Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetarbroder
För all del, jag är inte den som pinkar på nån grav utan personen har förtjänat det så R.I.P Rosling men var han känd för något mer och innan den där flyktingvågen 2015?
Han var extremt känd inom sitt område. Förmodligen den mest kände.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetarbroder
Han gick upp på scen inför ett helt Globen fullt med PK-Folk anno 2015 och berättade att SD hade den bästa lösningen på invandringen, och folk jublade men fattade aldrig kopplingen där i Globen.
Jag såg också den där galan och började gapskratta, vilken trollning på ett sätt som bara erfarna föreläsare kan göra!
Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetarbroder
Gillar inte när han började dunka foten och det där i dansk TV.
Sen "Professor i Internationell Hälsa" jag vettefan, han kändes ändå som en nån propaganda-nisse även om det inte var Arnstad klass.
Länk: Aftonbladet: 4 Gånger Hans Rosling berörde oss ..inte för jag håller med Aftonbladet direkt..
Finns bara en professor som är folklig och det är Leif.
Han blev lite av en propaganda-nisse på slutet, han kom att användas som politiskt slagträ och passade naturligtvis på att utnyttja ett mer allmänt rampljus att torgföra statistisk men även egna slutsatser och förslag på lösningar.
Jag har själv ätit middag med mannen innan hans mediala genombrott och han är precis lika underhållande och diskussionslysten i verkligheten som i mediala framträdanden. En oerhörd personlighet som lyste upp rum var helst han klev in. Däremot delar jag inte alla hans åsikter men det är en annan sak.