Citat:
Ursprungligen postat av
PhantasyStar
Vi får helt enkelt vänta och se. Jag tycker det är tillräckligt med belägg för det utifrån vad jag skrivit, men sedan om det är så eller inte går inte att svara helt säkert på nu. Stämmer mina teorier så kommer Trump få rätt i domstolen och det kommer bli en helt ny nivå på hatet från media och massorna som litar blint på media efter det mot Trumpanhängare. Det kommer i så fall att märkas väldigt tydligt.
Pratat kommer då att gå åt det hållet att man ska försöka avsätta presidenten.
Klart att det finns belägg att Trump har full koll. Du har ju skrivit det flera gånger.
Men börjar du tvivla lite nu, går inte att svara på helt säkert nu.
Om dina teorier stämmer...
Men om dina teorier inte stämmer....
Min teori är att media, oavsett vad beslutet blir i högsta domstolen, kommer att tala om vad beslutet blev.
Sen kommer mängder av människor att ifrågasätta beslutet.
Är det trumpfansen som går bananas kommer de antagligen att slå fast att Gud hjälpte dom och Trump är den störste någonsin och att media ljög eller så kommer de att tala om att media och domarna är i maskopi för att största den störste presidenten någonsin och att media och domstolar därför måste bekämpas, de värsta människorna som någonsin funnit, bad people, worst ever.
Oavsett vad beslutet blir kommer motståndarna till bannbullan att tycka att bannbullan är oamerikansk, fel och gynnar IS. Demonstrationer och protester kommer att fortsätta. Media kommer att fortsätta skildra dess protester och fortsätta granska om Trump gör det bästa för folket, hela folket.
Nu har i vart fall public service i USA publicerat hela listan över sådant som Trumps anhang menar kanske var terrorattentat runt om i världen som media runt om i världen kanske i några fall inte rapporterat tillräckligt mycket om.
Malmö finns med på listan över orter som är terrordrabbade, precis som Paris och Nice
http://www.npr.org/2017/02/06/513777052/trump-says-media-fail-to-report-terrorist-attacks-white-house-promises-list
Inte konstigt att Trump vill stänga ner Public service eftersom de och andra media haft ifrågasättande synpunkter på listan och bristen på mediebevakning.