2017-02-07, 01:30
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om Henok Goitom återvänder till AIK så kan det inte betraktas som annat än patetiskt. Jag förstår faktiskt inte varför så många AIK-fans gillar honom med tanke på att han tar klubben för given. Det verkar ju som att han tror att han har en given plats i startelvan som väntar på honom medan han nöter bänk i utländska ligor. Detta samtidigt som han nobbat klubben två gånger i rad för att genomföra fullständigt misslyckade utlandsutflykter. Nej, ni borde satsa på någon som är yngre och respekterar AIK.
Hade han velat bli riktigt stor och respekterad inom AIK så skulle han aldrig ha dragit..Att dra iväg igen i den åldern luktar illa..om man samtidigt vill eftersträva någon form respekt. Spelar ingen roll vad man gör sen.

Man gör som tex Marcus Rosenberg...Kommer hem inte allt för lastgammal och spelar i många år för sin hjärteklubb!
Senast redigerad av Steff83 2017-02-07 kl. 01:34.
Citera
2017-02-07, 01:38
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag köper att Kina betalar, men om man är så pass bra som (jag anser att) Obasi är. Så hade han kunnat tjäna på att spela ett år till i Europeiska skyltfönstret. Vart tar han vägen efter ett år i Kinas andra liga? Att gå dit tror jag är kortsiktigt... framförallt cashmässigt.

Inte min avsikt att förringa"äventyret" och "kulturen".
Alltså..Han hade ju inte hamnat i något av dom större ligorna ändå...Det är dit man vill med hänsyn till sportsliga ambitioner.

Återstår gör ligor som Kina lätt övertrumfar. Eller där utmaningen är så pass liten att det ekonomiska vinner helt.
Citera
2017-02-07, 12:23
Medlem
kostymnisses avatar
Bättre "agent-dealen" med Isak verkar det ju onekligen väldigt likt vår "Engvall-deal".
Beträffande upplägg etc alltså, summorna är givetvis andra. Dock, som någon skrev kan ju dealen gjorts tidigt och sedan fortsatte Isaks värde bara öka men grundsumman kan ju fortfarande varit 40-50 mille.
Man kan tycka mycket om agenter etc men så länge man tjänar på det hela själva samtidigt så får det ju vara okej.
Citera
2017-02-07, 13:38
Medlem
Istok91s avatar
Hamad presenterad av Hammarby
Citera
2017-02-07, 13:46
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Hamad presenterad av Hammarby

Kommer nog göra det väldigt bra, 3 år dessutom. Däremot får han ju byta tröjnummer direkt, nummer 90 luktar flopp.
Citera
2017-02-07, 13:53
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Kommer nog göra det väldigt bra, 3 år dessutom. Däremot får han ju byta tröjnummer direkt, nummer 90 luktar flopp.

Ja, vad handlar det där om egentligen? är det inte reserverna som får tröjnummer som är 20 och uppåt?
Citera
2017-02-07, 13:56
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Ja, vad handlar det där om egentligen? är det inte reserverna som får tröjnummer som är 20 och uppåt?

Finns inget som styr det där, Khalili började det hela med nummer 55 sedan fortsatte Solheim med 77...nu får någon sätta ner foten.
Citera
2017-02-07, 14:34
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Finns inget som styr det där, Khalili började det hela med nummer 55 sedan fortsatte Solheim med 77...nu får någon sätta ner foten.

Khalili ville väl ha nummer 5, men eftersom Haglund hade 5 så valde han 55. Nu borde han ju kunna ta över nummer 5.. Hamad tog 90 för att han är född då och det fanns inga attraktiva nummer lediga. Leo Bengtssons 34 är väl inte heller jättesnyggt(Måns Söderqvists gamla).
Citera
2017-02-07, 15:16
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen

Hamad tyckte att det var ett coolt nummer.
Citera
2017-02-07, 15:55
Bannlyst
Ändå fina värvningar in för Allsvenskan. Snart återkommer säkert Goitom, Källström och lite fler profiler.
Citera
2017-02-07, 16:06
Medlem
Gallachers avatar
Kontrakt över tre säsonger alltså. Då måste det vara en saftig sign-on involverad. Säkert en relativt låg utköpsklausul också.

Ska bli intressant att se Hamad i ett lag som inte alltid är spelförande.
Och nej, jag såg inga matcher med honom i Hoffenheim.
Citera
2017-02-07, 16:18
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Kontrakt över tre säsonger alltså. Då måste det vara en saftig sign-on involverad. Säkert en relativt låg utköpsklausul också.

Ska bli intressant att se Hamad i ett lag som inte alltid är spelförande.
Och nej, jag såg inga matcher med honom i Hoffenheim.
Tror tvärtom, låg sign-on och ingen utköpsklausul. Han vill väl komma till ett riktigt fotbollslag denna gång och med skadehistoriken kan han inte ha för höga krav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in