Citat:
Ursprungligen postat av
MR-Ganjalf
Hur gör ni med 81-84 rated spelare?
Nu när det är SBC som kräver det, men jag själv inte är intresserad av dem.
Bör man sälja lite spelare då? Menar vanligtvis går de på 750 (mer för 84) och nu kan man få 1200-3000 för dem.
Har en bra bit över 1000 spelare för jag köpt lite paket innan.
Har även Messi jag tänkt sälja när priset gått upp lite mer, 139k på banken och en del IF samt Mane investerade.
Så inte i akut behov av coins, men alltid kul att kunna tjäna extra.
Med andra ord, sälja eller spara tills det kommer SBC man vill göra?
Eller kanske sälja sen köpa tillbaka när priserna går ner igen?
Lite trött i huvet, men hoppas det inte blev för kladdigt.
Personligen orkar jag inte hålla på att sälja om det är mindre än 2k jag får för kortet. Där går min smärtgräns. Rätt som det är kommer det en SBC som får ett av korten jag sålt att sticka iväg till 10k, eller att jag behöver kortet till SBC. Det får vara som det är.
Ta Rio Ferdinand SBC som släpptes ikväll. Hade alla kort jag behövde i klubben för att lösa den, men började kika smått på att ersätta dem så jag har dem för framtiden. Inte United och Hammers-kort då såklart, som jag förstår fått en bump över hela linjen ikväll. Men däremot obetydliga kort i PL och Calcio som jag använde för att klara Rio-SBC. Visar sig såklart att kort som förut gick till discard - Cedric, Pieters, Allen, Can, Leroy Fer, Ansaldi osv - alla fått en bump. Vilket innebär att jag skulle kunna sälja mina 200+ PL-kort till en 20-40% profit per kort. Men orka det, för att sen köpa in dem igen när hypen är över? Nä, för lite profit, för mycket jobb. Cred till den som orkar dock.
Ett tips för den som orkar är att söka på overall range på futbin på t.ex. 78, filtrera på PL sen sortera på pris. Då vet man vad lägsta pris man ska lägga sig på för att sälja sina spelare, om man inte orkar kolla manuellt spelare för spelare. Kan hända man missar någon hundring i profit per kort, men återigen - orka.