2017-02-08, 20:38
Medlem
Antagligen så tar AE´s mamma dom själv och köper knark för skiten
Citera
2017-02-09, 02:41
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag tror inte att vi vet varken om Albin Einarsen hittades med ansiktet upp eller ned eller hur Rasmus Järviö lämnade honom.

Han hittades liggande på mage.
Citera
2017-02-09, 09:11
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag tror inte att vi vet varken om Albin Einarsen hittades med ansiktet upp eller ned eller hur Rasmus Järviö lämnade honom.
Enligt veckans brott låg BO på sidan, huvudsakligen på mage.
ca 6:12 in i filmen på svt play
http://www.svtplay.se/video/12291454/veckans-brott/veckans-brott-sasong-14-avsnitt-5?start=auto
Citera
2017-02-09, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raau
Eftersom det är en belöning till den som avslöjat gärningsmannen har hon ingen rätt till pengarna, eller hur ? Tar hon dem begår hon straffbart brott. Eftersom hon är eller varit missbrukare, är hon inte spärrad i vissa sammanhang ? Det här verkar inte bra..
Citera
2017-02-09, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raau
Jag tycker att du sprider trådsanning! Vad har du för belägg att hon använde fondens pengar för att köpa knark?
Citera
2017-02-10, 19:48
Medlem
Finns det någon sanning i att A:s mamma använt narkotika eller är det bara påhitt för att smutskasta henne? Tycker hon har nog med det hon upplevt redan och behöver inte blandas in i några eventuella sanningar.
Citera
2017-02-10, 22:34
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Förstår inte dem som pratar om "barn" och diagnoser som ursäkter. Kan man begå vuxna brott kan man ta vuxna straff.
Ett rått och kallt mord som borde ge minimum 12 år.
Citera
2017-02-13, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoooly
Finns det någon sanning i att A:s mamma använt narkotika eller är det bara påhitt för att smutskasta henne? Tycker hon har nog med det hon upplevt redan och behöver inte blandas in i några eventuella sanningar.

Det är inga påhitt utan A:s mamma tillhör det gamla gardet, har varit riktigt insyltad men är sedan några år ren från knarket som man köper på gatan i alla fall. Sen har hon haft klippkort på PIVA redan innan allt det här hände och har ett gediget hemma-apotek.

Dock tycker inte jag att detta har något med Albins död att göra.
Citera
2017-02-13, 13:30
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tycker att du sprider trådsanning! Vad har du för belägg att hon använde fondens pengar för att köpa knark?

"Trådsanning"?

Citat:
Ursprungligen postat av Skoooly

Behöver hon inte blandas in i några eventuella sanningar? Ska vi ljuga och hitta på något som är längre från sanningen istället då kanske?
Citera
2017-02-13, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
"Trådsanning"?

Behöver hon inte blandas in i några eventuella sanningar? Ska vi ljuga och hitta på något som är längre från sanningen istället då kanske?
Vilka eventuella sanningar? Jag frågade om hen hade belägg för sitt påstående att Alibins mamma använde brottsofferfondens pengar till att köpa knark. Jag fick inget svar. Då sluta att spy förtal om andra.
Citera
2017-02-13, 15:13
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Vilka eventuella sanningar? Jag frågade om hen hade belägg för sitt påstående att Alibins mamma använde brottsofferfondens pengar till att köpa knark. Jag fick inget svar. Då sluta att spy förtal om andra.

Jag har inte sysslat med något förtal. Jag ifrågasatte din mening samt ordval.
"Sluta sprida trådsanningar".
Citera
2017-02-13, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Jag har inte sysslat med något förtal. Jag ifrågasatte din mening samt ordval.
"Sluta sprida trådsanningar".
Trådsanningar betyder användarnas påhittade saker i tråden som inte finns nåt belägg som styrker dem! D.v.s. falska rykten. Vad är som är konstigt med det?

EDIT:
Kanske du menar att jag skrev fel "trådsanning" istället för "trådsanningar"? Jag har språkhandikapp!
Senast redigerad av matematiker 2017-02-13 kl. 15:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in