2017-02-09, 20:54
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Gillar du att förklara självklarheter? Får det dig att känna dig kompetent?
Jag efterfrågar fortfarande exempel.

Wiki

Om det är självklart varför frågar du då samma sak om och om igen?
Citera
2017-02-09, 20:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Män pissar när de är pissnödiga och blir inte pissnödiga av vad en kvinna dricker.
Fungerar det annorlunda för kvinnor? Eller var din liknelse skräp?
Nej, det är du som försöker vrida det jag sagt till något som skall passa dina syften...

Män blir pappor för att de inte skyddar sig vid samlag och de blir pissnödig för att intar vätska...

Var det för svårt för dig?

Citat:
Kvinnor gravida. Det är riktigt.
Män gör kvinnor gravida .. de blir inte det utan inblandning av en man.

Citat:
Barn är en biologisk följd av en kvinnas graviditet. Inte en endaste man har blivit gravid faktiskt, någonsin.
Barn är en biologisk följd av samlag mellan kvinna och man -- alternativt att en man tillhandahåller sperma..

Kvinnor blir inte gravida utan män ... Jag tror du förväxlat kvinnor med vissa typer av maskar (också i detta avseende)
Citera
2017-02-09, 20:55
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Om det är självklart varför frågar du då samma sak om och om igen?
För att jag fortfarande inte fått exempel - kan det vara det?

Aja jag konstaterar att du inte kan ge det
Citera
2017-02-09, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Ja hur fan ska det tillämpas i praktiken? Ställa frågan rakt ut och kräva ett ja/nej? Skaffa advokater som under långa möten ska mycket noggrant förhandla fram villkor (och klausuler) på vad man får och inte får göra vid samlag och sen skicka in det till staten innan man får lov att doppa?

Vad händer om hon säger att hon inte ville och sa nej, men han hävdar att hon var villig och sa ja? Ska man behöva filma allt från början till slut? Ska man behöva ha 4-5 vänner i rummet som kan användas som vittnen vid eventuell anmälan? Ska man behöva ringa in någon från nån myndighet som ska närvara under hela sexet för att försäkra sig om att ingen våldtäkt äger rum? Frågorna är många...

Ja, varför inte?
Citera
2017-02-09, 20:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
För att jag fortfarande inte fått exempel - kan det vara det?

Aja jag konstaterar att du inte kan ge det

Lagboken ger inga exempel och det har jag flera gånger berättat för dig men du förstår ändå inte. Återigen, vi har fri bevisföring i Sverige och åklagaren får använda vilka bevis som helst. Kan han styrka att den anklagade har begått brottet ska denne dömas men i annat fall frias.
Citera
2017-02-09, 21:01
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Lagboken ger inga exempel och det har jag flera gånger berättat för dig men du förstår ändå inte. Återigen, vi har fri bevisföring i Sverige och åklagaren får använda vilka bevis som helst. Kan han styrka att den anklagade har begått brottet ska denne dömas men i annat fall frias.

Jag fick för mig att du kände till ett och annat domslut, men fel av mig.
Citera
2017-02-09, 21:03
Medlem
Citat:
Gillar du att förklara självklarheter? Får det dig att känna dig kompetent?
Jag efterfrågar fortfarande exempel.

Wiki

Jag har gett dig exempel.
Citera
2017-02-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är du som försöker vrida det jag sagt till något som skall passa dina syften...

Jasså: https://www.flashback.org/sp59858522

Citat:
Män blir pappor för att de inte skyddar sig vid samlag och de blir pissnödig för att intar vätska...

Var det för svårt för dig?

Män blir pappor därför att en gravid kvinna väljer att föda ett barn, män har inget beslut över kvinnans kropp, kvinnans beslut eller kvinnans biologi.
Men det är riktigt att vi blir pissnödiga därför att vi druckit.

Citat:
Män gör kvinnor gravida .. de blir inte det utan inblandning av en man.

Och endast kvinnor blir gravida därför att de har oskyddat sex, vill de undvika det så kan de skydda sig eller avstå.
Din liknelse är alltså skräp.

Citat:
Barn är en biologisk följd av samlag mellan kvinna och man -- alternativt att en man tillhandahåller sperma..

Kvinnor blir inte gravida utan män ... Jag tror du förväxlat kvinnor med vissa typer av maskar (också i detta avseende)

Att åldras är en biologisk följd av att födas. Ett barn är följden av en kvinnas beslut att ha oskyddat sex, en kvinnas beslut att inte abortera, en kvinnas beslut att föda.
En följd av en kvinnas graviditet alltså, och män kan fortfarande inte bli gravida.

Ska inte vuxna människor ansvara för sina beslut eller anser du inte kvinnor vara vuxna människor?
Senast redigerad av oLf 2017-02-09 kl. 21:07.
Citera
2017-02-09, 21:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag fick för mig att du kände till ett och annat domslut, men fel av mig.

Och jag fick för mig att du diskuterade lagen eftersom du frågade hur man lagtekniskt ska komma åt förövarna.

Citat:
Har ni några idéer för hur man rent lagtekniskt skall komma åt förövarna på Gotland och tjommarna på facebook?

Åklagaren ska som sagt styrka att den anklagade har begått brottet och för att styrka det får han använda precis vilka bevis som helst.

Om du istället vill diskutera hur domstolar har dömt i något enskilt fall får du väl ta upp det fallet.
Citera
2017-02-09, 21:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Jasså: https://www.flashback.org/sp59858522

Precis "mannen" - inte kompisen dricker teet och mannen måste pissa.

Citat:
Män blir pappor därför att en gravid kvinna väljer att föda ett barn, män har inget beslut över kvinnans kropp, kvinnans beslut eller kvinnans biologi.
Men det är riktigt att vi blir pissnödiga därför att vi druckit.
Män blir pappor därför att de har samlag utan att skydda sig mot att bli pappa.

Citat:
Och endast kvinnor blir gravida därför att de har oskyddat sex, vill de undvika det så kan de skydda sig eller avstå.
Din liknelse är alltså skräp.
Och endast män blir pappor för att de väljer oskyddat istället för skyddat .. Din poäng faller alltså.

Citat:
Att åldras är en biologisk följd av att födas. Ett barn är följden av en kvinnas beslut att ha oskyddat sex, en kvinnas beslut att inte abortera, en kvinnas beslut att föda.
En följd av en kvinnas graviditet alltså, och män kan fortfarande inte bli gravida.
Män kan fortfarande blir pappor om de inte skyddar sig ...

Citat:
Ska inte vuxna människor ansvara för sina beslut eller anser du inte kvinnor vara vuxna människor?
Anser du att män inte är det? Jag anser att män är vuxna och skall kunna förutse och ta konsekvenserna av sitt agerande ...
Citera
2017-02-09, 21:11
Medlem
Citat:
Om du bjuder på middag så är de redan för informerade om vad de tackar ja till - de har fortfarande rätt att tacka nej till sådant de inte vill äta - trots att du lagat till det - utan att du som värd skall ta illa upp.

Har du däremot före middagen låtit dem specificera vad var och en vill äta och bjuder på det så kan du bli lite stött om de sedan inte äter - men fortfarande tvingar man inte en gäst.

Du är inte konsekvent .. sex kan leda till barn och äter du på middagen så får du räkna med att skita ut det sen... om du inte spyr upp det .. Det är de konsekvenser du kan räkna med.

Måste du betala i 18 år för bajset?
Citera
2017-02-09, 21:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Måste du betala i 18 år för bajset?
Det beror på var du väljer att skita ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in