Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej, det existerar faktiskt inte en enda människa utan släkt. Släkten kan vara död eller okänd -- men släkt har man.
om släkten är död, så har man ingen släkt. Det blir extra löjligt eftersom att vi här talade om arv från (levande) släktingar.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Jo, vi har en lag om arv i Sverige - den regleras i ärvdabalken, du frågade om lagstiftning på området ..
Vad bra. Och du kunde inte svara på frågan därav hade du inget svar.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Vi har lagstiftning om arv och vad som händer om den avlidne är utfattig eller har skulder .. Så helt uppenbart inte bara kan man, utan har , lagstiftat om det.
Och hur säkerställs då att barnet får ett arv om inget arv finns att tillgå, det var frågan som du heller inte kunde svara på.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Ungefär som att tvinga kvinna till abort eller barn att leva utan fäder för att de inte vill ta ansvar menar du?
Kvinna tvingad att ansvara för eget val. Huuuuu. Så kan vi inte ha det!
Fast nej, det är bättre att män tvingas ansvara över kvinnors beslut så att stackars kvinnor inte tvingas ansvara över beslut män aldrig gjort... Att inte besluta sig att bli far är nämligen inte ett beslut utan frånvaron av ett beslut.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Var har jag sagt att barn behöver det "mer än"?
Om det är "mindre än" så följer det ju logiskt att det är viktigare att säkerställa den rättigheten som gynnar barnet mest, i det här fallet en far som älskar barnet och möjligen bestraffa beteenden som kan beröva barnet den rätten. (Och nej det går inte att straffa en far tills det älskar barnet så det lämnar jo modern...)
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Faktum är att min uppfattning av dig utgår från det du förmedlar -- ditt "du är ful" har du ju inget att grunda i .. Det blir bara återigen en 3-4 åring som argumenterar ...
Ingen självinsikt alls har du.
Du kan inte spotta någon i ansiktet och gråta över att någon spottade tillbaks, i synnerhet inte när det spottet var i syftet att demonstrera hur tragisk du är.
Jag får väl kalla dig korkad istället, det har vi ju belägg för.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Jag menar att den dagen man bestämmer sig för att skaffa barn så skall man inte förlita sig för mycket på andra - eftersom om de/den personen försvinner så har barnet inget kvar om man inte kan klara av att ta hand om det ..
Skulle jag någonsin förespråka att barn skall förnekas ekonomiskt för att en person inte vill ta ansvar - nej.
Däremot förespråkar jag alltid att om du föder ett barn skall du kunna tillgodose de grundläggande behoven även om den andra dör eller av andra skäl inte finns där.
Viken lyx, att få bestämma sig när man vill skaffa barn. Låter ju helt fantastiskt!
Så lite måste man förlita sig på andra trots allt, där ser man.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Ja, vi skiljer oss mycket åt --för du förespråkar juridisk abort för män, vilket talar helt emot det du skriver ovan -- och jag förespråkar ansvar när ett barn är fött..
Så vi skiljer oss åt --du är en feg jäkel som duckar ansvar, jag har alltid varit beredd att ta mitt och självklart har jag fostrat mina söner och döttrar till att axla sitt -- inte bli smitare som dig.
Juridisk abort strider inte mot ett barns rättigheter, en kvinnas beslut att skaffa ett barn mot en mans vilja strider mot barns rättigheter. Du är bara oförmögen att lägga skulden för kvinnans beslut på kvinnan.
Att inte vilja bli far borde vara en mänsklig rättighet på samma sätt som en kvinna inte kan tvingas till mödraskap. Fast vissa kön är ju som känt mer värda än andra.