2017-02-09, 06:54
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nä, hans siffror kan på sin höjd beskrivas som okey.
Och varför jag diskuterar denna är för vissa påstår siffrorna är fantastiska, och svaret är nej det är dom inte, inte ens nära.

Och Obama hade liknande/bättre siffror när han avslutade sin president period än Trump, så får du lite perspektiv.
Och en nytillsatt president brukar ha sin högsta procent där, om nu inte krig och terror sker, då får man en tillfällig spik när befolkningen enas bakom sin president och emot hotet.
Jag förstår att du har någon sorts blockad så att du inte kan ta in sådant här. Den här pollen speglar Trumps trovärdighet kontra MSM, och den är ganska talande.
2017-02-09, 06:56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag förstår att du har någon sorts blockad så att du inte kan ta in sådant här. Den här pollen speglar Trumps trovärdighet kontra MSM, och den är ganska talande.
Det är fortfarande inga fantastiska siffror, så pratar du om att jag inte kan ta in saker, humor!!!
2017-02-09, 06:58
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det är fortfarande inga fantastiska siffror, så pratar du om att jag inte kan ta in saker, humor!!!
Ska hjälpa dig:

Citat:
The numbers split along party lines, with nearly 9 in 10 Republicans saying the Trump administration is truthful, compared with more than 3 in 4 Democrats who say the opposite.
The Emerson poll found that 69 percent of Democrats think the news media is truthful while 91 percent of Republicans consider the Fourth Estate untruthful.
2017-02-09, 07:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ska hjälpa dig:
Får göra ett inlägg som är ett svar till dig varje gång du svarar mig ifrågan, så slipper jag svara dig mer.

Och det är varje gång du tar upp Trumps fantastiska siffror, så kommer fakta och visar så är inte fallet.
Så mitt svar var gång du väljer och hinta om han siffror är så bra.
Så kommer svaret vara varje gång(oavsett om jag svarar eller inte), och det är att Trumps siffror är bara okey som det är nu mot tex Obama och en del andra presidenter, utan är i Bush klass.
Och det är övergripande Approval rating som president jag/vi(som det varit innan då) pratar om.
2017-02-09, 07:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Får göra ett inlägg som är ett svar till dig varje gång du svarar mig ifrågan, så slipper jag svara dig mer.

Och det är varje gång du tar upp Trumps fantastiska siffror, så kommer fakta och visar så är inte fallet.
Så mitt svar var gång du väljer och hinta om han siffror är så bra.
Så kommer svaret vara varje gång(oavsett om jag svarar eller inte), och det är att Trumps siffror är bara okey som det är nu mot tex Obama och en del andra presidenter, utan är i Bush klass.
Och det är övergripande Approval rating som president jag/vi(som det varit innan då) pratar om.
Återigen: Ämnet för dagen är Trumps trovärdighet kontra media. Klassiskt fall av kognitiv dissonans hos dig.
2017-02-09, 07:15
Medlem
bludderbladders avatar
Varje sk 'protokol" misstag Trump gör, är en vinst för oss dödliga och en förlust för Mohamed och alla med eventuella stavningsavvikelser, globalister och övriga kuksugare.

Det är ju verkligen så som Trump säger att tom en svagt läskunnig kan tolka de relevanta paragraferna angående Visa restriktioner. Och eventuell fördröjning gör bara Kvisslingars position allt svagare, och payback blir in double.

Ingen normal människa håller med Soros, Antifa och övriga kommunister som tur är och det visar sig nu tom i hjärntvättade kommunist Europa. LOL

Dessutom skönt med alla statistik experter härinne. Synd att ni aldrig haft rätt och aldrig kommer få rätt, så sug kuk.
Senast redigerad av bludderbladder 2017-02-09 kl. 07:18.
2017-02-09, 12:33
Moderator
Diagorass avatar
Intervju med den australiensiske journalisten John Pilger och det amerikanska valet och dess konsekvenser. Mycket kritik av etablissemanget i USA och en del intressanta frågeställningar tas upp om USA:s framtid. Mycket sevärd.

https://www.youtube.com/watch?v=Uuum5gsUapM
2017-02-09, 13:04
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Intervju med den australiensiske journalisten John Pilger och det amerikanska valet och dess konsekvenser. Mycket kritik av etablissemanget i USA och en del intressanta frågeställningar tas upp om USA:s framtid. Mycket sevärd.

https://www.youtube.com/watch?v=Uuum5gsUapM

Obehagligt att se en f.d oberoende vänsterintellektuell låter sig användas som nyttig idiot av Ryssland.
En bra påminnelse att Ryssland inte bara stöder högernationalister/vit maktgrupper i Europa (Trump/Le Pen/SD) och utan även av vänsterkritiker som Pilger och Chomsky för att destabilisera den liberal-demokratiska Västvärlden. Trump må vara en idiot som bara tänker på sig själv. Men smarta människor som Bannon, Le Pen, Pilger och Chomsky borde inse att deras intressen inte är samma som Putin som vill kaukausiera hela västeuropa och USA.
2017-02-09, 13:10
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Obehagligt att se en f.d oberoende vänsterintellektuell låter sig användas som nyttig idiot av Ryssland.
En bra påminnelse att Ryssland inte bara stöder högernationalister/vit maktgrupper i Europa (Trump/Le Pen/SD) och utan även av vänsterkritiker som Pilger och Chomsky för att destabilisera den liberal-demokratiska Västvärlden. Trump må vara en idiot som bara tänker på sig själv. Men smarta människor som Bannon, Le Pen, Pilger och Chomsky borde inse att deras intressen inte är samma som Putin som vill kaukausiera hela västeuropa och USA.

Det vill ju också Bannon och Le Pen?
2017-02-09, 13:24
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det vill ju också Bannon och Le Pen?

Bannon och Le Pen vill ha makt (vem fan vill inte ha det, inget att säga om) men de har också en politisk agenda i det att de vill återvända till ett förkrigsvärld där etniska minoriteter och bögar visste sin plats.
De vill alltså först destabilisera nuvarande ordningen för att sedan stabilisera och återinföra en modern variant av det auktoritära värden av anno dazumal. Putin skiter i detta han vill bara destabilisera, återerövra det "nära utlandet" och förvandla västeuropa och USA till svaga och splittrade halvdemokratier som idag Georgien, Armenien och Ukraina är.

Skrämmande hur väl han lyckats med detta, påminner mig om Persiens relationer med de grekiska stadsstaterna under 400-talet f. Kr.
2017-02-09, 13:30
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Jag tänker på nu, hur det går det får vi se.
Men det vanliga brukar vara att man sjunker sakta men säkert under ena perioden, och att det är saker som krig och terror som brukar ta upp siffrorna.
Det är svårt att sia om det på förväg. Jag tror att Bush den äldres approval rating gick upp från drygt 50% till 80% det första året. Alla presidenter är unika och Trump startar från en mycket låg nivå vilket gör det lite enklare att klättra upp och få en bra start.
2017-02-09, 14:50
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
NirvanA skrev

Varför har Sessions dragit ut så mycket på tiden jämfört med många andra poster? Jag ser inte det kontroversiella när jag läser hans historik

Sessions godkänd nu 52 yea -47 nay

Enligt demokraterna så är Jeff Sessions en kvinnohatande sexist och rasist. Några kommentarer från ledande demokrater:

Sen. Elizabeth Warren, D:

If Jeff Sessions makes even the tiniest attempt to bring his racism, sexism & bigotry into @TheJusticeDept, he'll hear from all of us.

And you better believe every Senator who voted to put Jeff Sessions’s radical hatred into @TheJusticeDept will hear from all of us, too.

Sen. Chuck Schumer, D:

Schumer to @maddow: "When Jeff Sessions was passed it turned my stomach...He doesn’t belong there and I think a lot of Republicans know it."

https://twitter.com/kylegriffin1/status/829532369908424704

Ansiktsuttrycket på Rachel Maddow.

Sen. Joe Manchin, D röstade för Jeff Session. Sally Kohn på CNN funderar på att dra till West Virginia:

Extremely tempted throw my family in the car, move to West Virginia and spend the next 23 months doing everything possible to unseat Manchin

https://twitter.com/sallykohn/status/829531589084340226

Det kommer att bli mycket gnällande på Sen. Joe Manchin nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in