Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-04, 17:06
  #961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appendix
Eftersom tjejerna som skyddat GM faktiskt varit brottsoffer och han "gett dem hämd" så finns det en viss förståelse för att de agerat som de gjort.

Sen verkar ju inte ha mått bra av att hållt tyst och deras låga ålder tillsammans med att de vittnat mot GM får nog anses vara tillräckligt.

Jag tror inte direkt på lynchningsrättvisa men om man redan har dömts för misshandel, våldtagit sin flickvän på en skoltoalett och utpressat inte bara en utan två mindreåriga tjejer att skicka nakenbilder. Då är man ju inte direkt "ett oskyldigt litet offer som kräver gråt ochmedömkan". Visst. ingen förtjänar att bli mördad men hade samhället sett till att skydda omgivningen från denna person kanske både han och de övriga levt och mått bättre.


Det har inget med förlåtelse att göra!!
det handlar om att dem är anhöriga till MÖRDAREN och därför är det en otroligt svår väg att gå för att få dom dömda.. chansen är minimal att dem blir dömda !
och sen ang våltäkten osv så får du jätte gärna komma med bevis när det gäller en sådan sak.. sluta sitta å kasta falsk fakta runt er..
Har ni en jävla fråga så skriv till mig istället för att kasta FALSK skit i runt min döda lillebror!!!!!!!!!!
min mor ska inte behöva gå runt å höra falska anklagelser! det är såå jävla äckligt av alla att hålla på så!
Citera
2018-03-05, 20:30
  #962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dounut
Det har inget med förlåtelse att göra!!
det handlar om att dem är anhöriga till MÖRDAREN och därför är det en otroligt svår väg att gå för att få dom dömda.. chansen är minimal att dem blir dömda !
och sen ang våltäkten osv så får du jätte gärna komma med bevis när det gäller en sådan sak.. sluta sitta å kasta falsk fakta runt er..
Har ni en jävla fråga så skriv till mig istället för att kasta FALSK skit i runt min döda lillebror!!!!!!!!!!
min mor ska inte behöva gå runt å höra falska anklagelser! det är såå jävla äckligt av alla att hålla på så!

Visst är det hemskt att din bror är död och inget han förtjänar.
Men kaj du inte se det som att det finns fler offer. än bara han i denna historia.

Om han har utpressat tjejer på nakenbilder och betett sig illa. Kan du inte tycka synd om de tjejerna?
Hade du gillat om du eller dina barn hade blivit utsatta för det som din bror verkar ha utsatt andra för?

Nu var det så länge sen jag skrev inlägget så allt är inte tydligt i minnet. Men här var det ju rätt bred bevisning på att han inte var en så angenäm person och utsatte sin omgivning för brott.

Jag hoppas du får hjälp att prata om det hära och bearbeta känslorna på ett riktigt sätt istället för att tro att han var ett helgon.

Din bror var en dömd brottsling med trasiga hemförhållanden.
Återigen. inget man förtjänar att dö för. Men det finns många fler dimensioner i denna historia än "stackarn blev bara helt omotiverat dödsmördad...".

(I min värld är man ett avskum om man slår kvinnor... Oavsett hur synd det är om en annars.)
__________________
Senast redigerad av Appendix 2018-03-05 kl. 20:34.
Citera
2018-03-06, 00:00
  #963
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dounut
förfan sluta anklaga någon för våldtäkt.. jag har en fråga till dig?
om du hade blivit våldtagen av någon hade du sedan skrivit å frågat den personen om den har en telefon att låna ut eller om den ville ses?

Skaffa RIKTIG fakta innan ni börjar snacka skit!!!

Vad fan vill du? Har JAG anklagat någon för våldtäkt? Det är väl för sjutton GM:s syster som gjort det. Ta ut dina aggressioner på de som verkligen spred det ryktet istället din snorunge!
Citera
2018-03-06, 10:07
  #964
Medlem
Att kräva ursäkt av de som skriver skit på Nätet är dömt att misslyckas. Alla som skriver det som är sant blir ju påhoppade.Vare sig man är offer eller krimininell. Men en del lär sig tydligen aldrig,eller också blir de gamla, när förståndet hinner ikapp dem. Tycker man ska inte försöka dölja vem man är bakom konstiga medd. Det lyser igenom..😹
Citera
2018-05-01, 14:15
  #965
Medlem
Gaupes avatar
Jävla surt att bli nedgolad av sin syrra. Varför berättade hon?
Citera
2018-05-01, 14:49
  #966
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Jävla surt att bli nedgolad av sin syrra. Varför berättade hon?
Jag gissar att det kan vara så att hon har ryggrad, och kan skilja på vad som är rätt och fel.
Citera
2018-05-26, 16:11
  #967
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Jävla surt att bli nedgolad av sin syrra. Varför berättade hon?
Hon hade väl ett fungerande samvete. Hon själv har väl inte gjort något, men kände väl att sanningen måste fram för alla parter.
Citera
2018-07-28, 12:47
  #968
Medlem
megacoolmans avatar
Belöningen på 100.000 för tipset som ledde fram till ett gripande kommer visst inte betalas ut av diverse oklara anledningar.

Ur dagens Hallandsposten:
"Hundratals Halmstadbor bidrog till att skapa Albins minnesfond. 100 000 kronor för att locka fram uppgifter om mördaren. Men det avgörande tipset blir inte belönat."

Pengarna som folk skänkte har familjen helt plötsligt "skänkt till välgörande ändamål" för att "det löste ju sig ändå"
Är det bara jag som känner en svag doft av bullshit?
Citera
2018-07-28, 20:41
  #969
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Belöningen på 100.000 för tipset som ledde fram till ett gripande kommer visst inte betalas ut av diverse oklara anledningar.

Ur dagens Hallandsposten:
"Hundratals Halmstadbor bidrog till att skapa Albins minnesfond. 100 000 kronor för att locka fram uppgifter om mördaren. Men det avgörande tipset blir inte belönat."

Pengarna som folk skänkte har familjen helt plötsligt "skänkt till välgörande ändamål" för att "det löste ju sig ändå"
Är det bara jag som känner en svag doft av bullshit?
Jag håller med dig,det här verkar konstigt.
Får man verkligen göra så?Undra vad alla dom som skänkte gåvor ska säga nu.
Citera
2018-07-28, 20:55
  #970
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimmigirl
Jag håller med dig,det här verkar konstigt.
Får man verkligen göra så?Undra vad alla dom som skänkte gåvor ska säga nu.

Ja, det är märkligt. Man kan misstänka att de har behållt pengarna själva.
Det är också en hel del i hela den här historien som verkar skumt.

Alla mina sympatier till familjen i deras sorg, men vad fan är detta?
Skulle nästan gå så långt som att kalla det bedrägeri
__________________
Senast redigerad av megacoolman 2018-07-28 kl. 20:59.
Citera
2018-09-11, 16:56
  #971
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Belöningen på 100.000 för tipset som ledde fram till ett gripande kommer visst inte betalas ut av diverse oklara anledningar.

Ur dagens Hallandsposten:
"Hundratals Halmstadbor bidrog till att skapa Albins minnesfond. 100 000 kronor för att locka fram uppgifter om mördaren. Men det avgörande tipset blir inte belönat."

Pengarna som folk skänkte har familjen helt plötsligt "skänkt till välgörande ändamål" för att "det löste ju sig ändå"
Är det bara jag som känner en svag doft av bullshit?

Citat:
Ursprungligen postat av mimmigirl
Jag håller med dig,det här verkar konstigt.
Får man verkligen göra så?Undra vad alla dom som skänkte gåvor ska säga nu.

Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Ja, det är märkligt. Man kan misstänka att de har behållt pengarna själva.
Det är också en hel del i hela den här historien som verkar skumt.

Alla mina sympatier till familjen i deras sorg, men vad fan är detta?
Skulle nästan gå så långt som att kalla det bedrägeri



Här kommer lite mer info:

När Hallandsposten frågar Albins mamma om hur familjen resonerat kring den utlovade belöningen svarar hon:

”Angående belöningen som vi samlade in i min sons minne kom den aldrig till nytta, då ingen lämnade sådana uppgifter till polisen som var avgörande för ett åtal.”

Hon berättar vidare:

”Så de insamlade pengarna har vi pratat i hop oss i familjen hur vi ville göra med dem. Meningen var att locka fram uppgifter för att få fast min sons mördare. Nu löste denna hemska händelse sig ändå och fick ett avslut rättsligt. Då beslöt vi att dela upp summan på olika välgörenhets organisationer och föreningar för att kunna hjälpa andra, så som andra hjälpt oss.”

Nr HP frågar om hur hon menar att det ”löste sig ändå” blir svaret att ingen: ”gjort anspråk på belöningen hos polisen eller genom vår advokat på hela denna tiden” och att det var då man kom fram till att ”pengarna skulle doneras ut till olika välgörenheter”.

Beskedet överraskar kvinnan som förmedlade det avgörande tipset:

– Även om jag inte gick till polisen för pengarnas skull tycker jag att rätt ska vara rätt. Har de skänkt pengarna till annat känns det inte rätt. Då har de ju inte gått till det som de lovat att de skulle.
Citera
2018-09-11, 20:14
  #972
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Förstår varför man inte vill betala ut tipspengarna. Det är ju trots allt GM:s syster som är tipsaren. Om jag inte missminner mig höll hon, tillsammans med GM, minnesstund dagen efter mordet, fullt medveten om att hennes bror var mördaren.

Med det i beaktning är det ganska oförskämt av Rasmus syster att ifrågasätta varför familjen inte betalat ut tipssumman i media. Hon gick till polisen efter att Rasmus försökt ta livet av sig. Hade inte det hänt hade detta varit ouppklarat fortfarande.

Hoppas familjen delade lika på summan och gjorde något kul för det. Det kan de vara värda. Skadestånden i Sverige är ändå inte speciellt höga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback