2017-02-07, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Klart att det finns belägg att Trump har full koll. Du har ju skrivit det flera gånger.
Men börjar du tvivla lite nu, går inte att svara på helt säkert nu.
Om dina teorier stämmer...
Men om dina teorier inte stämmer....

Min teori är att media, oavsett vad beslutet blir i högsta domstolen, kommer att tala om vad beslutet blev.
Sen kommer mängder av människor att ifrågasätta beslutet.
Är det trumpfansen som går bananas kommer de antagligen att slå fast att Gud hjälpte dom och Trump är den störste någonsin och att media ljög eller så kommer de att tala om att media och domarna är i maskopi för att största den störste presidenten någonsin och att media och domstolar därför måste bekämpas, de värsta människorna som någonsin funnit, bad people, worst ever.

Oavsett vad beslutet blir kommer motståndarna till bannbullan att tycka att bannbullan är oamerikansk, fel och gynnar IS. Demonstrationer och protester kommer att fortsätta. Media kommer att fortsätta skildra dess protester och fortsätta granska om Trump gör det bästa för folket, hela folket.

Nu har i vart fall public service i USA publicerat hela listan över sådant som Trumps anhang menar kanske var terrorattentat runt om i världen som media runt om i världen kanske i några fall inte rapporterat tillräckligt mycket om.
Malmö finns med på listan över orter som är terrordrabbade, precis som Paris och Nice
http://www.npr.org/2017/02/06/513777052/trump-says-media-fail-to-report-terrorist-attacks-white-house-promises-list
Inte konstigt att Trump vill stänga ner Public service eftersom de och andra media haft ifrågasättande synpunkter på listan och bristen på mediebevakning.

Klart jag tror på mina teorier men så klart är jag inte 100 på det, men i alla fall väldigt övertygad 80+% skulle jag nog säga. Sen är det så klart även som du säger. Skulle det bli så som jag skrivit så kommer man ändå aldrig vara 100 säker på att min teori är rätt. Då skulle det krävas att alla öppet skulle erkänna det, vilket aldrig kommer att ske.

Det kan ju sådana som du gottas åt då i så fall, och ytterligare försöka visa er makt och förnedring mot oliktänkande. Det är du som är den onde, inte jag även om du inte förstår det själv.
Citera
2017-02-07, 12:05
Medlem
Citat:
Det har jag anat, du är helt enkelt förälskad eller frälst. Då får väl fakta och logik komma som en överraskning när väl förälskelsen går över.

Ja och det har jag skrivit tidigare med att om det nuvarande beslutet aldrig kommer att ändras mer under Trump, så är det för mig visat att Trump är mer galen och omedveten än jag trodde, men det kommer inte att ske
Citera
2017-02-07, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Ja och det har jag skrivit tidigare med att om det nuvarande beslutet aldrig kommer att ändras mer under Trump, så är det för mig visat att Trump är mer galen och omedveten än jag trodde, men det kommer inte att ske

Och det är du nu 69 % säker på?
Citera
2017-02-07, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poechali
Public Service-kanalerna fungerar inte som i sverige. De drivs självständigt med frivilligt insamlade medel, donationer och statliga bidrag. Trump skall stoppa de statliga bidragen, vilket innebär att verksamheten kan fortsätta om de får in pengar på de andra sätten.

USA har ett skattesystem där flera typer av donationer ger skatteavdrag. Så är det inte här. Frågan är väl om program som "Uppdrag Granskning" fungerar i USA. Möjligen tilltalar det ärliga företag!
Citera
2017-02-07, 12:12
Medlem
Citat:
Och det är du nu 69 % säker på?

Haha nej 99
Citera
2017-02-07, 19:28
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Klart jag tror på mina teorier men så klart är jag inte 100 på det, men i alla fall väldigt övertygad 80+% skulle jag nog säga. Sen är det så klart även som du säger. Skulle det bli så som jag skrivit så kommer man ändå aldrig vara 100 säker på att min teori är rätt. Då skulle det krävas att alla öppet skulle erkänna det, vilket aldrig kommer att ske.

Det kan ju sådana som du gottas åt då i så fall, och ytterligare försöka visa er makt och förnedring mot oliktänkande. Det är du som är den onde, inte jag även om du inte förstår det själv.

Börjar fundera på om jag har alla hästar i stallet.
Vad är det för teorier du för fram ? Är det de om medias desinformation ?

Du får nog beskriva detta ordentligt. För jag får då fan inte ihop vad det är du vill föra fram.
Om nu media far med sådan osanning hela tiden den nya administrationen lägger fram sina "klara fakta"
Allt från publiken vid installationen till den eminenta terrornyhetslistan via Bowling Green-masakern.
Hur går dina teorier om media eller vad det nu är du har teorier om, ihop med detta ?
Är det media som ljuger ?
Citera
2017-02-07, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Börjar fundera på om jag har alla hästar i stallet.
Vad är det för teorier du för fram ? Är det de om medias desinformation ?

Du får nog beskriva detta ordentligt. För jag får då fan inte ihop vad det är du vill föra fram.
Om nu media far med sådan osanning hela tiden den nya administrationen lägger fram sina "klara fakta"
Allt från publiken vid installationen till den eminenta terrornyhetslistan via Bowling Green-masakern.
Hur går dina teorier om media eller vad det nu är du har teorier om, ihop med detta ?
Är det media som ljuger ?

Kort - Slutmålet är att avsätta en demokratiskt vald president med hjälp av sådana som har samma inställning som dig. Man kommer inte lyckas, snöbollen kommer inte bli tillräckligt stor.
Citera
2017-02-07, 20:21
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Kort - Slutmålet är att avsätta en demokratiskt vald president med hjälp av sådana som har samma inställning som dig. Man kommer inte lyckas, snöbollen kommer inte bli tillräckligt stor.

Tror jag får ge upp. Du är för smart för en sådan som mig.
Inser nu att de enkla frågor jag gav dig att besvara inte var på en tillräckligt hög nivå.

Så din teori handlar om att få en president avsatt. Eller har jag fel ?
Hur skall det gå till då ?
Kanske är läge att presentera dina teorier.
Citera
2017-02-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Tror jag får ge upp. Du är för smart för en sådan som mig.
Inser nu att de enkla frågor jag gav dig att besvara inte var på en tillräckligt hög nivå.

Så din teori handlar om att få en president avsatt. Eller har jag fel ?
Hur skall det gå till då ?
Kanske är läge att presentera dina teorier.

Min teori finns i inlägg 171 med slutmålet då, att få Trump avsatt. Känns meningslöst att diskutera den mer i nuläget, får ta det senare efter domen fallit och Trump fått rätt. Det är ju först då som reaktionerna från massorna som blint litar på media kommer att visa sig, alltså de reaktioner som jag tror media, kändisar, delar av rättsväsendet, stora företag osv nu tycks arbeta så febrilt för att de ska bli så stora som möjligt.
Citera
2017-02-08, 00:15
Medlem
Citat:
Min teori finns i inlägg 171 med slutmålet då, att få Trump avsatt. Känns meningslöst att diskutera den mer i nuläget, får ta det senare efter domen fallit och Trump fått rätt. Det är ju först då som reaktionerna från massorna som blint litar på media kommer att visa sig, alltså de reaktioner som jag tror media, kändisar, delar av rättsväsendet, stora företag osv nu tycks arbeta så febrilt för att de ska bli så stora som möjligt.

Prövningen i appelationsdomstolen pågår nu. sänds direkt
https://www.youtube.com/watch?v=DEK8FCBMkMQ
Citera
2017-02-08, 05:06
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Självklart måste media stå upp mot president Bannon och hans marionett Donald!
Citera
2017-02-08, 05:17
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Självklart måste media stå upp mot president Bannon och hans marionett Donald!

Så originellt av dig att påstå att Bannon är president.
Jag förstår inte den här nya vinkeln ni Libtards tar. Menar ni att det bara ska vara EN ledare = diktator som ska styra? Poängen med att anställa ett kabinett av folk är just att samla likasinnade och få ihop ett bra gäng som kompletterar varandra. Sen finns en officiell ledare.

Trump är en utomordentligt smart herre, att anta att han inte har en jävla massa att göra med vad som händer i USA nu är bara korkat. Han har berättat precis vad han vill under valkampanjen och då hade han inte Bannon.

Och ska Media stå upp mot Trump? Hahha med vadå, mer desinformation och lögner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in