Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Det finns en del bra artiklar om tokarna Givi och Motorola. Här är listan med alla dödade terroristledare i de av ryssland ockuperade zonerna.
http://112.international/article/gradual-destruction-of-pro-russian-militants-givi-motorola-and-others-13899.html
Artikeln är inte lika ingående som en del andra bra i ämnet, det finns en hel del sådana bra. Någon som läst en nyligen?
Det är naturligtvis spännande vilken råtta blir eliminerad next?
Vi har större figurer Zahartjenko, Plotnitskij, Khodakovskij eller varför inte Girkin?
Eller mindre figurer, typ Purgin, Gubarjev, Pushilin...
Ukrainarna blir även nöjda ifall nazistiska sadister typ Milchakov (känd för bestialiska mord på hundvalpar och kattungar och även poserande vid stupade ukrainska hjältars sargade kroppar) hamnar under markytan.
Om jag skulle satsa pengar på ngn som nästa eliminering, då väljer jag Girkin eller kanske Zahartjenko. Varför?
Girkin under senaste tiden börjat prata mer och mer skit om "tsaren". Sånt tolereras inte. Han kan få "taskig fika" eller helt enkelt några Kadyrov snubbar kommer på besök.
Zahartjenko är 100 % moskvatrogen, men han är lite korkad/galen och brukar vara i närheten av hårdaste strider. Vilket betyder att han kan bli ngn snipers byte ngn gång eller en mina landar för nära han.
Plotnitskij är en feg och slug jävel som rör sig knappt utanför byggnadre där han bor / "jobbar".
Khodakovskij är en lurig figur. Han var och även är Ahmetovs man i Donbass fortfarande, tror jag. Han säger då och då komplimanger till ukrainska sidan, men visar även att han är trogen DNR/Moskva. Kan vara en perfekt figur att styra över LNR/DNR under övergångsperioden när putin bestämmer sig att lämna Donbass back. Så han behövs levande både för Moskva och för Kiev.
Så GIRKIN är mitt val.