Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Om Assad har några problem med Israel kan han försöka attackera Israel för att ge igen. Det skulle vara ett lustigt 6 timmars krig. Assad är så körd, om han ens lever längre.
Jag trodde bara det bara var typ propaganda-judar som Wolodarski och de riktigt hardcore-sionisterna som resonerade sådär.
Och jag hoppas verkligen att Assad & Putin är för smarta för starta någonting som med största sannolikhet är exakt vad sionisterna vill.
13 January i år och sionisternas slog Mezzeh Airbase i Damascus, en hubb för SAA soldater (som bekämpar ISIS, tok-jihadister men det kan ingen ha missat att de är, men varför håller Israel på sådär?
http://www.presstv.ir/Detail/2017/01/13/506054/Syria-Israel-military-airport-declaration-of-war
Analysen i Press TV var rätt genomgående och väl också kan ses som svar på det du skrev nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Angående kurderna kan inte något land acceptera de kurdiska terroristerna. Det är som att gå med på ISIS kalifat, eller om IRA fått en egen stat. Kurderna är svaga på alla sätt. Militärt, politiskt, ekonomiskt. De är även få i Syrien.
Kurder i krig.. USA har väl erkänt dem, och de har tveklöst allierat sig med Israel och blivit utlovade en landbit när Syrien är balkaniserat/söndrat och härskat.
Med USA & terrorstaten Israel i ryggen så är de att räkna med både militärt, politiskt och ekonomiskt, trots att de är svaga kurder (haha) i övrigt.
Sen ska man aldrig alliera sig med sionisterna. Även om de är ett folk utan land, så är det dömt att misslyckas, även om deras gränsområde är på samma gränsområde som Israel har i sitt intresseområde. (Se: Greater Israel Project)
Global Reaserch.ca - Why A Kurdish Enclave in Syria Is a Very Bad Idea
De räknar troligen kurderna som allierade i framtida (nära?) krig mot Iran också, så de är en Joker i leken att räkna med ett tag, tror jag. The Kurds.