Citat:
Ursprungligen postat av
elbilslobbyn
Duger inte Direktdemokraterna?
Citat:
Ursprungligen postat av
falskmustaren
Min tanke också - finns det inte ett (par) av den här typen av hittepå-partier, redan?
Direktdemokraterna är något annat.
Men det påminner mig om att jag borde nämnt att en annan fördel med partiet är att partier som Direktdemokraterna, Feministiskt initiativ, Piratpartiet och andra småpartier kan utnyttja Populisterna för att komma in i riksdagen om de vill. Eftersom Vem Som Helst kan kandidera till skillnad från vanliga partier där listorna är låsta för att skydda de kandidater som partierna valt, så kan flera småpartier samarbeta för att klara 4%-spärren.
Fi+ PP + övriga skulle klara 4% tillsammans utan problem, eftersom deras valresultat begränsas rejält just nu av att det för många känns som en bortkastad röst. Utan 4%-spärren hade de haft klart högre.
Om vi hjälps åt så kan vi rösta in de personer som vi faktiskt vill ha i riksdagen istället för politikernas kompisgäng! Vi kan visa Sjuklövern vad vi tycker om deras politik. Men då måste vi faktiskt anstränga oss. Detta är en idé som underlättar, men det kräver att folk faktiskt har en politisk vilja.