2017-02-07, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag undrar också om det är nått sånt.
Känns lite fel att karin götblad eller vad hon nu heter står och pratar om vem som gjort detta innan man ens vet vad det är som har hänt.
False flag?
Citera
2017-02-07, 22:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag undrar också om det är nått sånt.
Känns lite fel att karin götblad eller vad hon nu heter står och pratar om vem som gjort detta innan man ens vet vad det är som har hänt.

Vad då känns fel?!?!?
Fast om hon är hans chef (Götblad är väl länspolismästare i U-a?) så är det väl möjligt att hon vet något mer än vad "man" vet. Hon ska väl rimligen veta mer än vad "man" vet?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-02-07 kl. 22:20.
Citera
2017-02-08, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnalFisting
Juggar är värdelösa. Kriminella hela högen.
Löfte? Jag sa att han förtjänar ett nackskott. Säkert någon annan Babbe som ombesörjer det.
Absolut, vill jag se några polismord i Sverige. Kanske blir en wake-up call. Gråter inga tårar över ett juggesvin, tyvärr.

Så en av våra mest framgångsrika poliser ska agera som wake-up call istället för att fortsätta vara en grym polis som faktiskt får fatt i folk? Verkar som att denna polis inte har sovit ett dugg utan gör precis det han ska göra och lyckas med det dessutom.
Citera
2017-02-08, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
False flag?
postat av Kallas:
Jag känner inte till ett dugg om denna polis men vill bara påpeka att det finns dom som [inte tycker om Jale]. OBS att jag inte tar ställning:
https://polisen112sverige11414.wordp...-hamid-karzai/
Citat: "Jasmin Poljarevic alias Jale Poljarevius (muslim) – Kriminell horunge som främjar narkotikaorganisationen CIA och heroin Baronen Hamid Karzai".
Citat: "Nedan ser Ni den kriminelle horungen Jasmin Poljarevic, 1964-10-21, som sålde sin själ och sin mor Veronika Poljarevic, 1927-06-26, för att bli svensk polis som begår grova brott."

George Webb i USA, som leder en privatutredning om Clinton Foundation, DynCorp, CIA(Mossad) och deras olje-, knark-, vapen-, organ- och barnsexhandel, hävdar att sprängningen av Jale Poljarevius bil var en varning från "franchisetagare" under DynCorp [alltså med inblandning av CIA och Mossad] för att hålla tyst om saker som kan avslöja mer om DynCorps illegala internationella politik och handel:
https://youtu.be/XTn9JtZXEtg
Citera
2017-02-08, 12:18
Medlem
Haha, den var kul!

__________________________________________________ ______________________________

Nej, men allvarligt. Kan man ha förstorat upp denna händelse medialt för att på så sätt öka kårens befogenheter gentemot kriminella? Är det den "vändningen" som Eliasson (eller var det Ygeman, blandar ihop dem) pratade om? Opinionsbildning i maktens [åsikts]korridorer?
Senast redigerad av P-o-beln 2017-02-08 kl. 12:22.
Citera
2017-02-08, 15:03
Medlem
Carin Götblad uttalar sig om händelsen.

http://www.unt.se/nyheter/uppsala/gav-sig-pa-fel-person-om-man-ville-skrammas-4534456.aspx

Citat:
– De gav sig på helt fel person om de ville skrämmas.

Så kommentar regionpolischef Carin Götblad nattens händelse då en polischef i Uppsala fick sin bil sprängd utanför sitt hus i Täby.

Citat:
Att polisen efter sådana här händelser skulle övergå till en mindre offensiv taktik gentemot exempelvis kriminella gäng och organiserad brottslighet förnekar hon.

– Vi kommer inte att backa, säger Carin Götblad.
Citera
2017-02-08, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vad då känns fel?!?!?
Fast om hon är hans chef (Götblad är väl länspolismästare i U-a?) så är det väl möjligt att hon vet något mer än vad "man" vet. Hon ska väl rimligen veta mer än vad "man" vet?

Hon ska inte spekulera och prata med media förens de vet vad som exploderat.
Hon sa de inte vet vem som ligger bakom men då ska man inte gissa när man pratar med media.

Saknar de som kallt kan säga ja nej eller det går vi inte ut med.
Citera
2017-02-08, 22:47
Medlem
Citat:
Hon ska inte spekulera och prata med media förens de vet vad som exploderat.
Hon sa de inte vet vem som ligger bakom men då ska man inte gissa när man pratar med media.

Saknar de som kallt kan säga ja nej eller det går vi inte ut med.

Nja fast rimligtvis ser de väl om det är något som ska uppfattas som mer eller mindre professionellt och om det direkt kan kopplas till något ärende den aktuella polisen varit involverad i. På regionnivån har de väl ev tilläggsinformation om det finns anmälningar på intern rapportering om polismannen tagit emot hot eller blivit utsatt för några incidenter som kan ha samband med tidigare gjorda ingripanden? (Dvs den typ av rapportering av incidenter som var för sig väl inte är åtalbart men som tillsammans kan utgöra trackasserier eller övergrepp i rättsak om syftet synes vara att påverka).

Eller om det verkar vara gjort av glin som tycker det är kul att annars stjäla fälgar och liknande just från poliser?

För övrigt ser jag inte i artikeln från UNT att hon gissar i någon riktning. Hon uttalar sig tämligen generellt. Hon påstår inte att det är utfört av någon gruppering inom organiserad kriminalitet, hon besvarar en tämligen infantil fråga från reportern om polisen kommer att backa från ingripanden mot organiserad kriminalitet.
Tycker du att alternativen "Jag vet inte" eller "Det kommenterar jag inte" skulle ha ingett mer förtroende som svar på den specifika frågan (frågan redovisas jui sättet hon yttrar svaret)?
Götblad säger inte att det är kopplat till organiserad kriminalitet.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-02-08 kl. 23:03.
Citera
2017-02-09, 09:34
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Nja fast rimligtvis ser de väl om det är något som ska uppfattas som mer eller mindre professionellt och om det direkt kan kopplas till något ärende den aktuella polisen varit involverad i. På regionnivån har de väl ev tilläggsinformation om det finns anmälningar på intern rapportering om polismannen tagit emot hot eller blivit utsatt för några incidenter som kan ha samband med tidigare gjorda ingripanden? (Dvs den typ av rapportering av incidenter som var för sig väl inte är åtalbart men som tillsammans kan utgöra trackasserier eller övergrepp i rättsak om syftet synes vara att påverka).

Eller om det verkar vara gjort av glin som tycker det är kul att annars stjäla fälgar och liknande just från poliser?

För övrigt ser jag inte i artikeln från UNT att hon gissar i någon riktning. Hon uttalar sig tämligen generellt. Hon påstår inte att det är utfört av någon gruppering inom organiserad kriminalitet, hon besvarar en tämligen infantil fråga från reportern om polisen kommer att backa från ingripanden mot organiserad kriminalitet.
Tycker du att alternativen "Jag vet inte" eller "Det kommenterar jag inte" skulle ha ingett mer förtroende som svar på den specifika frågan (frågan redovisas jui sättet hon yttrar svaret)?
Götblad säger inte att det är kopplat till organiserad kriminalitet.

Jag såg inte intervjun i TV, men läste artikeln.
Jag tolkar det som att hon menar att offret har tillräckligt med skinn på näsan för att inte skrämmas från att fortsätta med brottsbekämpning.

Citera
2017-02-09, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag såg inte intervjun i TV, men läste artikeln.
Jag tolkar det som att hon menar att offret har tillräckligt med skinn på näsan för att inte skrämmas från att fortsätta med brottsbekämpning.

Ja ungefär så. Och mer generellt inom polisen antagligt. Frågan kan ha vinklats så. Hon beskriver att det generellt blivit vanligare att poliser mer av den typen av incidenter. På vissa håll har det rört sig om stenkastning och liknande vid utryckningar.
Citera
2017-02-09, 14:22
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ja ungefär så. Och mer generellt inom polisen antagligt. Frågan kan ha vinklats så. Hon beskriver att det generellt blivit vanligare att poliser mer av den typen av incidenter. På vissa håll har det rört sig om stenkastning och liknande vid utryckningar.

Granatattacken mot piketen med ett antal poliser har jag färsk i minnet.
Killen var på plats, hans DNA fanns på granatsplitter, men han sa att han kan ha tagit i granaten som var någon annans så han friades...

Jag läste inte domen så noga, men det kändes fel för mig.

Jag hoppas dom hittar dom här djupingarna. Jag är helt övertygad att dom som gjort detta finns inom de cirklar som de flesta av oss skulle kalla "organiserad brottslighet". Sådant vill jag inte ha, även om det oftast inte drabbar mig.

Citera
2017-02-09, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Granatattacken mot piketen med ett antal poliser har jag färsk i minnet.
Killen var på plats, hans DNA fanns på granatsplitter, men han sa att han kan ha tagit i granaten som var någon annans så han friades...

Jag läste inte domen så noga, men det kändes fel för mig.

Jag hoppas dom hittar dom här djupingarna. Jag är helt övertygad att dom som gjort detta finns inom de cirklar som de flesta av oss skulle kalla "organiserad brottslighet". Sådant vill jag inte ha, även om det oftast inte drabbar mig.

Ja där kan också aktiviter av mer trivial karaktär, om sett var för sig, ha sitt ursprung. Men om man samlar rapporeringarna om dessa "skithändelser" (som kanske t. o. m. inom myndigheter av överordnade och kollegor som bagateller som bara är att glömma) så kan det ju finnas ett mönster. Det är ju inte bara poliser som drabbas, det är väl socialtjänstemän (det var väl någon kommun i södra stockholm där man gett sig på handläggarna i något ärende). akoholtillståndshandläggare och lite av varje även om Poliser väl drabbas mer för att de helt enkelt har mer med den sidan av "allmänheten" att göra.
Sedan borde kanske heller, rationellt sett, inte det tyngre klientelet vara förtjust i heller om det skulle vart yngre glin som ägnat sig åt vad de ser som sattyg.

Det är lika som jag irriterade mig påvad jag tyckte lät som ett romantiserande nostalgiskt filosoferande från Tomkins om att få jobba på lokal nivå och prioritera brott mot liv och hälsa. Faktura bedrägerierna som man sket i under flera år, och som försvårade för mpnga småföretagare som fick strypta krediter m.m. till följd av att motparten gick till KFM för betalning av något som vare sig beställts och ofta inte levererats. Det är väl ofta kopplat till organiserad brottslighet, där intäkterna samlas in nationellt och inte begränsas till någon lokal kommun, och där våldbrotten följer med när pengarna ska fördelas och "investeras" men det såg man under många år som skitbrott, dels för mängden och att de per falsk faktura "bara" rörde sig om ett par tusen. Fast mängden blir ju mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in