Citat:
Ursprungligen postat av
oLf
Är du pantad? Det är klart att det finns människor utan släkt annars skulle alla släkter som någonsin funnits finnas kvar även idag... Rimligt?
Nej, det existerar faktiskt inte en enda människa utan släkt. Släkten kan vara död eller okänd -- men släkt har man.
Citat:
Du hade inget svar alltså.
Jo, vi har en lag om arv i Sverige - den regleras i ärvdabalken, du frågade om lagstiftning på området ..
Citat:
Hur lagstiftar man om ett arv? Om mannen är utfattig eller rent av har skulder?
Vi har lagstiftning om arv och vad som händer om den avlidne är utfattig eller har skulder .. Så helt uppenbart inte bara kan man, utan har , lagstiftat om det.
Citat:
Att ha sex är inte att sätta barn till världen.
Att tvinga någon att ansvara över någon annans beslut kan endast försvaras av själviska människor.
Ungefär som att tvinga kvinna till abort eller barn att leva utan fäder för att de inte vill ta ansvar menar du?
Citat:
Du tror alltså på allvar att ett barn behöver en släkt och en far det aldrig kommer att träffa mer än en far som älskar det? Du börjar bli löjlig nu.
Var har jag sagt att barn behöver det "mer än"?
Citat:
Och du är... ful? Är det ett giltigt argument?
Talande att du inte kunde bemöta det som skrevs.
Faktum är att min uppfattning av dig utgår från det du förmedlar -- ditt "du är ful" har du ju inget att grunda i .. Det blir bara återigen en 3-4 åring som argumenterar ...
Citat:
Eller: "Jag anser att den dagen man skaffar barn så skall man lita på att man kan fylla barnets behov -- även om resten av världen vänder dig ryggen."
Man kan inte fylla barnets behov om rätten till en far är ett av barnets behov, fast du menar ju bara rätten till någon annans pengar. Att det skulle vara behovet.
Jag menar att den dagen man bestämmer sig för att skaffa barn så skall man inte förlita sig för mycket på andra - eftersom om de/den personen försvinner så har barnet inget kvar om man inte kan klara av att ta hand om det ..
Skulle jag någonsin förespråka att barn skall förnekas ekonomiskt för att en person inte vill ta ansvar - nej.
Däremot förespråkar jag alltid att om du föder ett barn skall du kunna tillgodose de grundläggande behoven även om den andra dör eller av andra skäl inte finns där.
Citat:
Jag menar att rätten till en far som älskar barnet bör vara en större rättighet för barnet än kvinnors psykotiska behov av andra människors ägodelar. Vi skiljer oss åt moraliskt helt enkelt...
Ja, vi skiljer oss mycket åt --för du förespråkar juridisk abort för män, vilket talar helt emot det du skriver ovan -- och jag förespråkar ansvar när ett barn är fött..
Så vi skiljer oss åt --du är en feg jäkel som duckar ansvar, jag har alltid varit beredd att ta mitt och självklart har jag fostrat mina söner och döttrar till att axla sitt -- inte bli smitare som dig.