2017-02-07, 17:12
Medlem
Presentation på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=1c3bNTxGCsM

Som utlovat så har jag startat ett parti som är öppen för alla att kandidera för på helt lika villkor, oavsett politiska åsikter. Välj personer som du har förtroende för istället för de oduglingar som bara kommit fram genom kontakter. Makten ska komma från folket! Var med och bryt Sjuklöverns makt med riktigt demokrati!

Ställ frågor här eller på Youtube.
Citera
2017-02-07, 17:22
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Presentation på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=1c3bNTxGCsM

Som utlovat så har jag startat ett parti som är öppen för alla att kandidera för på helt lika villkor, oavsett politiska åsikter. Välj personer som du har förtroende för istället för de oduglingar som bara kommit fram genom kontakter. Makten ska komma från folket! Var med och bryt Sjuklöverns makt med riktigt demokrati!

Ställ frågor här eller på Youtube.

Rumänska och bulgariska tiggare ska få leva i Sverige på samma villkor som svenska medborgare och ha rätt till socialbidrag, boende och färdtjänst.

Som vänsterpopulist förutsätter jag att partiet omgående tar itu med de frågorna. När kan detta vara genomfört?
Citera
2017-02-07, 17:31
Medlem
elbilslobbyns avatar
Duger inte Direktdemokraterna?
Citera
2017-02-07, 17:35
Medlem
falskmustarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbilslobbyn

Min tanke också - finns det inte ett (par) av den här typen av hittepå-partier, redan?
Citera
2017-02-07, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love-Diana-de-Nice
Rumänska och bulgariska tiggare ska få leva i Sverige på samma villkor som svenska medborgare och ha rätt till socialbidrag, boende och färdtjänst.

Som vänsterpopulist förutsätter jag att partiet omgående tar itu med de frågorna. När kan detta vara genomfört?

Titta på videon först.
Alternativt kan du läsa lite vad jag skrivit om partiet tidigare här: (FB) Ett möjlig lösning på Sveriges problem

Du får driva vilka frågor du vill själv. Partiet tar inte "itu med frågor" det sköter de enskilda kandidaterna själva.

Partiet fungerar som en genväg till riktig demokrati genom att erbjuda möjligheten att rösta på precis den kandidat du själv önskar rösta på. Istället för att vara tvungen att rösta på ett parti som har valt ut vilka som kommer in via valsedeln. Titta på videon så förstår du varför det är en bra idé.
Citera
2017-02-07, 17:57
Medlem
Belavias avatar
Den här länken är väldigt bra och tangerar mycket av det du pratar om i din video hur makten fungerar. Superviktigt samtal.

https://www.youtube.com/watch?v=IY1ltrNou-0
Citera
2017-02-07, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbilslobbyn

Citat:
Ursprungligen postat av falskmustaren
Min tanke också - finns det inte ett (par) av den här typen av hittepå-partier, redan?

Direktdemokraterna är något annat.

Men det påminner mig om att jag borde nämnt att en annan fördel med partiet är att partier som Direktdemokraterna, Feministiskt initiativ, Piratpartiet och andra småpartier kan utnyttja Populisterna för att komma in i riksdagen om de vill. Eftersom Vem Som Helst kan kandidera till skillnad från vanliga partier där listorna är låsta för att skydda de kandidater som partierna valt, så kan flera småpartier samarbeta för att klara 4%-spärren.

Fi+ PP + övriga skulle klara 4% tillsammans utan problem, eftersom deras valresultat begränsas rejält just nu av att det för många känns som en bortkastad röst. Utan 4%-spärren hade de haft klart högre.

Om vi hjälps åt så kan vi rösta in de personer som vi faktiskt vill ha i riksdagen istället för politikernas kompisgäng! Vi kan visa Sjuklövern vad vi tycker om deras politik. Men då måste vi faktiskt anstränga oss. Detta är en idé som underlättar, men det kräver att folk faktiskt har en politisk vilja.
Citera
2017-02-07, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Den här länken är väldigt bra och tangerar mycket av det du pratar om i din video hur makten fungerar. Superviktigt samtal.

https://www.youtube.com/watch?v=IY1ltrNou-0

Tack. Jag ska ta en titt.
Citera
2017-02-07, 18:31
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> P&PP

Strix/Mod
Citera
2017-02-07, 19:40
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Fi+ PP + övriga skulle klara 4% tillsammans utan problem, eftersom deras valresultat begränsas rejält just nu av att det för många känns som en bortkastad röst. Utan 4%-spärren hade de haft klart högre.

Om partierna hade varit intresserade av en sådan valkartell så hade de redan haft en sådan. Vad får dig att tro att väljarna är intresserade av din s.k. lösning?
Citera
2017-02-07, 20:03
Medlem
tror du är ute och cyklar lite
Citera
2017-02-07, 20:03
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Vad är poängen med ett "parti" utan politiska åsikter.

Själva tanken är lika dum som namnet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in