2017-02-10, 18:56
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ja, vi får hoppas våra K-amrater blir duktigt besvikna. Kan Yougovs mätning komma redan inatt kanske?
Förmodligen inte tyvärr, blir nog början av nästa vecka... Men vi ser fram emot det!!

Spännande? Ja!

Men vi får nog vänta till omkring den 19/2.

2017-02-10, 19:04
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Spännande? Ja!

Men vi får nog vänta till omkring den 19/2.

Sååå länge? Vilken är nästa vi kan vänta oss? Inizio kanske väl?

Har du någon aning om när den kan komma?
2017-02-10, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det bevisar ingenting om dagens opinionssiffror utan bevisar endast att sverigedemokraterna var svåra att mäta. Självklart är det lättare att "manipulera" opinionssiffror till de institut som har självrekryterande paneler än de opinionsinstitut som bygger sina undersökningar på ett slumpmässigt urval. Hur svårt skall det vara att fatta det?

Vilka institut har haft mest rätt om SD? 😊
Vad är det du inte fattar?
2017-02-10, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XenaSupportGroup
Bevisligen är det ju betydande tillfråga som tror eller är rädda för det - det är själva poängen med vad som går så fel i dessa skämtundersökningar.

Bry dig inte om Raveton, den personen är en av alla som hatar SD. Men som lipar i takt med att siffrorna går åt SDs håll.
2017-02-10, 19:24
Medlem
RingRing2014s avatar
Efter att ha läst en del i Springare-gruppen på facebook tycker jag mig se att det är fler och fler kvinnor och tjejer som lyfter bladet från munnen och kommenterar. Det känns som att kvinnorna kan vara på gång mot en SD-röst 2018.

Sedan är det också tydligt att gränsen för vad folk vågar säga öppet flyttas framåt hela tiden. För varje ny test av PK-etablissemanget ökar modet att ta ett steg till. Folk känner sig mer och mer konfortabla med att lufta sina åsikter öppet.

Vad jag ser så pekar omständigheterna i landet starkt åt att valåret kommer bli en riktigt febrig och hetsig historia. Uppslutningen på SDs valmöten lär bli helt enorm.

Jag tror SD går mot 25% + i valet. Folk kommer vara ännu mer förbannade och ha fått uppleva ännu mer av mångkulturens skräckincidenter då.

Springares uttalanden är garanterat underlag för ökat stöd för SD i OUs. Han är en vanlig man som folk kan identifiera sig med och som ger människor råg i ryggen att säga SD även när telefoninstituten ringer.

Trevlig Helg önskar RingRing Stockholm City.
Senast redigerad av RingRing2014 2017-02-10 kl. 19:26.
2017-02-10, 19:25
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Var det inte unibet som var säkra på att det inte skulle bli en Brexit?

Dessutom, vadå skamfaktor? SD är ju hur accepterat som helst. Har svårt att se att sd:are "skäms " över att berätta att dom röstar på SD.

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej skam handlar det knappast om men däremot olika konsekvenser av att vara öppen med att man stöder SD. Det handlar säkert till en del också om att man inte vill samarbeta med OI eller deras uppdragsgivare som så tydligt har bedrivit kampanj mot SD som man stöder. Sedan har vi den rena Bradley-effekten som handlar om att man gärna svarar att man stöder det som låter som goda saker. Det är t.ex. därför som MP alltid får för höga siffror i mätningar för att sedan sjunka i riktiga val.
Om en kommunanställld, landstingsanställd, militär eller en lärare avslöjas som att den stödjer SD så förlorar denne förmodlingen jobbet, eller blir förvisad till ett källarkontor där den får häfta ihop vita papper. Demokratur.

Detta påverkar starkt OU. Och får inte underskattas.
2017-02-10, 19:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Vilka institut har haft mest rätt om SD? 😊
Vad är det du inte fattar?
Det handlar inte om att fatta. Det handlar om agenda & uppdragsgivare.
2017-02-10, 21:21
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Sååå länge? Vilken är nästa vi kan vänta oss? Inizio kanske väl?

Har du någon aning om när den kan komma?

Inizio brukar visserligen ge SD förhållandevis förvånansvärt rimliga mätresultat.

Men vi får tyvärr vänta tills omkring den 19/2, samma som för YouGov!

Senast redigerad av Mac-Arthur 2017-02-10 kl. 21:23.
2017-02-10, 22:05
Medlem
Ökningar i dom två sämsta OI tyder på att det är stabilt för SD. Nu har mycket gått SD:s väg den senaste tiden. Ikväll pågår en polisinsats vid Väla Centrum, ett stort köpcenter. Någon säger att det varit skottlossning och det är hemskt men är den blatterad fortsätter det att stärka SD.

Allt precis allt stärker SD....utom brott begångna av Svenskar... ....

Nåväl jag tror att opinionsinstituten kommer närmare varandra. Det får ju bara inte skilja 10% mellan bästa och sämsta. Nu tror jag spannet ligger mellan 17%----25,5% jag vågar ändå inte hoppas på bättre men det blir då realistiskt över 20% och mycket stor chans att bli största parti vid valet 2018. Ett så stort parti påverkar alltid politiken i Sverigevänlig riktning utan att man sitter i en skitregering.
2017-02-10, 22:09
Medlem
Finns det några lokala OU? Trenden kanske är avvaktande i landet, men den kan knappast vara det i Skåne. 2014 var det ingen som ens vågade säga något positivt om SD, men skillnaden idag är markant. Jag tror många valkretsar får egen SD-majoritet.

Min gissning är att en av mina vänner röstade SD 2014. Skulle jag gissa hur läget är idag, så kan jag inte utesluta att i princip alla kommer att rösta SD. Däremot är det fortfarande tabu att diskutera. Man kan diskutera åsikter, och alla är överens, men man kan inte diskutera parti. Vänskap och karriär kan försvinna. Och det absurda är att jag då menar vänskap med människor som har exakt samma åsikt, och som troligen kommer att rösta SD. Så extremt starkt är motståndet, i vårt sjuka land, att många medvetet öppet agerar mot sin egen vilja, i sällskap större än två personer, trots att alla inser att alla i sällskapet har samma åsikter. Så starkt är PK-trycket.
2017-02-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det handlar inte om att fatta. Det handlar om agenda & uppdragsgivare.

Men fortfarande handlar det om ; vilka institut och vad är resultatet ... agendan och uppdragsgivaren är ju så klart avgörande , men frågan var fortfarande: vad är du inte fattar? Vilka institut har mest rätt? En som powergirl har en röd agenda...... och är för massinvandring.
2017-02-11, 00:25
Medlem
1001PSs avatar
Grovt, skulle jag vilja säga att Stockholm är drygt där Skåne var strax innan valet 2014.

Har ingen aning om vad det betyder i siffror, men baserar detta på snacket då med polare och snacket nu.

Dvs det SD fick i Skåne 2014 där ligger Stockholm nu.

Det är inte till SDs nackdel, om jag säger så.

Varje morgon har jag 10-15 ping från polare som har hittat nån ny ännu sjukare nyhet från vänstern; kamelmjölk, snöplogare skjutna i ryggen, 17 åring som får 2 månader för 5 skarpladdade pickor. feministisk snöröjning, telefonbutiker som stänger pga osäkerhet, nazisternas fel osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in