2017-01-14, 22:18
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Sir Freud som bodde i sin villa några hundra meter från hotellet där M försvann.
Denne Freud hade enligt flera kvinnor våldtagit dem mellan 10 till 19 års ålder.
Han bjuder av okänd anledning hem föräldrarna två gånger efter försvinnandet.
Enligt vad jag läst finns ett vittnesmål om att Gerry uttryckte sig opassande med sexuella anspelningar angående M när de semestrade med ett annat läkarpar på.Mallorca något år tidigare, åtminstone uppfattade frun i andra familjen det så. Frun i den familjen tog så illa vid sig att de slutade umgås med paret Mccann.
Jag anklagar inte Gerry men kanske har han mindre lämpliga kontakter?
Engelska myndigheter stöttar paret märkligt mycket, det får mig att tro att något mer än en ren olycka hänt. Att det finns något som inte får komma fram. Det skulle kanske skada Englands rykte eller åtminstone högt uppsatta personers rykte.
Jag tänker mig en pedofilring som kanske skall fota M eller värre. Något händer och hon dör.
Ett sammanträffande är också att fantombilderna på mannen som bar bárnet i pyjamas så mycket påminner om bröderna Podesta, som just nu har en del pedofilrykten mot sig. Efter att ha sett
Instagrambilder på konst som de påstås ha i sin ägo så blir man ju lite fundersam. Men jag är osäker på källorna kring detta. Men det påverkar dock inte att fantombilderna är ruskigt lika.
Dessutom ropar mamman enligt uppgift, D e har tagit henne!
Föräldrarna är visserligen läkare men de har en fattig bakgrund, arbetarklass från Nordengland, de har ingen familj med inflytande eller familjeförmögenhet. Sådant spelar stor roll i England tror jag precis som en tidigare skribent i tråden. Klassskillnaderna är där enorma om man jämför med Sverige.

Tyvärr så har vi ju ännu inte fått reda på vad det är med the McCanns'?. Jag inbillar mig att vilken annan ordinär familj som helst hade fått löpa gatlopp i media för en liknande händelse. Varken press, författare, tv och annan media har ju fått komma detta ärende nära. OM så, löper dom risken att bli stämda. Så vad är det som vi inte får veta och som är så känsligt? Jag menar. Det är ju varken första eller sista gången som barn kommer att avlida under oklara omständigheter i föräldrars närvaro...hur tragiskt det än är. Om vi nu ponerar på att det var en olyckshändelse. Medans i andra fall har vi föräldrar som utsätter sina barn för ren o skär fara. Som läsaren märker. Detta är "försvinnande" är minst sagt frustrerande. Än mer när man tänker på att Madeleine är det stora offret och som har svikits så fullständigt av sina föräldrar och samhället.
Citera
2017-01-28, 09:47
Medlem
ursprungligens avatar
Jag vet inte om den varit uppe i tråden förut. Jag tyckte den var ganska övertygande om man tror att föräldrarna är inblandade.

https://youtu.be/iWQTiXFmyoM?t=62
Senast redigerad av ursprungligen 2017-01-28 kl. 09:53.
Citera
2017-01-30, 23:56
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag vet inte om den varit uppe i tråden förut. Jag tyckte den var ganska övertygande om man tror att föräldrarna är inblandade.

Kan inte säga att jag har sett den nämnas här.
Intressant men måste läsa mer om Peter Hyatt för att ha en åsikt. Återkommer.
Citera
2017-02-04, 20:26
Medlem
Citat:

Jag tittade på hela filmen/intervjun i eftermiddag.

Den lingvistiska analysen indikerar en klar distans från föräldrarna till den älskade dottern. Och att de använder en sorts ’narrative building’ som döljer, skyler över, vad de egentligen skulle kunna/vilja berätta.

Men det är amatör-Freud över många av Hyatts kommentarer, speciellt detaljer kring pronomen och verbformer. Sedan att namnet Madeleine kommer sist i ett uttalande behöver inte betyda att hon är minst viktig i uttalandet.

Hyatt går bara på textanalys, säger han. Men kommenterar pappans kroppsspråk kring var restaurangbordet stod. (Pappans uppsyn och språkbruk, accent, ordval, tycks mig f. ö. ganska ’underklassigt’ för en läkare.)

Hyatt amatör-psykologiserar över ordval kring door, toilet, brushing teeth. Dessa indikerar enligt honom sexuella övergrepp eftersom barn och kvinnor låser in sig i badrummet för att få var ifred några minuter och få göra sig rena från överfallen.

Om en misstänkt svarar på en fråga med en fråga är man alltid skyldig. Ja, säg det till alla psykoanalytiker 

Hyatt är en skaplig textanalytiker men han borde kanske hållit sig till sina bibelstudier.

Freudianska felsägningar, denial, repression, osv. Javisst. Jag har dock svårt att tro att denna statement analysis kan anändas inom rättsväsendet, som Hyatt hävdar. Han är konsult och har en opinion, skall då förhörsledarna ställa freudianska följdfrågar i kommande förhör? ”Vad menade du egentligen när du använde ordet toilet i förra förhöret?”

Fascinerande hursomhelst.

Men jag föredrar John Hiatt i all lägen…
Citera
2017-02-07, 01:02
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Jag tittade på hela filmen/intervjun i eftermiddag.

Den lingvistiska analysen indikerar en klar distans från föräldrarna till den älskade dottern. Och att de använder en sorts ’narrative building’ som döljer, skyler över, vad de egentligen skulle kunna/vilja berätta.

Men det är amatör-Freud över många av Hyatts kommentarer, speciellt detaljer kring pronomen och verbformer. Sedan att namnet Madeleine kommer sist i ett uttalande behöver inte betyda att hon är minst viktig i uttalandet.

Hyatt går bara på textanalys, säger han. Men kommenterar pappans kroppsspråk kring var restaurangbordet stod. (Pappans uppsyn och språkbruk, accent, ordval, tycks mig f. ö. ganska ’underklassigt’ för en läkare.)

Hyatt amatör-psykologiserar över ordval kring door, toilet, brushing teeth. Dessa indikerar enligt honom sexuella övergrepp eftersom barn och kvinnor låser in sig i badrummet för att få var ifred några minuter och få göra sig rena från överfallen.

Om en misstänkt svarar på en fråga med en fråga är man alltid skyldig. Ja, säg det till alla psykoanalytiker 

Hyatt är en skaplig textanalytiker men han borde kanske hållit sig till sina bibelstudier.

Freudianska felsägningar, denial, repression, osv. Javisst. Jag har dock svårt att tro att denna statement analysis kan anändas inom rättsväsendet, som Hyatt hävdar. Han är konsult och har en opinion, skall då förhörsledarna ställa freudianska följdfrågar i kommande förhör? ”Vad menade du egentligen när du använde ordet toilet i förra förhöret?”

Fascinerande hursomhelst.

Men jag föredrar John Hiatt i all lägen…

Jag har sett någon liknande film på YouTube någon gång med en kvinna från FBI som hävdade att man kunde ana att någon inte talade sant om man kunde hitta kluster av indikationer, man kunnat identifiera, på att en förhörd inte talade sanning förekommer.

Jag förstår som alla andra att John Hiatt är en amatör, men att han i alla fall pekar på att det finns ett flertal indikationer, eller just kluster, på att föräldrarna vill distansera sig från vad som hänt och att de rimligtvis vet att hon redan är död.

Var och en får naturligtvis dra sina egna slutsatser, men för mig som redan tvivlade på föräldrarnas oskuld var videon ganska intressant. Något bevis är den så klart inte men borde väcka lite frågor hos de som blint tror på ett bortrövande.
Citera
2017-02-07, 21:15
Medlem
JSelwyns avatar
Tycker också att filmen var bra. Sen vet jag inte om hur amatörmässig Hiatt är? För han berättade ju en del om de uppdragsgivare som han hade haft och det är väl föga troligt att dom skulle fråga/använda sig av hans "expertis" annars? Jag tycker då mer att reportern som i vanliga fall gjort bra dokumentärer var mer amatörmässig i sina frågor och agerande.

O visst. Föräldrarna + vad de har sagt samt agerar är ju inget som ingett förtroende vad gäller deras oskuld. Skulle nog säga tvärtom. Det är bara att jämföra med andra high-profile cases liknande denna. Mitt i alltihop så får vi ju inte glömma att vi alla reagerar olika. O till föräldrarnas försvar så får man väl säga att de har dom mycket med från deras yrken. Där dom måste hålla sig objektiva etc med vad dom ser och upplever.

Men som sagt...jag hoppas fortfarande att de eller någon annan tar bladet från munnen och berättar vad som hände dom där dagarna. Madeleine är värd det och även tvillingparet.
Citera
2017-02-14, 01:04
Medlem
Citat:
Jag har sett någon liknande film på YouTube någon gång med en kvinna från FBI som hävdade att man kunde ana att någon inte talade sant om man kunde hitta kluster av indikationer, man kunnat identifiera, på att en förhörd inte talade sanning förekommer.

Jag förstår som alla andra att John Hiatt är en amatör, men att han i alla fall pekar på att det finns ett flertal indikationer, eller just kluster, på att föräldrarna vill distansera sig från vad som hänt och att de rimligtvis vet att hon redan är död.

Var och en får naturligtvis dra sina egna slutsatser, men för mig som redan tvivlade på föräldrarnas oskuld var videon ganska intressant. Något bevis är den så klart inte men borde väcka lite frågor hos de som blint tror på ett bortrövande.

John Hiatt, min referens, jag föredrar en av världens bästa låtskrivare, där han sjunger till sin dotter (!):
https://www.youtube.com/watch?v=7aYxMuLb3h8

Peter Hyatt resonerar som en ganska smart textanalytiker/litteraturvetare inför kandidatexamen, inte mer.
Citera
2017-02-14, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Tycker också att filmen var bra. Sen vet jag inte om hur amatörmässig Hiatt är? För han berättade ju en del om de uppdragsgivare som han hade haft och det är väl föga troligt att dom skulle fråga/använda sig av hans "expertis" annars? Jag tycker då mer att reportern som i vanliga fall gjort bra dokumentärer var mer amatörmässig i sina frågor och agerande.

O visst. Föräldrarna + vad de har sagt samt agerar är ju inget som ingett förtroende vad gäller deras oskuld. Skulle nog säga tvärtom. Det är bara att jämföra med andra high-profile cases liknande denna. Mitt i alltihop så får vi ju inte glömma att vi alla reagerar olika. O till föräldrarnas försvar så får man väl säga att de har dom mycket med från deras yrken. Där dom måste hålla sig objektiva etc med vad dom ser och upplever.

Men som sagt...jag hoppas fortfarande att de eller någon annan tar bladet från munnen och berättar vad som hände dom där dagarna. Madeleine är värd det och även tvillingparet.

Peter Hyatt påstår om sig själv att han jobbat/jobbar för uppdragsgivare inom amerikanska rättsväsendet. Såvitt jag vet finns det inga som helst belägg för detta. Rätta mig om jag har fel

Reportern/intervjuaren Richard D. Hall framstår i andra sammanhang som en sorts David Icke light. Här tycks han förstummad när en enkel språkanalys flyger över hans huvud.
Citera
2017-02-27, 19:26
Medlem
Extremt tyst nu.

Känns som att man väntar på något, men att det aldrig kommer.

Hörs något från portugisisk polis?
Citera
2017-02-28, 20:36
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annemil
Extremt tyst nu.

Känns som att man väntar på något, men att det aldrig kommer.

Hörs något från portugisisk polis?

Det var en artikel i går i The Sun om att utredning med all sannolikhet kommer att läggas på is inom en snar framtid. Inga mer pengar kommer att skjutas till i nuvarande läge.
Citera
2017-03-03, 12:52
Medlem
Läste på en Madelene Mccann grupp på fejjan agt mänskliga skeletdelar har hittas norr om Praia Da luz. Tror knappast att det Är Madelenes men ska bli spännande att se vad som kommer fram.
Citera
2017-03-03, 13:01
Medlem
Säg nu att föräldrarna eller någon av dom andra gjort något, brottsligt eller ej och orsakat flickans död och sen dragit i gång denna soppa

Hur lång tid måste gå innan dom inte kan åtalas, om nu någon av dom börjar prata ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in