2017-02-10, 00:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evropasfrihetskrig
Egna kroppen? Tror inte du lyckades förstå mig tyvärr.. Eftersom du tog bilar & cyklar som exempel så var mitt motargument att dessa oftast har ett ägarbevis i någon form TILL SKILLNAD mot egna kroppen!

Så att det är din egen kropp räcker inte som ÄGARBEVIS för dig? Så vad kräver du för att förstå att innehavaren äger sin kropp och rätten till sin kropp?
Citera
2017-02-10, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det är väl bra för barnen? Eller hur? Eller bryr du dig inte om barns rättigheter?

vadå? Att tvinga människor till föräldraskap?

Det är ju Micro's och din egen moral så du får ta det med Micro och dig själv.
Citera
2017-02-10, 00:21
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja precis. Vad är det mer barn bör ha rätt till tycker ni? Varsin swimmingpool?

Vadå precis? Om du inte försvarar att barn växer upp faderlösa idag p g a vad som ev. skedde i någon annan tid varför argumenterar du för det då?
Citera
2017-02-10, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Därför att det bara är det ena könet som kräver rätten att knulla runt utan konsekvenser. Oftast modern yrar du om. Då barnet är fött så är det dess rättigheter som står i fokus och inte idioten som stod för satsen. Den idioten får stå för fiolerna.

A wild "woman" appears?

Om du köper en bil för någon annans pengar så får du stå ansvarig för det beslutet.
Föd inte ett barn med någon annans spermier utan lov om du inte vill stå själv med ansvaret eller om du inte vill beröva ett barn dess rättigheter.
Citera
2017-02-10, 00:24
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
A wild "woman" appears?

Om du köper en bil för någon annans pengar så får du stå ansvarig för det beslutet.
Föd inte ett barn med någon annans spermier utan lov om du inte vill stå själv med ansvaret eller om du inte vill beröva ett barn dess rättigheter.

Ett barn är inte en bil din idiot. Jag är för övrigt en man.
Citera
2017-02-10, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Vadå precis? Om du inte försvarar att barn växer upp faderlösa idag p g a vad som ev. skedde i någon annan tid varför argumenterar du för det då?

Det är klart att man helst ser barn växa upp med sina fäder men det är inte alla fäder som vill ha det ansvaret. Jag lägger skulden på barnets eventuella lidande för det på dem.
Citera
2017-02-10, 00:26
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
vadå? Att tvinga människor till föräldraskap?

Det är ju Micro's och din egen moral så du får ta det med Micro och dig själv.

Underhåll är inte föräldraskap... Ingen kan tvingas till föräldraskap. Att det sedan finns män som vill det är fubar.
Senast redigerad av Blundetto 2017-02-10 kl. 00:30.
Citera
2017-02-10, 00:29
Medlem
Citat:
Underhåll är inte föräldraskap din tragiska människospillra som växt upp under dessa villkor.

Innan du låter östrogenet ta över det lilla förnuft du besitter helt och hållet så kanske du ska läsa vad diskussionen handlar om.

Så kan du framstå som en hormonell mara istället för en korkad hormonell mara.
Citera
2017-02-10, 00:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Är du pantad? Det är klart att det finns människor utan släkt annars skulle alla släkter som någonsin funnits finnas kvar även idag... Rimligt?

Nej, det existerar faktiskt inte en enda människa utan släkt. Släkten kan vara död eller okänd -- men släkt har man.

Citat:
Du hade inget svar alltså.
Jo, vi har en lag om arv i Sverige - den regleras i ärvdabalken, du frågade om lagstiftning på området ..

Citat:
Hur lagstiftar man om ett arv? Om mannen är utfattig eller rent av har skulder?
Vi har lagstiftning om arv och vad som händer om den avlidne är utfattig eller har skulder .. Så helt uppenbart inte bara kan man, utan har , lagstiftat om det.
Citat:

Att ha sex är inte att sätta barn till världen.
Att tvinga någon att ansvara över någon annans beslut kan endast försvaras av själviska människor.
Ungefär som att tvinga kvinna till abort eller barn att leva utan fäder för att de inte vill ta ansvar menar du?

Citat:
Du tror alltså på allvar att ett barn behöver en släkt och en far det aldrig kommer att träffa mer än en far som älskar det? Du börjar bli löjlig nu.
Var har jag sagt att barn behöver det "mer än"?

Citat:
Och du är... ful? Är det ett giltigt argument?
Talande att du inte kunde bemöta det som skrevs.
Faktum är att min uppfattning av dig utgår från det du förmedlar -- ditt "du är ful" har du ju inget att grunda i .. Det blir bara återigen en 3-4 åring som argumenterar ...

Citat:
Eller: "Jag anser att den dagen man skaffar barn så skall man lita på att man kan fylla barnets behov -- även om resten av världen vänder dig ryggen."

Man kan inte fylla barnets behov om rätten till en far är ett av barnets behov, fast du menar ju bara rätten till någon annans pengar. Att det skulle vara behovet.
Jag menar att den dagen man bestämmer sig för att skaffa barn så skall man inte förlita sig för mycket på andra - eftersom om de/den personen försvinner så har barnet inget kvar om man inte kan klara av att ta hand om det ..

Skulle jag någonsin förespråka att barn skall förnekas ekonomiskt för att en person inte vill ta ansvar - nej.
Däremot förespråkar jag alltid att om du föder ett barn skall du kunna tillgodose de grundläggande behoven även om den andra dör eller av andra skäl inte finns där.

Citat:
Jag menar att rätten till en far som älskar barnet bör vara en större rättighet för barnet än kvinnors psykotiska behov av andra människors ägodelar. Vi skiljer oss åt moraliskt helt enkelt...
Ja, vi skiljer oss mycket åt --för du förespråkar juridisk abort för män, vilket talar helt emot det du skriver ovan -- och jag förespråkar ansvar när ett barn är fött..

Så vi skiljer oss åt --du är en feg jäkel som duckar ansvar, jag har alltid varit beredd att ta mitt och självklart har jag fostrat mina söner och döttrar till att axla sitt -- inte bli smitare som dig.
Citera
2017-02-10, 00:31
Medlem
Citat:
Ett barn är inte en bil din idiot. Jag är för övrigt en man.

En liknelse kan omöjligen vara en liknelse mellan två identiska saker, då skulle det inte vara en liknelse.
Förfarandet är detsamma, bristen moral också och så även den genomträngande egoismen eller i ditt fall (om du nu är en man) gynocentrismen eftersom att du uppenbarligen inte tror att kvinnor kan ansvara för egna beslut.

Men men...
Citera
2017-02-10, 00:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej. Det födda barnets rätt väger tyngre än din rätt som vuxen man. Är du inte med på det så borde du sterilisera dig själv.

Barnet har rätt till båda sina föräldrar men om den ene av dem förvägrar barnet den rätten och kräver ensam vårdnad borde den föräldern heller inte kunna begära ekonomiskt stöd från den andre.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du har alltså övergett de "döda fiskarna" - grattis!

Du är rolig du. Du är som sagt den ende som har hållit på att prata om döda fiskar av någon outgrundlig anledning.

Citat:
Nej, det är inte ett dugg rimligt att han går in och tar för sig om jag inte gett honom tillstånd att göra just det.

Det kan jag absolut.

Så är du för en samtyckeslag även för trädgårdsredskap då, för det finns inte där heller. Om du verkligen tror att du kan låta din granne låna dina trädgårdredskap dag efter dag och sedan plötsligt bestämma dig för att just den här gången var det inte okej trots att du inte hade sagt något så är du väldigt okunnig om lagen. Ställ gärna en fråga om det på juridikforumet så du lär dig något eller försök leta upp fall där någon har blivit dömd för detta.

Citat:
Återigen formulera om frågan så skall jag besvara den -- du utgår från en premiss som inte ens är på tal

Haha, det är alltså så svårt för dig att svara på frågan om en kvinna måste kunna styrka att hon fått samtycke från mannen innan de har sex.

Frågan är så enkel och du har tydligt visat att du anser att mannen måste kunna styrka att han fått samtycke från kvinnan men åt andra hållet blir frågan för svår för dig. Du är emot jämställdhet mellan könen micro.
Citera
2017-02-10, 00:34
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Innan du låter östrogenet ta över det lilla förnuft du besitter helt och hållet så kanske du ska läsa vad diskussionen handlar om.

Så kan du framstå som en hormonell mara istället för en korkad hormonell mara.

Jag är en vit heterosexuell man i medelåldern. Roten till allt ont. Men tråden verkar ha spårat ut från samtycke till sex och att vissa verkar tro att man ska ha rätt att slippa konsekvenserna av att knulla runt och följande ekonomiskt ansvar. För övrigt är det skönt att man har lite förnuft till att börja med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in