2017-02-08, 19:18
Medlem
Facebacks avatar
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/wallstrom-aker-till-ryssland

Låt inte detta ske, hon misslyckas så fatalt med allting annat och jag vill inte ha ett tredje världskrig startat av ett illa förberett Sverige.
Citera
2017-02-09, 00:47
Bannlyst
Det besöket kan jag garantera att ryssarna kommer avboka.
Citera
2017-02-09, 04:16
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnalFisting
Det besöket kan jag garantera att ryssarna kommer avboka.
Vad tänker du ska hända de närmsta två veckorna som ska få ryssarna att ändra sig?
Citera
2017-02-09, 04:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vad tänker du ska hända de närmsta två veckorna som ska få ryssarna att ändra sig?
TRUMP, han kommer jävlas med Sverige tillsammans med Putin. Watch.

Bra artikel: https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/feb/08/donald-trump-feminist-sweden-swedish

"What Donald Trump could learn from the feminist government in Sweden
Isabella Lövin"

Lövin är direkt underställd feminazin Wallström.

Men, naturligtvis kan jag ha fel. Mycket möjligt att Ryssland vill förödmjuka henne på hemmaplan.
Det är kutym vad beträffar Wallström.
Citera
2017-02-09, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnalFisting
Bra artikel: https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/feb/08/donald-trump-feminist-sweden-swedish

"What Donald Trump could learn from the feminist government in Sweden
Isabella Lövin"

Lövin är direkt underställd feminazin Wallström.
Den svenska feministmaffian drar sig inte för att ljuga:

Citat:
It should be self-evident that women have the right to make decisions about their own bodies. Yet throughout history, those in power – usually men – have tried to control women’s bodies.
https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/feb/08/donald-trump-feminist-sweden-swedish

Så det skulle vara så att amerikanska män, t.ex. Trump, påtvingar amerikanska kvinnor en restriktiv abortpolitik? Knappast. Kolla opinionsundersökningarna sammanställda på Wikipedia:

Citat:
Pew Research Center polling shows little change in views from 2008 to 2012; modest differences based on gender or age.
https://en.wikipedia.org/wiki/Abortion_in_the_United_States#By_gender.2C_age.2C_ party.2C_and_region

T.ex. Pew Research Center 2011-2012. Av männen ville 43% göra aborter olagliga, bland kvinnor 40%. Den skillnaden på 3 procentenheter ligger sannolikt inom den statistiska felmarginalen. Undersökningen av CBS 2003 visade också en skillnad på 3 procentenheter.

Den organiserade anti-abortrörelsen i USA drivs företrädesvis av kvinnor:

Citat:
Studies indicate that activists within the American anti-abortion movement are predominantly white and educated, with a majority of anti-abortion activism constituted by women.

[..]

A 2002 study by Carol J.C. Maxwell drawing on decades of survey and interview data of direct-action activists within the anti-abortion movement found that 99% of the sample was white, 60% was female, 51% had a college degree, and 29% were Catholic.

[..]

More recently, sociologist Ziad Munson studied the characteristics of both activists and non-activists who considered themselves anti-abortion. The anti-abortion activists of Munson's sample were 93% white, 57% female, 66% Catholic, and 71% had a college degree. Of non-activists who considered themselves anti-abortion, Munson found that 83% were white, 52% were female, 45% were Catholic, and 76% had a college degree.
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_pro-life_movement#Demographics

Osv, osv. Det är en radikalfeministisk myt att frågor som abortmotstånd skulle drivas av män. Trump har ungefär hälften av de amerikanska väljarnas stöd och ungefär hälften av de amerikanska väljarna är abortskeptiker.

Lövins tilltag är ett exempel på hur Sverige bedriver informationskrig mot den folkvalde amerikanska presidenten.
Senast redigerad av VarmaDrycker 2017-02-09 kl. 05:12.
Citera
2017-02-09, 05:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Den svenska feministmaffian drar sig inte för att ljuga:

https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/feb/08/donald-trump-feminist-sweden-swedish

Så det skulle vara så att amerikanska män, t.ex. Trump, påtvingar amerikanska kvinnor en restriktiv abortpolitik? Knappast. Kolla opinionsundersökningarna sammanställda på Wikipedia:

https://en.wikipedia.org/wiki/Abortion_in_the_United_States#By_gender.2C_age.2C_ party.2C_and_region

T.ex. Pew Research Center 2011-2012. Av männen ville 43% göra aborter olagliga, bland kvinnor 40%. Den skillnaden på 3 procentenheter ligger sannolikt inom den statistiska felmarginalen. Undersökningen av CBS 2003 visade också en skillnad på 3 procentenheter.

Den organiserade anti-abortrörelsen i USA drivs företrädesvis av kvinnor:

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_pro-life_movement#Demographics

Osv, osv. Det är en radikalfeministisk myt att frågor som abortmotstånd skulle drivas av män. Trump har ungefär hälften av de amerikanska väljarnas stöd och ungefär hälften av de amerikanska väljarna är abortskeptiker.

Lövins tilltag är ett exempel på hur Sverige bedriver informationskrig mot den folkvalde amerikanska presidenten.

Dessutom, varför skall USA finansiera aborter i andra länder. Inte deras problem.
Sedan kan man tycka att sveriges vice statsminister har andra saker att oroa sig över med tanke på situationen i Sverige. Än att massa kvinnor i U-Länder föder barn på löpande band.
Citera
2017-02-09, 10:47
Medlem
Men det verkar som hon slipper träffa Putin om man nu skall se något positivt i det hela. Ministermöte får väl anses som ok utan att riskera politikerkarriären. Löfvén aktar sig nog för att åka till Ryssland misstänker jag, åtminstone om han vill tas på allvar. <kontakter utrikesministrar emellan är nog viktiga även om Ryssland i övrigt är paria.
Citera
2017-02-09, 15:23
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Men det verkar som hon slipper träffa Putin om man nu skall se något positivt i det hela. Ministermöte får väl anses som ok utan att riskera politikerkarriären. Löfvén aktar sig nog för att åka till Ryssland misstänker jag, åtminstone om han vill tas på allvar. <kontakter utrikesministrar emellan är nog viktiga även om Ryssland i övrigt är paria.
Världens sämsta utrikesminister får träffa världens mest erfarna och särklass bästa utrikesminister det är nog så man får sammanfatta det. Kan tillägga redan nu att jag väntar med spänning på resultatet
Citera
2017-02-09, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo242DL
Världens sämsta utrikesminister får träffa världens mest erfarna och särklass bästa utrikesminister det är nog så man får sammanfatta det. Kan tillägga redan nu att jag väntar med spänning på resultatet
Nja Lavrov går ju numera i Putins ledband och anses som en svag och korrupt utrikesminister. Wallström är väl kanske inte mycket att hurra för men Lavrov slår hon i alla fall med hästlängder. Få ryska ministrar håller ju någon kvalité och Putin själv är ju katastrofen som leder gänget. Men Wallström får väl se om hon får ut något av mötet. Frostigare mellan Ryssland och Sverige kan det ju ändå inte bli.
Citera
2017-02-09, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nja Lavrov går ju numera i Putins ledband och anses som en svag och korrupt utrikesminister. Wallström är väl kanske inte mycket att hurra för men Lavrov slår hon i alla fall med hästlängder. Få ryska ministrar håller ju någon kvalité och Putin själv är ju katastrofen som leder gänget. Men Wallström får väl se om hon får ut något av mötet. Frostigare mellan Ryssland och Sverige kan det ju ändå inte bli.

Förstår att du har ett stort har mot Putin och Ryssland, men om man släpper det åt sidan och kollar på utrikesministrar rent objektivt, så är väl Lavrov en av de allra främsta och effektivaste på 2000-talet? Skulle hävda den mest framstående och han får ju beröm från alla håll och kanter, även amerikanska administrationen.

Wallström? Säger/gör vissa bra saker men väldigt ojämn, har hon över 30-40% förtroende i Sverige tro?
Citera
2017-02-09, 21:17
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Lavrov hade jag förtroende, till och med respekt, för ända fram tills dess att Ryssland invaderade Ukraina och Lavrov då började basunera ut Kremls propaganda helt utan att nyansera eller tona ned de rena fantasifoster till foliehattsteorier som kanaler som RT och Sputnik kokat ihop.

Tydligen håller han fortfarande på i samma stil. Och idag kom en artikel i DN, som visar hur odiplomatiskt han betedde sig på ett möte med EU:s utrikesministrar hösten 2014. Visserligen tycker jag att Margot Wallström förtjänar mothugg och kritik, men artikeln refererar vad Lavrov sade angående Ukraina:
Citat:
Därpå inledde Lavrov en trettio minuter lång utläggning som gick ut på att det hade begåtts en fascistisk statskupp i Kiev. Lavrov riktade en rad tidigare kända beskyllningar mot den ukrainska sidan.

– Det blev en lång tirad som kunde ha varit hämtad från den ryska propagandakanalen RT. Denna filibustertaktik (att dra ut på tiden) blockerade effektivt det svenska försöket att få till stånd en konstruktiv dialog, säger en DN-källa.
https://unvis.it/dn.se/nyheter/sverige/wallstroms-forra-mote-med-lavrov-en-kalldusch

Kort och gott går det inte (längre) att lita på vad karln säger. De senaste åren har han degraderat sig själv till en pajas.
Citera
2017-02-09, 22:00
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Lavrov hade jag förtroende, till och med respekt, för ända fram tills dess att Ryssland invaderade Ukraina och Lavrov då började basunera ut Kremls propaganda helt utan att nyansera eller tona ned de rena fantasifoster till foliehattsteorier som kanaler som RT och Sputnik kokat ihop.

Tydligen håller han fortfarande på i samma stil. Och idag kom en artikel i DN, som visar hur odiplomatiskt han betedde sig på ett möte med EU:s utrikesministrar hösten 2014. Visserligen tycker jag att Margot Wallström förtjänar mothugg och kritik, men artikeln refererar vad Lavrov sade angående Ukraina:

https://unvis.it/dn.se/nyheter/sverige/wallstroms-forra-mote-med-lavrov-en-kalldusch

Kort och gott går det inte (längre) att lita på vad karln säger. De senaste åren har han degraderat sig själv till en pajas.

Lavrov med sitt stela sätt att återge Kremls lögner påminner mig en hel del om "Mr. Njet" som Gromyko blev känd för. Jag kan tänka mig att det inte är så lätt att diskutera sakfrågor med honom då han befinner sig i en helt annan värld. Det ska istället fokuseras på NATO och de närliggande ländernas "hot" och vad Ryssland då kan "tvingas" göra om de inte gör som Ryssland vill. Det handlar om att tala till varandra, inte med varandra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in