2017-02-07, 20:36
Medlem
stardust74s avatar
Samma som ovan:

http://www.visir.is/sest-thrifa-rauda-kia-rio-bilinn-ad-innan-og-utan-a-bryggjunni/article/2017170209091

Han syns på övervakningskamera, rengöra bilen. Han syns även utanför affärer där han köpt rengöringsmedel. Bevisen "samlas på hög" står det i artikeln.
Citera
2017-02-07, 20:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
"å på källan till kameran övervaka handeln takten Hvaleyrarbraut Hafnarfjordur ödesdigra lördag morgon där han är att köpa rengöringsmedel och annan utrustning för rengöring. Avsaknaden av en bekännelse i fallet, men bevisen i högen upp"

http://www.visir.is/sest-thrifa-rauda-kia-rio-bilinn-ad-innan-og-utan-a-bryggjunni/article/2017170209091

Härliga nyheter!

Dessutom från samma källa:

"The Supreme Court has today extended the remand of the case for two weeks from February 2nd to 16th or February."

Kanske åker han fast ändå!
Citera
2017-02-07, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
betragtelige mængder. --> Synbara mängd?

Betragtelige är samma ord som "beaktansvärda" dvs "avsevärd mängd" -
Citera
2017-02-07, 20:55
Medlem
notknapparens avatar
"The Supreme Court has today extended the remand of the case for two weeks from February 2nd to 16th or February."

Nu var jag för snabb. Det var väl samma datum som gällde tidigare? Önsketänkande från min sida. Stirrade mig blind på "today".
Citera
2017-02-07, 20:58
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stardust74
Samma som ovan:

Han syns på övervakningskamera, rengöra bilen. Han syns även utanför affärer där han köpt rengöringsmedel. Bevisen "samlas på hög" står det i artikeln.
Han är rökt så det visslar om det. Gött!

Offret naken, strypmärken runt halsen, blodspår i bilen, levde när hon hamnade i vattnet, vilket gör att NO med största sannolikhet inte kan ha dödat henne. Ja, han är rökt!

Nu kan jag sova gott om natten, som Leif GWP skulle ha sagt.
Citera
2017-02-07, 21:04
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Det låstes för sent för det,dagen före det försvann fick flickvännen bort namnet sitt i statusen där det stod vem han hade förhållande med,dagen efter försvann kontot ,och det samma skulle ha hänt NO konto men det stod kvar orört,och enligt medierna tror dom att han själv gett inloggningsuppgifter till sin advokat som förmedlat dem till de närmaste.
Ja, du har förmodligen rätt. Polisen speglade väl hans mobil ganska omgående och skickade vidare materialet till knarkroteln. Dom gick ju ut ganska tidigt med att offret och misstänkta gm inte hade haft nån kontakt med varann på sociala medier.
Citera
2017-02-07, 21:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket glädjande information!

Citat:
Ursprungligen postat av stardust74
Samma som ovan:

Verkligen mycket glädjande!

Då får vi hoppas att det fortsätter i samma riktning.
Citera
2017-02-07, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Han är rökt så det visslar om det. Gött!

Offret naken, strypmärken runt halsen, blodspår i bilen, levde när hon hamnade i vattnet, vilket gör att NO med största sannolikhet inte kan ha dödat henne. Ja, han är rökt!

Nu kan jag sova gott om natten, som Leif GWP skulle ha sagt.

Ja, jag tror också att han är helt rökt. Förmodligen kommer han att neka in i kaklet. Samt överklaga så långt det bara går.

Icke förty, kommer han att bli dömd för mordet på Birna.

Är min förvissning.
Citera
2017-02-07, 22:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Förhoppning.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, jag tror också att han är helt rökt. Förmodligen kommer han att neka in i kaklet. Samt överklaga så långt det bara går.

Icke förty, kommer han att bli dömd för mordet på Birna.

Är min förvissning.

Det får vi verkligen hoppas att så kommer att bli fallet.
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-02-07 kl. 22:42.
Citera
2017-02-07, 22:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Samla bevis på hög".

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Härliga nyheter!

Dessutom från samma källa:

Kanske åker han fast ändå!

Mycket bra. Då har utredarna ytterligare drygt en vecka på sig att "samla bevis på hög".
Citera
2017-02-08, 00:11
Medlem
"Samla bevis på hög"
är kanske inte det rätta uttrycket, det känns mer som om det handlar om att samla in indicier, som vart och ett visar en detalj och så hoppas på att dessa indicier tillsammans otvetydigt kan lösa det hela.

Men det är en otrolig mängd indicier som vart och ett visar ett fragment av den historia som ska bedömas. Det är naturligtvis på grund av den omfattande mängden övervakningskameror vi noterat i Reykjavik och som ska förstärkas efter detta.
Det är svårt att tro att det verkligen skulle vara möjligt att undanröja alla dessa indicier i all synnerhet som en inte försumbar del också visar de sannolika åtgärder som MGM vidtagit för att försvåra klarläggandet av vad som skett.

Jag är övertygad om att den isländska polisen gör allt som står i dess makt för att bygga en indiciekedja som skall hålla!
Citera
2017-02-08, 09:01
Medlem
notknapparens avatar
Från DV igår 7/2:

Grímur Grímsson kritisk till att information om Birnas drunkning kommit ut:

http://www.dv.is/frettir/2017/2/7/logreglan-osatt-vid-frett-ruv-um-banamein-birnu-grimur-oheppilegt-ad-greint-se-fra-thessum-smaatridu m-i-malinu/

Citat:
Grim's son had earlier that morning, the same day the news Broadcasting announced bears had drowned, refused to disclose the death harm Birnu told RUV. Grim said that it could harm the investigation to disclose the cause of death. Later that evening the news was in the air bears had drowned. It is the police disagree.

Citat:
Whether this will affect the trial remains to be seen. The case is an extensive and sensitive.

och från Ruv 7/2:
http://www.ruv.is/frett/hafa-vitad-danarorsok-birnu-i-nokkurn-tima

Citat:
Grim says it is uncertain whether the results of other biological research will be made public.

Det skulle vara i denna vecka som svar på biologiska tester ska komma.
Inom 3 månader från häktningsdagen måste man lägga fram åtal, och "läckor" kan skada utredningen. Hoppas inte det blir fallet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in