2017-02-09, 19:06
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Det ENDA du ägnat dig i trådarna, sedan du kom på att det absolut inte kunde vara så "enkelt" (dsom du antytt flertal ggr...) att öht KUNNA, kartlägga hjärnors aktivitet, där medvetandet självt blommar ut..
Det är inte ens intressant då verkligheten är den omvända - d.v.s. psykofysisk (inte "fysiopsykisk") - och helandet ersätter "läkandet" med en uppbyggande/skapande/givande kraft. ALDRIG genom droger eller kemi. Därför övervinner kärleken allt - och den är INTE "kemi".

Din tro är inavlad och felvänd. Konvertera och allt blir så mkt lättare.
Senast redigerad av MattiasBeming 2017-02-09 kl. 19:30.
Citera
2017-02-09, 19:23
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Jag är fortfarande helt förbryllad över att det finns personer som dig som fortfarande tror att ateismen är en tro. Hur jävla trög kan man egentligen vara?
Det är bara slå upp ordet i valfri ordbok. Det betyder, har alltid betytt och kommer alltid betyda avsaknad av tro på gudar. Det säger sig självt att det inte kan bli mer fel att kalla detta för "tro".
Observera "..på gudar" i din åsikt. Men då tror du på djävlar - speciellt då det ena är vetskap och det andra är vetenskap (Jantar).

En tro har du... på det som kallas scientism - en fördjävlig ideologi. Då den enbart tror på sönderdelningsprocessen - motsatsen för dem, är en gåta.
Senast redigerad av MattiasBeming 2017-02-09 kl. 19:26.
Citera
2017-02-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Observera "..på gudar" i din åsikt. Men då tror du på djävlar - speciellt då det ena är vetskap och det andra är vetenskap (Jantar).

En tro har du... på det som kallas scientism - en fördjävlig ideologi. Då den enbart tror på sönderdelningsprocessen - motsatsen för dem, är en gåta.
Det är du som ska observera "på gudar". Allt du gissar på i övrigt har inget med ateism att göra.
Citera
2017-02-09, 22:00
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
1. Det var inte heller vad som sades/skrevs.
Jaså inte?

Citat:
1. Icke-godkännandet av troendes påståenden skapar misstron ateister tror på.
Ateister tror fortfarande inte på misstro.
Citera
2017-02-10, 14:05
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det är du som ska observera "på gudar". Allt du gissar på i övrigt har inget med ateism att göra.
Observera "..gudar" i Sir:s ursprungliga inlägg då... om du inte begripit vad teism handlar om (gudomlighet).

Det har hög grad med a-teismen att göra.
Citera
2017-02-10, 14:06
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jaså inte?

Ateister tror fortfarande inte på misstro.
1. Nej, det stämmer.
2. Nej, det är inget man tror på - det är något man gör.
Citera
2017-02-10, 14:07
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
1. Jaså inte?
2. Ateister tror fortfarande inte på misstro.
1. Nej, det stämmer.
Citera
2017-02-10, 14:09
Medlem
Citat:
Observera "..gudar" i Sir:s ursprungliga inlägg då... om du inte begripit vad teism handlar om (gudomlighet).

Det har hög grad med a-teismen att göra.
Japp. Fast du sitter och gissar vad folk tror på, vilket inte har med ateism att göra.
Citera
2017-02-10, 14:54
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Inte i egenskap av ateism.
Citera
2017-02-10, 14:56
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Japp. Fast du sitter och gissar vad folk tror på, vilket inte har med ateism att göra.
Men din "tro" (innebärandes "sönderdelnings-processen") innefattar ett avståndstagande från det jag menar är förenligt med den "uppbyggande självförtron" jag själv förespråkar.

Det innebär att ingen får tro på sig själv, enligt DIN tro... och det gör den tron förenlig med djävulskapen. Jag gissar inte — jag VET.
Senast redigerad av MattiasBeming 2017-02-10 kl. 14:58.
Citera
2017-02-10, 15:09
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Inte i egenskap av ateism.
Om det ovan var destruktivt mot mig och min självförtro — blir ditt avståndstagande (och påstådda troskap) ovan — en form av misstro som drabbar den uppbyggande, skapande och livgivande självförtron den teism jag förespråkar, medför till mänskligheten.
Senast redigerad av MattiasBeming 2017-02-10 kl. 15:13.
Citera
2017-02-10, 15:12
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Om det ovan var destruktivt mot mig och min självförtro — blir ditt avståndstagande (och påstådda troskap) ovan — en form av misstro som drabbar den uppbyggande, skapande och livgivande självförtron den teism jag förespråkar, medför till mänskligheten.
Nej. Jag kan ignorera dina påhitt utan misstro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in