2017-02-06, 23:55
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Problemet med ditt barnsliga tänk är att poliser tenderar att blir värre och värre maktmissbrukare mot vanligt folk ju mer makt de får att djävlas med kriminella.

Det får stå för dig, mitt barnsliga tänk innebär att vi behöver tuffare poliser eftersom kriminaliteten i samhället redan lagt ribban på våldsanvändningen. Daltandet med dessa kräk vinner bara de kriminella på.
Ibland undrar jag om du ens lever o bor i Sverige, när behandlar polisen (vanligt folk illa) är det AFA demonstrationer du tänker på. Personligen har jag inget o frukta av polisen och har därför heller inte råkat ut för något. Har man dock orent mjöl i påsen får man fan skylla sig själv.
Polisförakt finns bara i den del av befolkningen som på ett eller annat sätt är kriminella.
Citera
2017-02-07, 00:18
Medlem
JussiBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ja, de agerar även på småbrott. Jag har själv blivit jagad av en polisbil för att jag inte hade lyse på cykeln.

När det gäller Gottsunda så är det Uppsalas ghetto nummer ett. De som åkte dit har garanterat gjort sig skyldiga till annat också.

Jag håller med. Dock har jag aldrig blivit vare sig stoppad eller jagad när jag cyklat runt i G-sunda. Och det gör jag varje dag. Men dom har helt klart punktmarkerat gottsunda och gränby på sistonde. Med gott resultat. Men att lappa folk utal lysen gör knappast området tryggare för oss som bor här. Sånt är bara löjligt.
Citera
2017-02-07, 00:50
Medlem
trojaners avatar
Götblad såg mer än vanligt uppriven ut i TV angående detta och bekräftade att Sverige numera är maffierat all over. Vad ruttet det måste kännas att som småföretagare få besök av "beskyddare" innan man ens nått break even. Feeling the berikning
Senast redigerad av trojaner 2017-02-07 kl. 00:53.
Citera
2017-02-07, 02:28
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Det är ju så Polisen gör när dom verkligen börjar tråkar sig mot buset.
Kolla däck, Felparkeringar, Vindrutetorkare, Säkerhetsbälte osv. Allt för att provocera och kanske få någon pajas att snacka.

Exakt detta är mycket bra, tänk själv att få körförbud eller ombesiktning.
Detta kommer defenitivt att lösa allt tack!

Kanske hot om indraget kk oxo hjälper till?

Kommer på mer o mer faktiskt, säger bara en sak, BÖTER kan man dra på lönen oxo!
Senast redigerad av Kakksakker 2017-02-07 kl. 02:31. Anledning: kom på mer:
Citera
2017-02-07, 04:05
Medlem
...
Citera
2017-02-07, 04:12
Medlem
Goggandas avatar
Fan, vad många blev glada av den händelsen. Jag, som började tycka om Flashbacken. What gives?
Citera
2017-02-07, 08:29
Medlem
-Andreas-s avatar
Ja.
Som skrivits, det finns förakt.
Men det finns olika, det finns polisförakt, politikerförakt och myndighetsförakt, tre exempel.

Polisen är the good guys som enbart utför sitt arbete, deras arbetsgivare Rikspolisstyrelsen - en myndighet - kan man ha åsikter om och deras chef Eliasson.

Politikerna har satt Eliasson där han är.
"Vi" har satt politikerna där de är.

Men.
Springer man en polismans hus/bil/brevlåda/vadsomhelst i luften... ja, då har man inte riktigt begripit hur ett samhälle fungerar - och ska heller inte vara del av det.
(Det får tolkas fritt.)

Ja.
De får rösta fram rätt Rikspolisstyrelse/chef medelst valsedeln som oss andra vart fjärde år, så att deras hasch eller vad det nu handlade om, blir lagligt.

Så tar man bort sådan brottsbekämpning och samhällsbörda. (Ett hypotetiskt ex.)

Don't shoot the messenger.

Polisen har redan för mycket att göra, samma som resten av de viktigaste delarna av samhället (SOS/Räddningstjänsten, Sjukvård, skolan, osv)

Jo, jag menar.
Man knäpper ju inte läraren för att denne - måste - lära ut religion, eller vad man nu inte håller med om, pga dumma arbetsgivare.
Citera
2017-02-07, 10:12
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
nu är ju iofs medellivslängden för kriminella i sverige avsevärt lägre än för gemene man
tycker bara att det är lite löjligt med denna storm, i andra länder är poliser maskerade pga rädsla för vedergällning , då kan man prata om utsatthet...

men här....

Nej enstaka döingar påverkar inte nämnvärt medellivslängden i det kriminella kollektivet. Deras mödrars nativitet är hög det finns äldre brorsor och yngre brorsor och ännu yngre brorsor. Samt även systrar som blir som sin mor kossor för ytterligare kusiner att födas in i det eviga kriminella kretsloppet.
Citera
2017-02-07, 10:24
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorCarl
Spännande utveckling!

Ju fler politiker, poliser och journalister som angrips - desto fortare sker någon förändring.

Förändringen är väl att maktbalansen mellan buset och snuten har ändrats radikalt.
Att lämna en liten sprängladdning hemma hos snuten har ett klart budskap
We own the cops
Svaret från polisen är nog att sätta in fler civila utredare och anställa mer dialogpoliser
Citera
2017-02-07, 14:43
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sormlandnanstans
Svenska polisen är ett skämt vardag i andra länder. Jobbar man som polis så får man ta risker o det vet dom om. Tycker inte skit synd om dom/familjen. Leken tåla brukar det heta..

precis vad jag menar
Citera
2017-02-07, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Förändringen är väl att maktbalansen mellan buset och snuten har ändrats radikalt.
Att lämna en liten sprängladdning hemma hos snuten har ett klart budskap
We own the cops
Svaret från polisen är nog att sätta in fler civila utredare och anställa mer dialogpoliser

Dom har väl iofs gjort liknande grejer tidigare också. Var det inte ett MC gäng som sprängde en Åklagares hus för ett antal år sedan? Har för mig att det var runt 2006, kommer inte ihåg exakt men jag hade nyligen tagit studenten, så ca 10 år sedan.

Edit:

Tänkte på detta.

Citat:
Det var i november 2007 som någon placerade en bomb utanför åklagare Barbro Jönssons hus i Trollhättan. Jönsson arbetade med en förundersökning där medlemmar ur Brödraskapet Wolfpack var inblandade.

Nu döms en 24-åring till fyra och ett halvt års fängelse i hovrätten. Det är en skärpning av straffet med ett år jämfört med domen i tingsrätten. Polis och åklagare kopplade tidigt 24-åringen till Wolfpack.

Fast det finns visst fler exempel.

Citat:
Sex år för attentat mot åklagare

Publicerad 2007-08-09

En 20-årig man som åtalats för attentat mot en åklagare i Stockholm dömdes på torsdagen av Stockholms tingsrätt till sex års fängelse.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-02-07 kl. 14:56.
Citera
2017-02-07, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostplump
En liten undran..... Det är inte så att tex. en flaska reservdäck på burk rullat fram emot kupevärmaren och sen exploderat? Small inte bilen på morgonen?

Jag undrar också om det är nått sånt.
Känns lite fel att karin götblad eller vad hon nu heter står och pratar om vem som gjort detta innan man ens vet vad det är som har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in