2017-02-07, 14:51
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Läste datumen nedanför på en sida, inget officiellt men det är datumen som den sidan tror det blir. Så det kan mycket väl bli så att Manés upgrade kommer i sista batchen om nästan en månad. Om den nu kommer. Sitter bara på en men hoppas verkligen det. Segt sitta och hålla upp kapital som man kunde investerat i annat.

Batch 1
10/02/2017 (Fri) 06:00pm UK

Batch 2
17/02/2017 (Fri) 06:00pm UK

Batch 3
24/02/2017 (Fri) 06:00pm UK

Batch 4
03/03/2017 (Fri) 06:00pm UK

Ok nice då vet man iaf, skulle ej förvåna om Mane kommer i sista batchen o sen blir hans if inte ens upgrade känns typiskt EA , men får hoppas. Tack för info
Citera
2017-02-07, 16:14
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Med tanke på att hans SIF med samma rating ligger på 450k och tidigare legat på runt 500k så känns det absolut värt det. Man får ju alltid tillbaks lite i paketen o så, med lite tur kan man komma undan billigt. Speciellt nu när det är 4 olika specialkort ute i pack.

Var inne och kollade nu, priserna på bland annat Toulouse ligger mycket billigare nu än tidigare. Senast jag kolla för kanske 2 veckor sedan låg endast den SBC:n på 60-70k. Nu är den nere på 36k. Jag har 9 av 20 lag kvar. Börjar beta av de resterande lagen nu
Jo sant. Men är kortet bra? Vanliga Lacazette är inte jättebra för mig men spelar han ju på lite udda position. Toulouse har sjunkit mer än 10k enbart pga. att Yago kom med i TOTT Gjort typ 7-8/20 lag nu.

Vad tror ni om priset på TOTT-Koulibaly? Köpa nu för 41k? För priset lär väl öka på orangea korten?
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2017-02-07 kl. 16:18.
Citera
2017-02-07, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Ok nice då vet man iaf, skulle ej förvåna om Mane kommer i sista batchen o sen blir hans if inte ens upgrade känns typiskt EA , men får hoppas. Tack för info

Om han får.. 79 till 82.
Vad kommer hams 82 otw bli då ?
Citera
2017-02-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JudasKiss77
Om han får.. 79 till 82.
Vad kommer hams 82 otw bli då ?

83
Citera
2017-02-07, 19:52
Medlem
Hur gör ni med 81-84 rated spelare?
Nu när det är SBC som kräver det, men jag själv inte är intresserad av dem.
Bör man sälja lite spelare då? Menar vanligtvis går de på 750 (mer för 84) och nu kan man få 1200-3000 för dem.

Har en bra bit över 1000 spelare för jag köpt lite paket innan.
Har även Messi jag tänkt sälja när priset gått upp lite mer, 139k på banken och en del IF samt Mane investerade.
Så inte i akut behov av coins, men alltid kul att kunna tjäna extra.

Med andra ord, sälja eller spara tills det kommer SBC man vill göra?
Eller kanske sälja sen köpa tillbaka när priserna går ner igen?

Lite trött i huvet, men hoppas det inte blev för kladdigt.
Citera
2017-02-07, 20:07
Medlem
Bara jag som blir konstant disconnectad från FUT nu?
Citera
2017-02-07, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perzoonify
Oh din jäkel, har gjort 23 försök att få Kanté eller pogba i den jävla SBCn. Bästa jag fått är Milik, slut på coins nu så får fortsätta någon annan dag.

Gjorde nytt försök idag. Fick krychowiak i första packet, funderade på att skita i det och stanna med honom. Besämmer mig för att göra en sista gång och tro fan inte Pogba tittar fram!
Citera
2017-02-07, 21:31
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Hur gör ni med 81-84 rated spelare?
Nu när det är SBC som kräver det, men jag själv inte är intresserad av dem.
Bör man sälja lite spelare då? Menar vanligtvis går de på 750 (mer för 84) och nu kan man få 1200-3000 för dem.

Har en bra bit över 1000 spelare för jag köpt lite paket innan.
Har även Messi jag tänkt sälja när priset gått upp lite mer, 139k på banken och en del IF samt Mane investerade.
Så inte i akut behov av coins, men alltid kul att kunna tjäna extra.

Med andra ord, sälja eller spara tills det kommer SBC man vill göra?
Eller kanske sälja sen köpa tillbaka när priserna går ner igen?

Lite trött i huvet, men hoppas det inte blev för kladdigt.

Personligen orkar jag inte hålla på att sälja om det är mindre än 2k jag får för kortet. Där går min smärtgräns. Rätt som det är kommer det en SBC som får ett av korten jag sålt att sticka iväg till 10k, eller att jag behöver kortet till SBC. Det får vara som det är.

Ta Rio Ferdinand SBC som släpptes ikväll. Hade alla kort jag behövde i klubben för att lösa den, men började kika smått på att ersätta dem så jag har dem för framtiden. Inte United och Hammers-kort då såklart, som jag förstår fått en bump över hela linjen ikväll. Men däremot obetydliga kort i PL och Calcio som jag använde för att klara Rio-SBC. Visar sig såklart att kort som förut gick till discard - Cedric, Pieters, Allen, Can, Leroy Fer, Ansaldi osv - alla fått en bump. Vilket innebär att jag skulle kunna sälja mina 200+ PL-kort till en 20-40% profit per kort. Men orka det, för att sen köpa in dem igen när hypen är över? Nä, för lite profit, för mycket jobb. Cred till den som orkar dock.

Ett tips för den som orkar är att söka på overall range på futbin på t.ex. 78, filtrera på PL sen sortera på pris. Då vet man vad lägsta pris man ska lägga sig på för att sälja sina spelare, om man inte orkar kolla manuellt spelare för spelare. Kan hända man missar någon hundring i profit per kort, men återigen - orka.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-02-07 kl. 21:33.
Citera
2017-02-07, 21:38
Medlem
Finns det en sbc med Ferdinand ute nu?
Citera
2017-02-07, 21:38
Medlem
Jalkapallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perzoonify
Gjorde nytt försök idag. Fick krychowiak i första packet, funderade på att skita i det och stanna med honom. Besämmer mig för att göra en sista gång och tro fan inte Pogba tittar fram!

Fan va nice, grattis! Jag stannar på Kante efter mina 10~ försök... Vågar inte mer då jag ligger på gränsen att köpa ett nytt lag
Citera
2017-02-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fifakungen66
Finns det en sbc med Ferdinand ute nu?

Jag hittar då ingen, måste vara på xbox antar jag i och med att legender bara finns där.
Kör dom olika sbc:s mellan plattformarna?
Citera
2017-02-07, 22:13
Medlem
Är så jädra sugen på att göra sbc etoo för att sätta han i det här:
https://www.futbin.com/17/squad/1651122

dock så krävs det att jag säljer av min otw kante, men vetefan om man törs det om han får en upgrade nu..
va tror ni??

edit: upptäckte att det går att få in kante:
https://www.futbin.com/17/squad/1651298
Senast redigerad av franki 2017-02-07 kl. 22:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in