2017-02-10, 14:52
Medlem
Vilken otrolig samling WT, jag har nog inte sett så många på en gång tidigare. Idioterna får nu tillsammans 81 års fängelse, 54 år efter straffrabatt. Det gällde vad jag förstår skulder på 300 000, om vi slår ut de 300 000 på 54 år så är det i runda sängar 5 500 kronor per år. Knappast värt att sitta inne för 5 500 per år. Som sagt en sån samling WT människor som är helt värdelösa för ett samhälle har jag nog aldrig sett förr.
Citera
2017-02-10, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Madde var ju i gott sällskap med "nazisterna", hon gillade, enligt egen utsago, inte "negrer".

Ja, mörkhyade stod inte högt i kurs hos henne.

Sorgliga är att de som hon trott hon kunde känna sig säker hos, dessa tog hennes liv.
Citera
2017-02-10, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brigata
Om du med "Nya Motståndsrörelsen" syftar på Nordiska Motståndsrörelsen, så är svaret nja, eller nästan. Ingen av dem var (såvitt jag vet) aktiva i organisationen, men flera av dem deltog på den 1:a maj-demonstration som NMR arrangerade i Borlänge 2016. Detta är dokumenterat, och några av dem syns på bild här:

NMR-sympatisörer dömda för mordet på 61-åriga Madeleine
http://aktuelltfokus.se/nmr-sympatisorer-domda-for-mordet-pa-madeleine/

Aktuellt Fokus avslöjar – Transsexuella Madeleine Delbom mördades av nazister
http://aktuelltfokus.se/aktuellt-fokus-avslojar-transsexuella-madeleine-delbom-mordades-av-nazister/

Förra året stod jag o tittade på S första majtåg, jag skulle åt det hållet så jag gick bredvid på trottoaren 50 meter, gör det mig till sosse???
Citera
2017-02-10, 15:34
Medlem
BaraBiffens avatar
Varför får Benita född 1995 bara 12 år medan Daniel (också född 1995) 16 år i fängelset?

Beror det på att hon är kvinna? Men jag trodde alla var lika inför lagen?
Citera
2017-02-10, 15:39
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Varför får Benita född 1995 bara 12 år medan Daniel (också född 1995) 16 år i fängelset?

Beror det på att hon är kvinna? Men jag trodde alla var lika inför lagen?

Daniel hade vid gärningstillfället fyllt 21 men inte Benita.

Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
JAg känner inte till detta fallet alls, men var offret en transa? Var det därför dom mördade henne?

Ja Madeleine föddes som man men genomgick en könskorrigering. Nej, de mördade henne för att hon hade lånat ut pengar till dem.

När kommer rättegångsljudet ut?
Citera
2017-02-10, 16:33
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Benita ser lite morgonsexig ut i rätten, eller inte: http://y.cdn-expressen.se/images/d3/73/d373d43fe0f5499d97625aef7a0a722d/16x9/680.jpg
Märkligt att de sitter bredvid varandra, de är ju målskamrater/medtilltalade. Det är ju meningen att de inte ska kunna prata ens under rättegången eller på annat sätt kommunicera.
Citera
2017-02-10, 16:36
Medlem
Åklagaren har inta bestämt sig ännu för om han skall överklaga...
Är inte riktigt nöjd med påföljderna...
Hoppas...
Citera
2017-02-10, 16:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Åklagaren har inta bestämt sig ännu för om han skall överklaga...
Är inte riktigt nöjd med påföljderna...
Hoppas...

Jo det får man verkligen hoppas. 26-åringen bör få livstid de andra dömda för mord 17 år. Ska man nu ha livstid med i skalan så är det för sådana här brott där det handlat om extremt lidande för BO. Inte bara då sett till genomförandet av mordet utan att nu så många av då hennes förmodande vänner agerat tillsammans.
Citera
2017-02-10, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det får man verkligen hoppas. 26-åringen bör få livstid de andra dömda för mord 17 år. Ska man nu ha livstid med i skalan så är det för sådana här brott där det handlat om extremt lidande för BO. Inte bara då sett till genomförandet av mordet utan att nu så många av då hennes förmodande vänner agerat tillsammans.

Åklagaren påstod att joakim hessling fick 17 år på grund av en viss psykisk sjukdom.. praxis var 18 år???
Nää.. livstid
Och maxstraff för de övriga!!!
Detta är ju helt uppåt väggarna, både brottet i sig och påföljderna...
Citera
2017-02-10, 17:05
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Benita ser lite morgonsexig ut i rätten, eller inte: http://y.cdn-expressen.se/images/d3/73/d373d43fe0f5499d97625aef7a0a722d/16x9/680.jpg
Antagligen en hel del psykofarmaka av det tyngre slaget. Hon ser riktigt Zyprexa-fet ut. Sorglig historia det här.

Undra förresten var dom legendariska trosorna tog vägen? Dom hör ju definitivt hemma på ett museum!
Senast redigerad av nero1 2017-02-10 kl. 17:08.
Citera
2017-02-10, 17:39
Medlem
Spettishs avatar
Är det någon som vet vad för slags psykisk störning JH led/lider av?
Citera
2017-02-10, 17:43
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vad krävs egentligen i Sverige för att man ska få livstids fängelse? Tortyr? Styckning? Det verkar ju inte spela roll om man torterar eller styckar någon, dessa avarter döms ändå inte till livstid och är ute på gatorna efter 8-12 år igen.

Vad i helvete är det som pågår med det svenska rättssystemet? Varför ska dessa inavlade idiothelveten bli fria till varje förmån? Hur kunde det gå så snett?
En som reagerat på domsluten:

Citat:
Det faktum att ingen av de morddömda döms till det strängaste straffet livstid förvånar rättsexperten och den före detta överåklagaren Sven-Erik Alhem.

– Straffvärdet för den här typen av gärning ligger på livstid, säger han.

MB tycker sig ha blivit för hårt dömd och kommer att överklaga:

Citat:
Martin Brolings advokat, Carl-Oskar Morgården, säger att hans klient kommer att överklaga domen - och tycker att tingsrätten borde ha varit tydligare i sin bedömning av skuldfrågan.
http://www.expressen.se/nyheter/dom-sa-blir-straffen-for-mordet-i-langshyttan/

Inte tillräckligt försvårande omständigheter för att något livstidsstraff ska komma i fråga.
Anser man.

Nej, det är väl kanske inte så farligt märkvärdigt, tycker man, att strypas i ett utdraget
förlopp där man utöver själva strypningen sett till så att offret fråntagits alla möjligheter
att använda armar och ben för de håller man fast.
Den dödsångest som hinner upplevas behöver man inte bry sig så mycket om tydligen.
Inte heller ska man fästa för stort avseende vid lite knivhugg i bröst och rygg när
offret fortfarande företer tecken på att vara vid liv. Att offrets hals slutligen skärs av,
ja, det har nog skett när offret redan dragit sin sista suck.
Det finns så mycket grymmare mord anser man uppenbarligen fast personligen håller jag
det här illdådet för ett av de mer jävliga jag hört talas om. Det skedde inte direkt i affekt.
Det var istället planerat under en längre tid. Det var sällsynt rått och utstuderat.
Och med inblandade som tyckte det var så jävla festligt att ta livet av en annan människa
så att man spelade musik under tiden gärningen utfördes.

I alla fall fick ju Hessling 17 år och det är ju ändå inte så illa.
Däremot är straffen på 10 år för några av de inblandade några år för lite onekligen.
BH är ute lagom tills hon blir 30 och även hon får anses ha kommit tämligen lindrigt undan.

Personerna i detta drama lär vi säkert få höra talas om mer i framtiden.
Ångrar man gärningen?
Bara på det viset att man behövde åka fast för den misstänker jag.
Att MD inte längre är vid liv tack vare dem, ja, det skiter man nog blankt i.
Senast redigerad av Grandioso 2017-02-10 kl. 17:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in