför spelar de inte med varandra istället för att bara sitta där?

Vad tror du själv?
Citera
2017-02-10, 01:18
Medlem
Citat:
Därför att du i längden kommer förlora minst raken till sajten på att spela mot motståndare där du har liten eller ingen edge. De flesta på dessa nivåer spelar inte bara för nöjes skull.
Citera
2017-02-10, 07:49
Medlem
Citat:
Därför att du i längden kommer förlora minst raken till sajten på att spela mot motståndare där du har liten eller ingen edge. De flesta på dessa nivåer spelar inte bara för nöjes skull.

Jo jag förstår det men att inte spela något alls ger ju inga vinster alls.
Citera
2017-02-10, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrindItUp
Vad tror du själv?

Jag antar de vill att nån jätterik jättefisk ska slå sig ner, men jag tycker ändå det såg fånigt ut.
Citera
2017-02-10, 10:44
Medlem
Citat:
Jag antar de vill att nån jätterik jättefisk ska slå sig ner, men jag tycker ändå det såg fånigt ut.

Det funkar ju. Annars skulle de inte sitta där. De sitter med stor sannolikhet på flera sidors pokerbord.
Citera
2017-02-10, 13:27
Medlem
Citat:

Håller med
Citera
2017-02-10, 21:54
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
En fråga till folk som reggar svs poker. Det snackas ju en del om att det är betydligt svårare att vinna nu än vad det var för bara några år sedan, för att inte tala om hur lätt det var för 10 år sedan. Ändå säger alla att svs är en av de enklare sidorna att vinna kontinuerligt på då motståndet på lägre nivåer är svag. Nu till frågan: hur bra kan man uppskatta sig vara egentligen om man slår Bertil (1/2) och Cecar (2/4) nivåer och går plus där med låt säga 15-20+ BB/100händer. Är man en ganska bra spelare med tanke på att det idag är svårare att vinna än förut, eller lurar man sig själv?
Citera
2017-02-10, 23:27
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
En fråga till folk som reggar svs poker. Det snackas ju en del om att det är betydligt svårare att vinna nu än vad det var för bara några år sedan, för att inte tala om hur lätt det var för 10 år sedan. Ändå säger alla att svs är en av de enklare sidorna att vinna kontinuerligt på då motståndet på lägre nivåer är svag. Nu till frågan: hur bra kan man uppskatta sig vara egentligen om man slår Bertil (1/2) och Cecar (2/4) nivåer och går plus där med låt säga 15-20+ BB/100händer. Är man en ganska bra spelare med tanke på att det idag är svårare att vinna än förut, eller lurar man sig själv?

Du lurar dig nog dig själv om vinner 15-20 bb händer av 100 bb definitivt ! haha

Tänk på vad du vill tjäna pr bord / tim eller tillsammans / tim och du kan ha max 5 bord uppe, kör några timmar sen ser du hur det går och inrikta dig på "gröna" spelare om det ges tillfälle att hitta dom i din hand, händer

I övrigt skulle ju ett sånt här verktyg underlätta
https://www.youtube.com/watch?v=wmu7Xi4jS-o
Senast redigerad av maxorr 2017-02-10 kl. 23:30.
Citera
2017-02-11, 00:27
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Du lurar dig nog dig själv om vinner 15-20 bb händer av 100 bb definitivt ! haha

Tänk på vad du vill tjäna pr bord / tim eller tillsammans / tim och du kan ha max 5 bord uppe, kör några timmar sen ser du hur det går och inrikta dig på "gröna" spelare om det ges tillfälle att hitta dom i din hand, händer

I övrigt skulle ju ett sånt här verktyg underlätta
https://www.youtube.com/watch?v=wmu7Xi4jS-o

Vet inte vad du menar med det?

Jag menade: att om man vinner ca 15-20bb per 100 spelade händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in