2017-02-08, 09:13
Medlem
En av Sveriges mest hatade personer. Falskt hyllad och utnyttjad av vänsterfundamentalister. Extremt uppmärksamhet- och kändisskapsbehov. Ohämmad lögnare och vänsterpopulist. Sveriges skam i hela världen.

Han går direkt till helvetet och kommer nog aldrig komma därifrån heller. Nu ska jag skita.
Citera
2017-02-08, 09:26
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
För all del, jag är inte den som pinkar på nån grav utan personen har förtjänat det så R.I.P Rosling men var han känd för något mer och innan den där flyktingvågen 2015?
Han var extremt känd inom sitt område. Förmodligen den mest kände.
Citat:
Han gick upp på scen inför ett helt Globen fullt med PK-Folk anno 2015 och berättade att SD hade den bästa lösningen på invandringen, och folk jublade men fattade aldrig kopplingen där i Globen.
Jag såg också den där galan och började gapskratta, vilken trollning på ett sätt som bara erfarna föreläsare kan göra!
Citat:
Gillar inte när han började dunka foten och det där i dansk TV.
Sen "Professor i Internationell Hälsa" jag vettefan, han kändes ändå som en nån propaganda-nisse även om det inte var Arnstad klass.
Länk: Aftonbladet: 4 Gånger Hans Rosling berörde oss ..inte för jag håller med Aftonbladet direkt..

Finns bara en professor som är folklig och det är Leif.
Han blev lite av en propaganda-nisse på slutet, han kom att användas som politiskt slagträ och passade naturligtvis på att utnyttja ett mer allmänt rampljus att torgföra statistisk men även egna slutsatser och förslag på lösningar.

Jag har själv ätit middag med mannen innan hans mediala genombrott och han är precis lika underhållande och diskussionslysten i verkligheten som i mediala framträdanden. En oerhörd personlighet som lyste upp rum var helst han klev in. Däremot delar jag inte alla hans åsikter men det är en annan sak.
Citera
2017-02-08, 09:35
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Rosling var media och vänsterns lilla gullepojk till han sa "Jimmie Åkesson har rätt".

Sen var det slut med karriären, cancer eller ej.

R.I.P

Nej det påverkade inte hans karriär. Han hade en internationell karriär som inte påverkades ett skit av vad åsiktsmånglarna här i Ankdammen tyckte.
Citera
2017-02-08, 09:55
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friskytt
Sitter ni här o gråter över en död nazist. Patetiskt!

What? Rosling var ju inte nazist. Gör om, gör rätt.
Citera
2017-02-08, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Var det inte denne Rosling som i ett infantilt föredrag på youtube hävdade att afrika får det toppen, bara alla får tvättmaskin?

Barnsligt och lite goddag yxskaft på den, men lite kul var det ju.

Goddag yxskaft på dig menar du, som inte förstod andemeningen i jämförelsen med tvättmaskinen.
Citera
2017-02-08, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friskytt
Hjälpa på plats = nazism. Detta vet alla progressiva goda antirasister.

Att Sverige drar ned på utlandsstöd för klara horderna av kolonisatörer här samtidigt som vi lägger dubbelt så mkt pengar på dessa jämfört med UNHCR budget för övriga 65 miljoner på flykt i övriga världen är hårresande.... men du har rätt.. att påpeka det är nazistiskt.

Vila i frid Rosling.
Citera
2017-02-08, 13:03
Medlem
dxdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det verkar stämma, han hade bukspottkörtelcancer. Han blev inte lika populär bland vänstern efter han sa att Jimmie Åkesson haft rätt. Det blev faktiskt väldigt tyst om honom i media efter det, föga förvånande.

https://m.gapminder.org/news/sad-to-...-this-morning/

Å andra sidan sammanfaller Hans Roslings radiotystnad någorlunda hyffsat med ungefär när han kan ha fått diagnosen. Har ju en viss förståelse för om man väljer att prioritera annat än att jobba på när man fått en dylik diagnos.

Eller så kanske det är en kombination.
Citera
2017-02-08, 13:53
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dxdt
Å andra sidan sammanfaller Hans Roslings radiotystnad någorlunda hyffsat med ungefär när han kan ha fått diagnosen. Har ju en viss förståelse för om man väljer att prioritera annat än att jobba på när man fått en dylik diagnos.

Eller så kanske det är en kombination.
Eller så var det som en av hans medarbetare sa på radio i morse - Hans Rosling jobbade på.
Citera
2017-02-08, 14:32
Medlem
Alla kommer ihåg Hela Sverige Skramlar med Hans Rosling, en riktig sektledare RIP
Citera
2017-02-08, 15:13
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zxcvbnm098
Alla kommer ihåg Hela Sverige Skramlar med Hans Rosling, en riktig sektledare RIP
https://www.youtube.com/watch?v=pHEsjQEsVyk
Citera
2017-02-08, 15:26
Medlem
Kommer att vara saknad av många - och behövd av ännu fler!
Citera
2017-02-08, 16:09
Medlem
dxdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Eller så var det som en av hans medarbetare sa på radio i morse - Hans Rosling jobbade på.

Jasså? Det hade jag inte hört. Kudos åt honom. Jag hade nog inte gjort samma val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in