2017-02-10, 19:53
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Troligen en kombination av alkohol och kolmonoxidförgiftning efter en sotbrand i den täta skorstenen.

Just det. Det ena utesluter inte det andra. Behöver inte vara konstigare än vanlig sprit som gör att man somnar och inte hanterar eldningen så skickligt som annars. Man blir ju sömnig och tung i huvet och det ligger ju nära till hands att tro att det bara är spriten och så somnar man och vaknar inte.

Att alla dött och ingen verkar ha försökt larma eller mått dåligt, talar ju för något sådant förlopp.

Polisen sa ju ganska tidigt att inget tydde på brott. Det betyder väl att de döda såg ut att ha somnat in på plats utan tecken på strid eller skador. Det är ju så det brukar se ut vid denna sorts dödsfall.

Spisen, eller vad det nu är för källa, har kanske slocknat för länge sedan. Det luktar kanske rök och man får ju se sig för när man stolpar in, så att man inte själv blir förgiftad.

Gissar att det är detta poliserna mött och dragit sina slutsatser på plats. Rättsmedicinsk undersökning gör man ju för att se så att det inte är andra konstiga gifter. Det kunde ju finnas överraskningar även om det verkar rätt uppenbart för blotta ögat.
Citera
2017-02-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubben_grå
Herrmiddag? (fint namn för spritfest)
Först var det vin kvinnor och sång, sen blev det vin och sång för att tillslut bara bli vin...

Finns det iakttagelser om att fordon kommit och lämnat huset senaste dagarna. Typ taxi?
Citera
2017-02-10, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petterniklas
Kan givetvis vara andra orsaker men magkänslan säger att det inte handlar om till ex orent heroin då jag har svårt att se att dom skall ha haft problem med tyngre droger.

Om det nu skulle vara fulsprit så kan det ju innehålla nån substans som verkar snabbt så man inte hinner uppfatta att nåt är på tok. Jag är ingen expert på sådant men om jag minns rätt så fanns det förr nåt flytande som jag tror heter gbh eller liknande som knockade folk till höger och vänster tror dom kallade det för våldtäktsdrogen då endast lite av denna vätska fick tjejer att bli helt väck så att gärningsmännen fick en lätt match. Nu kanske detta är en dyr vätska som man inte blandar upp spriten med men nåt i den stilen skulle jag misstänka att dom fått i sig.

Men jag förstår din tanke att nån borde typ druckit långsammare och sett att polarna blivit dåliga och därmed kunnat slå larm...jaja vi får väl snällt invänta en obduktionsrapport skulle jag tro,

Vad vinner säljaren på det isf? Låter ju dyrt att göra fulsprit på ghb för att sälja och tjäna mer pengar.

Och ville de inte tjäna pengar är det ju överlagt mord annars
Citera
2017-02-10, 20:03
Medlem
100% på att det handlar om något ruskigt hembränt som säkert dessa tre män har gjort själva, eller fått det som ett test av någon annan.
Citera
2017-02-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Vad vinner säljaren på det isf? Låter ju dyrt att göra fulsprit på ghb för att sälja och tjäna mer pengar.

Och ville de inte tjäna pengar är det ju överlagt mord annars

Kan vara bjudsprit av en illasinnad. Därför är det intressant med iakttagelser om ev. biltrafik kring huset.
Citera
2017-02-10, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpandflash
100% på att det handlar om något ruskigt hembränt som säkert dessa tre män har gjort själva, eller fått det som ett test av någon annan.

Hur konstigt skulle man behöva bära sig åt för att göra giftigt hembränt om jag får fråga?
Citera
2017-02-10, 20:26
Bannlyst
Det är många som läst tråden och man vet inget efter så här lång tid varken SVT eller Tv4 riks har nämnt något det tyder knappast på "gangstermord" A.B och Expressen har lagt detta långt ner på sina sidor.

Vad som helst kan ha hänt och gissningar stannar vid gissningar just nu. Lutar åt rökförgifting?

Tre män är döda och att det är så ointressant i media tyder på att det är en (olycka) av något slag känns som en skaplig gissning? Tragiskt.
Citera
2017-02-10, 20:27
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpandflash

Men, om tre personer dör på plats utan att någon av dem verkar ana oråd och försöka få hjälp, är väl inte så sannolikt.

Metanolförgiftning brukar ju inte vara så där knall och fall. Metanolen i sig smakar något annorlunda. Det kanske man inte märker om man är full förut.

Nu är det så att metanolen själv inte är så mycket giftigare än etanol - vanlig sprit. Det är när kroppen bryter ner den till myrsyra, som det blir riktigt farligt.

Nu är det så vist ordnat att den vanliga spriten har första tjing på nedbrytningsenzymerna i levern så att så länge man har vanlig sprit i kroppen bryts inte så mycket av metanolen ner.

Man kan faktiskt behandla metanolförgiftningen genom att tillföra etanol och därmed blockera den farliga metanolförgiftningen medan man hinner dialysera, bort det mesta, eller vad man nu gör.

Kort sagt så är det inte något typiskt metanol("träspritdödsfall") där tre personer smtidigt verkar ha däckat och aldrig mer vaknat.
Man blir helvetes sjuk. Någon orkar säkert söka vård. Ett långdraget och plågsamt förlopp är det typiska. Enstaka undantag kan givetvis förekomma, men inte tre på en gång.
Då är det troligen något annat. "Kolos" till exempel.

"Annans handaverkan" behövs inte heller. Kombinationen dumhet och otur räcker gott och väl.
Citera
2017-02-10, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
Det är många som läst tråden och man vet inget efter så här lång tid varken SVT eller Tv4 riks har nämnt något det tyder knappast på "gangstermord" A.B och Expressen har lagt detta långt ner på sina sidor.

Vad som helst kan ha hänt och gissningar stannar vid gissningar just nu. Lutar åt rökförgifting?

Tre män är döda och att det är så ointressant i media tyder på att det är en (olycka) av något slag känns som en skaplig gissning? Tragiskt.

Sitter illa till i afton och har inte läst hela tråden men vist snackar vi om ett fristående hus?
Citera
2017-02-10, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petterniklas
Kan givetvis vara andra orsaker men magkänslan säger att det inte handlar om till ex orent heroin då jag har svårt att se att dom skall ha haft problem med tyngre droger.

Om det nu skulle vara fulsprit så kan det ju innehålla nån substans som verkar snabbt så man inte hinner uppfatta att nåt är på tok. Jag är ingen expert på sådant men om jag minns rätt så fanns det förr nåt flytande som jag tror heter gbh eller liknande som knockade folk till höger och vänster tror dom kallade det för våldtäktsdrogen då endast lite av denna vätska fick tjejer att bli helt väck så att gärningsmännen fick en lätt match. Nu kanske detta är en dyr vätska som man inte blandar upp spriten med men nåt i den stilen skulle jag misstänka att dom fått i sig.

Men jag förstår din tanke att nån borde typ druckit långsammare och sett att polarna blivit dåliga och därmed kunnat slå larm...jaja vi får väl snällt invänta en obduktionsrapport skulle jag tro,

Ja är helt säker på att ingen blandar i GHB i sprit som dom säljer utan att dom som har köpt vet om att det är GHB i det.

GHB är ju likt alkohol och benso går på samma recpetorer i hjärnan Gaba, men man behöver inte mycket GHB för att bli påverkad det räcker med en "kork" av en pet flaska om man inte har tolerans och blandar man det är inte alls bra att blanda med alkohol eller benso då sluta illa. Så om man du ska speta GHB med alkohol utan att köparen vet om det tror ja absolut inte. Ja läste för ett tag sedan då det fanns mycket GHB specielt i Göteborg att det var en av dom dödligaste droger som finns, om det är sant det vet jag inte.
Men att dom medvetet tagit GHB och dött kan ju vara en teori för att det är jätte lätt att överdosera specillt när man blandar med benso, alkohol eller opiator, nu vet jag inte hur vanligt det är med GHB i skåne, på min tid var det svårt att få tag i Skåne i Göteborg var det mycket vanöigare
Citera
2017-02-10, 20:38
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
Sitter illa till i afton och har inte läst hela tråden men vist snackar vi om ett fristående hus?

Ja, villa med 5 rum. 1,25 Miljoner 2014.
Citera
2017-02-10, 20:38
Medlem
Om de druckit GHB från tex en Absolutflaska i tron att det var vodka skulle de nog kunna dö utan att begripa mer än att de blev ovanligt fulla i kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in